آبگرمکن ایران رادیاتور چگونه کار می کند؟

نحوه ی انتخاب یک آبگرمکن

اصول اولیه آبگرمکن

در این بخش، برخی از موضوعات کلیدی را که ممکن است در هنگام خرید یک آبگرمکن جدید با آنها مواجه شوید، از جمله نحوه عملکرد آنها و نحوه تشخیص اینکه آیا زمان تعویض آبگرمکن فعلی شما فرا رسیده یا خیر؛ را بررسی خواهیم کرد. باز هم مثل همیشه آبگرمکن ایران رادیاتور در سناگاز سرمد مشهد اینجاست تا شما در انتخاب بهترین ها راهنمایی کند.

آبگرمکن چگونه کار می کند

در بالاترین سطح، آبگرمکن ها از یک منبع سوخت – معمولاً گاز طبیعی یا الکتریسیته – برای تولید گرما استفاده می کنند که آب خانه شما را گرم می کند.

به عنوان مثال، در یک آبگرمکن گازی استاندارد با یک مخزن ذخیره، آب سرد از طریق لوله وارد مخزن می‌شود، که آب را به پایین مخزن می‌رساند. یعنی جایی که توسط یک المنت گرمایشی گرم می‌شود.

سپس آب گرم به بالای مخزن می رسد و توسط لوله گرمایشی گرفته می شود و به لوله هایی که آب گرم را به شیرها و وسایل اطراف خانه شما می رساند تحویل می شود. عناصر گرمایشی توسط یک ترموستات کنترل می‌شوند؛ که آب داخل مخزن را در دمای نسبتاً ثابت نگه می‌دارد تا زمانی که شما بخواهید همیشه آماده است.

نحوه ی انتخاب یک آبگرمکن
آبگرمکن ایران رادیاتور در مشهد

اکثر آبگرمکن ها دارای قطعات زیر هستند:

  • تانک
  • لوله شیب
  • شیر قطع کننده
  • لوله حرارتی
  • ترموستات
  • مکانیزم گرمایش
  • شیر تخلیه
  • شیر فشار
  • میله

اگر هر یک از این قطعات خراب شد یا عملکرد ضعیفی داشت، ممکن است نیاز به تعویض یا تعمیر آبگرمکن خود داشته باشید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع مختلف آبگرمکن ها، از جمله نحوه عملکرد آنها و مزایا و معایب هر کدام، به بخش زیر مراجعه کنید.

راهنمای جامع خرید آبگرمکن

چه زمانی آبگرمکن خود را تعویض کنید؟

با بررسی ضمانت نامه آبگرمکن خود؛ برای برخی از دستورالعمل های مفید در مورد مدت زمان ماندگاری آن و زمان تعویض آن شروع کنید. به طور کلی، ممکن است

بخواهید به دنبال یک مدل جدید باشید اگر:

  1. آبگرمکن شما نیاز به تعمیرات مکرر دارد.
  2. قبض برق/ گاز شما به طور غیرعادی بالاست.
  3. آبی که از بخاری خارج می شود کثیف یا بدبو است.
  4. آبگرمکن شما صداهای بلندی تولید می کند.
  5. آبی که از آبگرمکن می آید به اندازه کافی گرم نیست.
  6. آبی که از آبگرمکن می آید خیلی داغ است.
  7. جریان آب گرمی که از آبگرمکن می آید به اندازه کافی قوی نیست.

در این راهنما، اطلاعات عمیق تری در مورد عیب یابی مشکلات رایج و تعمیر و نگهداری معمول آبگرمکن شما ارائه شده است.

انواع آبگرمکن

آبگرمکن ها انواع و اندازه های مختلفی دارند که هر کدام ویژگی ها و هزینه های مربوط به آن متفاوت است. در اینجا خلاصه ای از پنج مورد از رایج ترین انواع آبگرمکن آورده شده است.

آبگرمکن مخزن ذخیره سازی

آبگرمکن مخزن ذخیره رایج ترین نوع است و احتمالاً آن چیزی است که وقتی به آبگرمکن فکر می کنید؛ تصور می کنید. بسته به آنچه در منطقه شما موجود است، می توانید گرمایش را با گاز طبیعی یا برق دریافت کنید. شما همچنین طیف گسترده ای از گزینه های ظرفیت، از 20 تا 80 گالن (76 تا 303 لیتر) را دارید.

سناگازسرمد در مشهد

آبگرمکن مخزن ذخیره سازی ایران رادیاتور چگونه کار می کند؟

آب سرد به مخزن ذخیره می شود، جایی که توسط یک عنصر الکتریکی یا مشعل گاز سوز گرم می شود. از آنجا، یا در مخزن نگهداری می شود تا زمانی که مورد نیاز باشد یا از طریق لوله های آب خانه شما به محل استفاده فرستاده می شود. یک ترموستات، دمای آب مخزن و منبع گرما را کنترل می کند تا آب را تا دمای تنظیم شده گرم و آماده استفاده نگه دارد. برای حفظ گرما تا حد امکان برای جلوگیری از گرم شدن مداوم، بیشتر مخازن به خوبی عایق بندی شده اند. همچنین می توانید یک پتوی مخزن اضافه کنید تا ضریب عایق را بیش از پیش افزایش دهید.

دو نوع اصلی آبگرمکن مخزن دار وجود دارد:

تهویه برقی (PV)

تهویه معمولی (CV).

آنها تقریباً 80 درصد از مخازن موجود در بازار را تشکیل می دهند. تفاوت اصلی بین این دو این است که CV ها اگزوز را به طور طبیعی از طریق دودکش تخلیه می کنند.

در حالی که PV ها از یک موتور دمنده برای تخلیه اگزوز به کنار خانه، معمولاً در کوچه بین خانه ها استفاده می کنند.

 CV در خانه هایی که قبل از سال 2000 ساخته شده اند رایج هستند و PV ها برای خانه هایی که بعد از سال 2000 ساخته شده اند استاندارد هستند.

مزایای آبگرمکن مخزن ذخیره سازی

  • آبگرمکن های مخزن دار معمولاً نسبت به انواع دیگر آبگرمکن ها قیمت کمتری دارند.
  • آنها قابل اعتماد هستند و به نگهداری یا نگهداری کمی نیاز دارند.

معایب آبگرمکن مخزن ذخیره سازی

  • مهم نیست که چقدر عایق بندی شده است، آب در مخزن در نهایت گرما را از دست می دهد و باید بارها و بارها گرم شود، حتی اگر کسی از آن استفاده نمی کند.
  • اگر مخزن شما به اندازه کافی برای نیازهای شما بزرگ نیست، ممکن است از آب گرم سریعتر از آن که بتوان آن را گرم کرد استفاده کرد و آب داغی برای شما باقی نماند.
  • آبگرمکن مخزن حجیم است. فضای زیرزمین را اشغال می کند و به 24 اینچ فاصله برای ورودی هوا نیاز دارد.
    آبگرمکن بدون مخزن (در صورت تقاضا).
  • آبگرمکن بدون مخزن، همانطور که از نامش پیداست، آب گرم را در مخزن ذخیره نمی کند. در عوض، آب فقط در صورت نیاز گرم می شود (یعنی در صورت نیاز گرم می شود). بیشتر آنها با گاز طبیعی یا برق گرم می شوند، اما می توانید مدل های با سوخت پروپان را نیز تهیه کنید.

تانک داخلی آبگرمکن چگونه کار می کند؟

چگونه یک آبگرمکن ایران رادیاتور بدون مخزن کار می کند

همانطور که آب برای استفاده کشیده می شود، از یک سری سیم پیچ ها عبور می کند که آن را تا دمای تنظیم شده گرم می کند. این بدان معناست که فقط آب مورد نیاز شما همیشه گرم می شود. اگرچه سرعت جریان با سرعت گرم شدن آب محدود می شود، اما اگر خانه شما از آب گرم زیادی استفاده می کند، می توانید آبگرمکن های بدون مخزن در اندازه های مختلف برای سرعت بخشیدن به گرمایش تهیه کنید.

مزایای آبگرمکن بدون مخزن

  • بخاری های بدون مخزن نسبت به آبگرمکن های مخزن ذخیره کارایی بیشتری دارند.
    هیچ وقت آب گرم تمام نمی شود.
  • بسیار کارآمد است و می توان آن را در مکان های بسیار فشرده حتی در داخل کابینت ها نصب کرد.

معایب آبگرمکن بدون مخزن

  1. اجاره یا خرید بخاری های بدون مخزن نسبت به مدل های مخزن ذخیره سازی معمولاً گران تر است.
  2. آنها فقط می توانند جریان محدودی از آب گرم را فراهم کنند.
  3. اگر به استفاده همزمان از مقدار زیادی آب گرم نیاز دارید (مثلاً برای دوش گرفتن و شستشوی یک بار لباس‌ها به طور همزمان)، ممکن است به بیش از یک آبگرمکن نیاز داشته باشید.
  4. دمای آب زیرزمینی بر میزان گرم شدن آب تأثیر می‌گذارد، بنابراین در طول زمستان ممکن است آب شما آنقدر که می‌خواهید گرم نباشد.
  5. اگر در یک منطقه آب سخت زندگی می کنید، ممکن است برای افزایش عمر دستگاه به یک نرم کننده آب نیز نیاز داشته باشید.
  6. ممکن است بخواهید هر 5 سال یا بیشتر آبگرمکن بدون مخزن خود را شستشو یا رسوب زدایی منظم انجام دهید تا از تجمع کلسیم جلوگیری کنید.

آبگرمکن پمپ حرارتی (هیبرید)

اگر در جایی زندگی می‌کنید که خیلی سرد نباشد، آبگرمکن پمپ حرارتی در مقایسه با بخاری‌های مخزن ذخیره‌سازی معمولی گزینه‌ای بسیار کم مصرف است. یا یک مدل هیبریدی را در نظر بگیرید تا بتوانید در زمان گرما از مصرف کم انرژی استفاده کنید اما در صورت نیاز از یک پشتیبان برقی استفاده کنید.

چگونه یک آبگرمکن پمپ حرارتی (هیبرید) کار می کند

آبگرمکن پمپ حرارتی گرما را از هوای محیط اطراف به آب داخل مخزن ذخیره می‌کند. مدل های هیبریدی همچنین دارای عناصر گرمایش داخلی هستند که مانند آبگرمکن های برقی معمولی کار می کنند.

مزایای یک آبگرمکن پمپ حرارتی (هیبرید)

آبگرمکن های پمپ حرارتی بسیار کم مصرف هستند – تا سه برابر کارآمدتر از یک بخاری مخزن ذخیره معمولی – و ممکن است به کاهش مصرف انرژی شما کمک کنند.
مدل های هیبریدی می توانند دوره های پر تقاضا را تحمل کنند.

معایب آبگرمکن پمپ حرارتی (هیبرید)

هزینه اولیه خرید آبگرمکن پمپ حرارتی به طور قابل توجهی بالاتر از آبگرمکن مخزن ذخیره سازی معمولی است.
آنها برای کار موثر به فضای زیادی نیاز دارند – حداقل 2 متر از کف تا سقف و حدود 30 متر مکعب فضای خنک نشده – و همچنین به یک زهکشی نزدیک برای تخلیه میعانات.
اگر دمای بیرون از حدود 5 درجه سانتیگراد کمتر شود، حالت پمپ حرارتی کار نخواهد کرد.

آبگرمکن خورشیدی

آبگرمکن های خورشیدی یک گزینه نسبتا جدید هستند که برای انجام بیشتر گرمایش به گرمای خورشید متکی هستند. در تنظیمات مناسب، آنها می توانند انتشار کربن ناشی از گرمایش آب را به شدت کاهش دهند و مصرف انرژی شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

آبگرمکن خورشیدی چگونه کار می کند؟

ابتدایی ترین نسخه دارای یک کلکتور خورشیدی است که روی سقف شما نصب شده است، با لوله هایی برای گردش آب در آن. آب در حین گردش توسط خورشید گرم می شود و سپس به یک مخزن ذخیره بازگردانده می شود. سیستم‌های گرمایش خورشیدی عموماً مجهز به کنترل‌های ترموستاتیک برای جلوگیری از جریان آب در هنگام سردی هستند و بیشتر آنها دارای منابع گرمای تکمیلی برای کمک به مدیریت دوره‌های سرد یا ابری هستند.

در آب و هوای سردتر، سیستم های غیر مستقیم موثرتر هستند. این سیستم ها به جای گرم کردن مستقیم آب، یک محلول ضد یخ را از طریق کلکتور خورشیدی می فرستند تا توسط خورشید گرم شود، سپس از طریق مجموعه ای از سیم پیچ ها در داخل یک مخزن ذخیره آب، جایی که گرمای خود را به آب منتقل می کنند.

مزایای آبگرمکن خورشیدی

در مناطق بسیار آفتابی، هزینه های گرمایش آب شما به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.
گرمایش خورشیدی یک گزینه سازگار با محیط زیست است.

معایب آبگرمکن خورشیدی

اثربخشی یک منظومه شمسی به شدت به آب و هوا و آب و هوا بستگی دارد. در روزهای ابری، ممکن است مجبور شوید کاملاً به یک سیستم پشتیبان اعتماد کنید.
آبگرمکن‌های خورشیدی بسیار گران‌تر از سایر گزینه‌ها هستند – حتی با صرفه‌جویی، دوره بازپرداخت می‌تواند 10 تا 30 سال باشد.

آبگرمکن متراکم

اگر با گاز گرم می کنید و به دنبال بهره وری انرژی بیشتر هستید، آبگرمکن متراکم گزینه ای است.

چگونه یک آبگرمکن متراکم کار می کند

یک آبگرمکن متراکم مانند یک آبگرمکن معمولی مخزن گازی کار می کند، با این تفاوت که گازهای خروجی را که معمولاً از دودکش خارج می شوند به عنوان گرمای هدر می گیرد. سپس این گازها از طریق یک سیم پیچ در پایه دستگاه به گردش در می آیند، جایی که بیشتر گرمای خود را به آب منتقل می کنند.

مزایای آبگرمکن متراکم

یک آبگرمکن متراکم با جذب و استفاده از گازهای خروجی انرژی کمتری را هدر می دهد.

معایب آبگرمکن متراکمی

آبگرمکن های متراکم را می توان تنها در جایی که گاز طبیعی در دسترس است استفاده کرد.
آنها ممکن است بهترین انتخاب برای فضاهای کوچکتر نباشند، زیرا فقط در اندازه های 55 گالن (208 لیتری) و بزرگتر در دسترس هستند.اجاره یا خرید آبگرمکن متراکم نسبت به آبگرمکن گازی سنتی گرانتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *