آبگرمکن برقی بخرم یا گازی| مقایسه آبگرمکن ها یکبار برای همیشه در سناگاز

پکيج شوفاژ برقي بوتان مشهد

ابگرمکن های برقی و گازی چیست؟

ابگرمکن برقی

ابگرمکن الکتریکی یک مخزن است که آب را با میله های گرمایش الکتریکی ولتاژ بالا که به صورت عمودی از طریق مخزن اجرا می شود، گرم می کند. آب از مرکز مخزن شروع می شود و به سمت بیرون گرم می شود. آبگرمکن برقی بخرم یا گازی؛ در این مقاله که مربوط به سناگاز مشهد است؛ به مقایسه بین آبگرمکن برقی و گازی می پردازیم.

ابگرمکن گازی

ابگرمکن گازی یک مخزن است که اب را از یک مشعل گازسوز واقع در پایین مخزن گرم می کند. آب گرم از پایین شروع می شود و به سمت بالا  می رود، جایی که توسط یک لوله تخلیه از بالا کشیده می شود.

 

اگر میخواهید بدانید آبگرمکن برای خانه شما بهتر است یا پکیج اینجا را بخوانید ما در سناگاز مشهد تمامی نکات مهم را از تجربیات خریداران برای شما جمع اوری کرده است.

برق ابگرمکن جوانب مثبت و منفی

مزایا

  • نحوه تمیز آن
  •  امنیت
  • اب را به بهترین روش کرم می کند.
  • قیمت خرید پایین تر ( از اینجا با آخرین تغییرات قیمت آبگرمکن بوتان در مشهد باخبر شوید)
  • موجود در سایزهای متنوع
  • بدون نیاز به روشن شدن مجدد
  • اتصال اسان تر

منفی

  • هزینه های عملیاتی بالا
  • در مقایسه با مدل گازی دیرتر آب را گرم می کند.
  • در هنگام قطع برق کار نخواهد کرد

آبگرمکن گازی جوانب مثبت و منفی

مزایا

  • آب را به سرعت گرم می کند
  • هزینه های عملیاتی پایین تر از مدل های الکتریکی
  • انرژی کارامد
  • در هنگام قطع برق کار می کند

منفی

  • همه خانه ها گاز ندارند شاید لازم باشد اضافه شود
  • امنیت کمتری نسبت به مدل های برقی دارد.
  • محدوده کوچکتر از اندازه
  • طول عمر کوتاه تر از برق
  • حرارت کمتر کارآمد آب نسبت به برق
  • روشنایی مجدد گاهی اوقات مورد نیاز است
ابگرمکن برقی بوتان مشهد
آبگرمکن ایران رادیاتور

نصب

هر دو ابگرمکن الکتریکی و گازی معمولا نیاز به مجوز و بازرسی دارند. نصب ابگرمکن های الکتریکی اسان تر است زیرا برق در همه خانه ها وجود دارد. گاز اغلب نیست.

ابگرمکن برقی

همه خانه ها دارای خدمات برق هستند. برخی از خانه ها حتی اتصال 240 ولت در حال حاضر به منطقه ابگرمکن در حال اجرا است. در غیر این صورت، یک مدار جدید می تواند از پانل خدمات الکتریکی خانه خارج شود.

ابگرمکن گازی

همه خانه ها خدمات گاز ندارند. اگر خانه گاز نداشته باشد، اوردن گاز شهری از خیابان به خانه می تواند گران باشد. اگر خانه گاز داشته باشد، یک لوله کش باید اتصالات گاز را ایجاد کند.

آبگرمکن گازی بوتان در سناگاز مشهد

اندازه ابگرمکن

ابگرمکن های الکتریکی طیف وسیعی از اندازه ها را نسبت به ابگرمکن های گازی ارائه می دهند، به ویژه هنگامی که شما ابگرمکن های نقطه مبدا (تقاضای فوری) را در نظر می گیرید.

ابگرمکن برقی

ابگرمکن های نقطه استفاده الکتریکی از دو تا 20 گالن متغیر است. ابگرمکن های معمولی از 40 گالن شروع می شوند و حداکثر در 120 گالن. اکثر مخازن 30، 40 یا 50 گالن هستند.

ابگرمکن گازی

از انجا که هیچ ابگرمکن گازی نقطه استفاده وجود ندارد، همه مدل های مخزن هستند. ابگرمکن های گازی از 20 گالن شروع می شوند و تا 100 گالن متغیر هستند. اکثر مخازن 40، 50، 80 یا 100 گالن هستند.

هزینه برای خرید

ابگرمکن های الکتریکی ارزان تر از ابگرمکن های گازی هستند. در حالی که همیشه امکان خرید ابگرمکن های گران قیمت در مدل های الکتریکی یا گازی وجود دارد، اگر می خواهید یک بخاری ارزان تر داشته باشید، معمولا الکتریکی خواهد بود.

ابگرمکن برقی

اکثر ابگرمکن های الکتریکی بین 500 تا 800 دلار هزینه دارند. از این تعداد، اکثریت در محدوده 500 تا 600 دلار هستند.

ابگرمکن گازی

ایمنی

ابگرمکن های الکتریکی ایمن تر از آبگرمکن های گازی هستند زیرا هیچ خط گاز، مشعل یا چراغ خلبان وجود ندارد.

ابگرمکن برقی

ابگرمکن های الکتریکی نیاز به اتصال 240 ولت برای نصب دارند. ابگرمکن های الکتریکی هرگز نیازی به روشنایی مجدد نمی کنند.

ابگرمکن گازی

ابگرمکن های گازی نیاز به یک خط گاز و یک شعله باز (در پایین بخاری) برای گرم کردن آب دارند. گاهی اوقات، کاربر باید نور پیلوت گاز را با یک فندک روشن کند.

نرخ گرمایش

ابگرمکن های گازی دارای سرعت گرمایش اولیه سریع تر و زمان بازیابی سریع تر از ابگرمکن های الکتریکی هستند.

ابگرمکن برقی

با میله های گرمایشی که از بالا به پایین اجرا می شوند، ابگرمکن های الکتریکی گرما را در امتداد ارتفاع مخزن پخش می کنند. اما میله های گرمایشی با سرعت بسیار کمتری نسبت به مدل های گازی گرم می شوند.

ابگرمکن گازی

شعله باز ابگرمکن گازی داغتر از مدل الکتریکی می سوزد. به علاوه، محل مشعل کارامدتر است زیرا در پایین قرار دارد – گرما افزایش می یابد.

هزینه ها

ابگرمکن های گازی هزینه کمتری نسبت به ابگرمکن های الکتریکی دارند – حدود 33٪ کمتر.

بهره وری انرژی

ابگرمکن های الکتریکی آب را کارامدتر از ابگرمکن های گازی گرم می کنند.

ابگرمکن برقی

در حالی که یک ابگرمکن الکتریکی اب را اهسته تر  از مدل های گازی گرم می کند، آب را به طور موثر گرم می کند. میله های گرمایش در آب؛ در یک مخزن مهر و موم شده غوطه ور می شوند، بنابراین از دست دادن گرما بسیار کم است.

ابگرمکن گازی

اگرچه ابگرمکن های گازی داغتر می سوزند، اما کارایی کمتری نسبت به ابگرمکن های الکتریکی دارند زیرا بیشتر انرژی خروجی از طریق دریچه در بالا هدر می رود. دریچه برای تخلیه گازهای سمی ضروری است.

طول عمر

با توجه به عملکرد پاک کننده انها، ابگرمکن های برقی طول عمر بیشتری نسبت به ابگرمکن های گازی دارند. ابگرمکن های برقی می توانند دو تا سه سال بیشتر از ابگرمکن های گازی دوام داشته باشند.

ابگرمکن برقی

ابگرمکن های الکتریکی معمولا 10 تا 15 سال عمر می کنند.

ابگرمکن گازی

ابگرمکن های گازی معمولا از هشت تا 12 سال قبل از اینکه نیاز به جایگزینی داشته باشند، عمر می کنند.

محیط

ابگرمکن های الکتریکی و گازی از نظر تاثیر انها بر محیط زیست تقریبا شبیه به هم هستند و هیچ برتری مشخصی بین این دو نوع وجود ندارد.

ابگرمکن برقی

ابگرمکن های برقی بهترین و بدترین انواع منابع برق را در بر می گیرد. در بهترین حالت، اگرچه هنوز نادر است، برق توسط خورشید یا باد تامین می شود. در بدترین حالت، برق تامین شده توسط نیروگاه های زغال سنگ یا هسته ای کثیف است.

برخی از مناطق ممکن است عرضه بیشتری از برق تمیز و کم هزینه داشته باشند، در حالی که دیگران ندارند. اگر برق یک منطقه توسط نیروگاه های برق ابی مدرن و کارامد تامین شود، ابگرمکن الکتریکی یک انتخاب زیست محیطی خوب خواهد بود.

ابگرمکن گازی

ابگرمکن های گازی محدوده میانی را برای اثرات زیست محیطی اشغال می کنند. گاز هرگز به اندازه برق تامین شده توسط نیروگاه های زغال سنگ بد نیست، اما هرگز به اندازه برق بادی یا خورشیدی هم خوب نیست. گاز یک سوخت فسیلی غیر قابل تجدید است. در حالی که گاز مدتهاست که به عنوان یک نوع انرژی پاک تر از برق در نظر گرفته می شود، اخیرا برخی از مناطق اقداماتی را برای ممنوعیت استفاده از گاز طبیعی تصویب کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *