نحوه ی تعمیر آبگرمکن بوتان مشهد

نحوه ی تعمیر آبگرمکن بوتان مشهد

آبگرمکن شما آّ سرد را از لوله های می گیرد و به آن را گرم کرده و در تمامی لوله های خانه پخش می کند. وقتی که متوجه می شوید آبگرمکن شما، آب را به مقدار کافی گرم نمی کند باید آن را بررسی کنید و یا ترموستات را تعویض کنید. نحوه ی تعمیر آبگرمکن بوتان مشهد

اگر دیدی که آب زیادی از لوله های بیرون می ریزد؛ زمان آن است که لوله تنظیم فشار را تعویض کنید وقتی آبگرمکن خود را درست کردید باید دوباره آب منزل کاملا گرم شود.

برقی را که وارد آبگرمکن شما می شود را قطع کنید. جعبه برق منزل خود را چک کرده و آن دو مدار را که آبگرمکن شما را کنترل می کند را پیدا کنید. سویئچ ها را خاموش کنید. اگر نمی دانید کدام مدارها مربوط به آبگرمکن شماست؛ تمامی مدارها را قطع کنید و سپس مدارهای موجود بر روی آبگرمکن خود را با استفاده از مولتی متر تست کنید.

منبع تغذیه آبگرمکن را خاموش کنید. دریچه کنترل کننده آب ورودی به آبگرمکن شما باید بر روی لوله ای در بالا یا کنار واحد باشد. شیر را طوری تنظیم کنید که اهرم عمود بر لوله باشد. این مانع از ورود هرگونه آب به مخزن هنگام کار روی آن می شود.

آبگرمکن را کاملا تخلیه کنید. دریچه تخلیه را در پایین مخزن پیدا کرده و انتهای شلنگ را به آن وصل کنید.و انتهای دیگر شلنگ را در داخل تخلیه قرار دهید جایی مثل زیر زمین و یا وان حمام. دریچه تخلیه آبگرمکن را با یک ابنردست یا آچار کاملا باز کنید و اجزه دهید که مخزن کاملا تخلیه شود.

پنل دسترسی که منجر به گرم شدن می شود را باز نگه دارید. پنل دسترسی ترموستات و گرمایش در داخل آبگرمکن واقع شده است و معمولا در قسمت کناری و یا نزدیک زمین است. برخی آبگرمکن ها دو تا پنل گرمایش در بالا و پایین و با دسترسی های جداگانه هستند.

سیم های متصل به عنصر گرمایش را جدا و برچسب بزنید. عنصر گرمایش معمولاً در قسمت پایین پنل دسترسی است و دارای 2 پیچ با سیم قرمز و سیاه است که به آن متصل می شوند. پیچ ها را با پیچ گوشتی شل کنید و سیم ها را بیرون بکشید. همانطور که سیم ها را می کشید، با یک تکه نوار سیم ها را بپوشانید.

عنصر گرمایشی را از آبگرمکن جدا کنید. یک جفت انبردست قفل کانال را روی مهره شش ضلعی پشت پیچ ها محکم کنید. عنصر گرمایش را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا شل شود. پایین کشیدن عنصر گرمایش را با دست ادامه دهید تا زمانی که به راحتی بتوانید آن را از مخزن خود بیرون بیاورید.
اگر آب را از مخزن آبگرمکن تخلیه نکرده اید، عنصر گرمایش را برندارید. آب بیرون می آید و می تواند شما را بسوزاند.

عنصر گرمایش را با یک برس سیمی پاک کنید. با گذشت زمان ، عنصر گرمایشی شما ممکن است رسوب کلسیم را از آب جمع کرده و کاکرد آبگرمکن را پایین می آورد. عنصر گرمایش را روی یک سطح صاف قرار دهید و کوئل را با یک برس سفت برق بیاندازید. سعی کنید تا حد ممکن باقی مانده ها را تمیز کنید. هنگامی که یک طرف کویل را تمیز کردید، آن را بچرخانید و طرف دیگر را تمیز کنید.
اگر نمی توانید عنصر گرمایش را تمیز کنید، می توانید از تولید کننده آّگرمکن بوتان مشهد سفارش تعویض بدهید. معمولاً قیمت آنها حدود 35 دلار است.

دوباره عنصر گرمایش را به مخزن وصل کنید. سیم پیچ را به داخل مخزن برگردانید و دوباره آن را با دست پیچ کنید. هنگامی که عنصر گرمایش را با دست محکم کردید، از انبردست برای کاملا سفت کردن آن استفاده کنید. قبل از سفت کردن آنها با پیچ گوشتی، سیم ها را در اطراف پیچ های همسان خود حلقه کنید.
برای جلوگیری از نشت، عنصر گرمایش شما باید از قبل مهر و موم داشته باشد. و حتما 5-6 لایه تفلون یا نوار لوله کش را در اطراف نخ بپیچید.

برای استفاده مجدد از آبگرمکن خود آب و برق آن را وصل کنید. پس از مدتی که مخزن آن پر شد، شما باید آب گرم داشته باشید. اگر آب گرم نشد؛ دوباره اتصالات را به محل گرمایش چک کنید. اگر همه چیز درست وصل شده اما آب هنوز گرم نشده باشد؛ می تواند مشکل از ترموستات باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *