راهنمای انتخاب آبگرمکن -سناگاز

آبگرمکن ایران رادیاتور

راهنمای انتخاب آبگرمکن 

در زبان فارسی، اصطلاحات “ابگرمکن” و “پکیج” به دو معنای مختلف استفاده می‌شوند. به طور کلی، این دو مفهوم کاملاً متفاوت هستند:

1. ابگرمکن:

ابگرمکن یک وسیله‌ی خانگی یا صنعتی است که برای گرم کردن آب به کار می‌رود. این دستگاه‌ها معمولاً در منازل، هتل‌ها، رستوران‌ها و سایر مکان‌ها استفاده می‌شوند تا آب را به دمای مطلوب گرم کنند و برای مصارف مختلف مانند آشپزی، حمام، آب‌گرم کردن و غیره استفاده شوند.

2. پکیج:

پکیج به عنوان یک واژه‌ی انگلیسی به معنای “Package” استفاده می‌شود.

در کل، ابگرمکن و پکیج دو مفهوم کاملاً متفاوت هستند و با هم قابل مقایسه نیستند.

اگر به دنبال یک آبگرمکن جدید بدون مخزن هستید، اندازه ای که انتخاب می کنید باید برای خانواده شما مناسب باشد – اما چگونه می توانید نیازهای خاص خود را بفهمید؟ اندازه گیری یک آبگرمکن بدون مخزن زمانی ساده است که 2 مورد را تعیین کنید:

  • حداکثر مصرف آب گرم
  • افزایش دمای مورد نیاز

در این مقاله، شما را از طریق فرآیند آسان برای محاسبه هر دوی این اعداد راهنمایی می کنیم. سپس، تیم سناگاز مشهد و آبگرمکن بوتان مشهد به شما نشان خواهیم داد که چگونه همه این ها را کنار هم قرار دهید تا بتوانید آبگرمکن بدون مخزن مناسب را برای خانه خود انتخاب کنید.

مواردی که باید بدانید:

  • کدام دستگاه های آب گرم را درم نزل خود به طور همزمان استفاده می کنید؟ نرخ جریان را بر حسب gpms با هم جمع کنید تا حداکثر دبی خانه خود را بدست آورید.
  • به طور متوسط، نرخ جریان عبارتند از: 1 گرم در دقیقه برای شیر سینک، 3 گرم در دقیقه برای وان، 2.5 گرم در دقیقه برای دوش، و 3 گرم در دقیقه برای ماشین ظرفشویی یا ماشین لباسشویی.
  • دمای آب سرد شیر خود را با دماسنج اندازه گیری کنید. دمای آب سرد را از 110 درجه فارنهایت (43 درجه سانتیگراد) کم کنید تا حداکر دمای آب به دست آید.
  • به دنبال یک آبگرمکن بدون مخزن باشید که نیازهای خانه شما را برای اوج دبی و افزایش دما برآورده کند. نمودار اندازه در همه محصولات ذکر شده است.

نرخ جریان را برای همه منابع آبی که در خانه استفاده می کنید؛ پیدا کنید.

شیر سینک: 1 گرم در دقیقه
وان حمام: 3 گرم در دقیقه
دوش: 2.5 گرم در دقیقه
ماشین ظرفشویی: 3 گرم در دقیقه
ماشین لباسشویی: 3 گرم در دقیقه

اوج مصرف آب گرم منزل خود را محاسبه کنید.

برای تعیین حداقل دبی مخزن خود، دبی را جمع کنید. حداکثر استفاده زمانی است که بیشترین مقدار آب گرم مصرف می کنید. به این فکر کنید که چه زمانی تمایل دارید چندین دستگاه را به طور همزمان اجرا کنید و آن دستگاه ها چه هستند. سپس، فقط نرخ جریان را برای آن دستگاه ها جمع کنید تا حداقل ظرفیت آبگرمکن بدون مخزن شما را مشخص کنید.
فرض کنید حداکثر مصرف شما بعد از شام و زمانی که ماشین ظرفشویی را روشن می کنید، تعداد زیادی لباس را می شستید و به طور همزمان دوش می گیرید اتفاق می افتد:
3 گرم در دقیقه + 3 گرم در دقیقه + 2.5 گرم در دقیقه = 8.5 گرم در دقیقه. آبگرمکن بدون مخزن شما به حداقل دبی 8.5 گرم در دقیقه نیاز دارد. به این ترتیب، حداقل دبی بخاری شما به راحتی می تواند حداکثر استفاده شما را پشتیبانی کند.

اگر میخواهید در رابطه با انتخاب آبگرمکن بیشتر بدانید اینجا را کلیک کنید.

دمای آب سرد خانه خود را بیابید.

دمای آب سرد را در شیر آب با دماسنج تست کنید. ساده ترین راه برای فهمیدن دمای پایه آب سرد خانه این است که به سادگی شیر آب سرد خانه را باز کنید و بگذارید چند دقیقه کار کند. سپس از دماسنج برای اندازه گیری دمای آب سرد استفاده کنید.
مهم است که دمای آب در خانه خود را بدانید که به عنوان دمای آب زیرزمینی نیز شناخته می شود، زیرا این دمایی است که آب قبل از شروع به کار بخاری خواهد بود. هرچه دمای آب زیرزمینی کمتر باشد، بخاری برای گرم کردن آب به قدرت بیشتری نیاز دارد.

  • دمای آب را از 110 درجه فارنهایت (43 درجه سانتیگراد) کم کنید.
  • 110 درجه فارنهایت (43 درجه سانتیگراد) میانگین دمای آب گرم خانگی است. برای تعیین افزایش دمای مورد نیاز برای
  • آبگرمکن بدون مخزن، کافی است دمای آب سردی را که اندازه‌گیری کرده‌اید از میانگین دمای آب گرم کم کنید.
  • فرض کنید دمای آب سرد شما 62 درجه فارنهایت (17 درجه سانتیگراد) است: 110 – 62 = 48.
  • افزایش دمای مورد نیاز برای مخزن شما 48 درجه فارنهایت (9 درجه سانتیگراد) است. آبگرمکن جدید باید آب شما را 48 درجه فارنهایت (9 درجه سانتیگراد) گرم کند تا به دمای 110 درجه فارنهایت (43 درجه سانتیگراد) برسد.

بخاری را انتخاب کنید که از حداکثر سرعت جریان خانه شما پشتیبانی کند.
از نمودار اندازه بخاری برای تأیید سرعت جریان و افزایش دما استفاده کنید. همه سازندگان آبگرمکن بدون مخزن نمودارهای اندازه را برای محصولات خود ارائه می دهند که حداکثر نرخ جریان را در دماهای معین نشان می دهد. یک آبگرمکن بدون مخزن انتخاب کنید که اوج نیاز آب گرم شما را برآورده کند یا از آن فراتر رود.

به عنوان مثال، اگر اوج دبی شما 8 گرم در دقیقه است، مخزنی بخرید که 8 گرم در دقیقه یا بیشتر است. 10 گرم در دقیقه انتخاب خوبی خواهد بود.

سعی کنید تا حد معقولی به gpm خود نزدیک بمانید. هیچ فایده ای برای بیش از حد نیازهای شما وجود ندارد. اگر اوج دبی شما 8 گرم در دقیقه است، نیازی به بخاری ندارید که بتواند 15 گرم در دقیقه را پشتیبانی کند. هر چه سرعت جریان بیشتر باشد، دستگاه گران‌تر خواهد بود.

بخاری را انتخاب کنید که با منبع سوخت خانه شما مطابقت داشته باشد.

آبگرمکن های بدون مخزن یا گازسوز یا برقی هستند. خانه شما در حال حاضر از چه منبع انرژی استفاده می کند؟

همچنین می توانید به آبگرمکن قدیمی خود نگاه کنید – اگر برقی بود، مطمئن شوید که آبگرمکن جدید شما نیز برقی است. تطبیق آبگرمکن با منبع انرژی خانه شما مقرون به صرفه ترین و ساده ترین راه حل است. تغییر از گاز به برق (یا برعکس) گران است و فقط توسط یک متخصص انجام می شود.
بخاری های گازسوز معمولاً کمی قدرتمندتر هستند. اگر حداقل نرخ جریان شما در سمت بالا است (8 GPM یا بالاتر)، گاز ممکن است انتخاب بهتری باشد.
اگر از یک آبگرمکن برقی بدون مخزن استفاده می کنید، همچنین باید بدانید که برای پشتیبانی از دبی جریان خود (برحسب کیلووات) چه مقدار برق مورد نیاز است. از این نمودار مفید برای تعیین نیازهای کیلووات خود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *