چگونه رادیاتور خود را تمیز کنیم؟

رادیاتور بوتان مشهد

چگونه رادیاتور خود را تمییز کنیم؟چگونه رادیاتور خود را تمییز کنیم؟

دسترسی و آماده کردن رادیاتور:

چگونه رادیاتور خود را تمییز کنیم؟
چگونه رادیاتور خود را تمییز کنیم؟

اول رادیاتور را از برق بکشید.و یا اگر رادیاتور شما از نوع ترموستات است آن را کم کنید تا در دمای پایین بتوانید آن را تمیز کنید. لوله های مسی که آب گرم را از طریق رادیاتور هدایت می کنند، می توانند داغ داغ شوند، پس مراقب باشید که نسوزید. برای جلوگیری از سوختن شما بهتر است چند دقیقه قبل از تمیز کاری، آن را خاموش کنید .

تمام چیزهایی که دم دست شما را می گیرند از نزدیکی رادیاتور بردارید مثل پرده، مبل، میزو یا هر چیزی که محدوده کار شما را را کم می کند. اینجوری بهتر می توانید رادیاتور را تمیز کنید.

سعی کنید مبل هایی را که در نزدیکی رادیاتور قرار دارند مدام تمیز کنید تا مانع از انتقال کثیفی از مبل به رادیات شود.

برای شروع کار، پوشش رادیاتور را از روی آن بردارید برای این کار پوشش را بالا بکشید و آن را کناری بگذارید. دستان خود را کمی دورتر از رادیاتور قرار دهید تا نسوزید زیرا ممکن است هنوز آب داخل رادیاتور داغ باشد.

چگونه رادیاتور خود را تمییز کنیم؟
چگونه رادیاتور خود را تمییز کنیم؟

می توانید پوشش را زیر رادیاتور قرار دهید تا اگر کثیفی و خرده آشغال هایی وجود داشت روی آن بریزد اما حتما پوشش را در اخر تمیز کنید و بعد روی رادیاتور قرار دهید.

به پره ها نگاه کنید. در طول لوله های مسی که -کار آنها هدایت آب گرم به سمت رادیاتور است- یک مجموعه مربع های کوچک که کنار هم قرار گرفته اند. این ها همان “باله ها” هستند و نقش مهمی در انتشار حرارت ایجاد شده توسط رادیاتور بازی می کنند. این چیزی است که شما تمیز می کنید.

چگونه رادیاتور خود را تمییز کنیم؟
چگونه رادیاتور خود را تمییز کنیم؟

داخل رادباتور را تمیز کنید:

جارو برقی را با یک برس گرد آماده کنید.این نوع برس ها و این روش کارآیی ترین روش برای تمیز کردن اجسام با ساختار پیچیده و سطوح نامنظم مانند مانند داخل رادیاتور است. شما حتی می توانید بدون این برس ها هم رادیاتور خود را تمیز کنید اما اینکار را طولانی تر می کند.

رادیاتور بوتان مشهد

برس را در امتداد لوله ها و باله های رادیاتور قرار دهید و لوله را به صورت رفت و برگشتی بر روی باله قرار دهید و آن را تمیز کنید و این کار را تا زمانی انجام دهید که مطمئن شوید کاملا رادیاتور تمیز است.

یک نکته اینکه قبل از اینکه از جارو برقی برای تمیز کردن استفاده کنید ایتدا با یک دستمال تمیز  و خشک روی رادیاتور و باله ها را از خاک و تار عنکبوت و اجسام دیگر خالی کنید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *