آموزش تصویری استفاده از رادیاتور بوتان

رادیاتور بوتان مشهد

آموزش تصویری استفاده از رادیاتور بوتان

نحوه استفاده از رادیاتور را در این مقاله برای شما توضیح می دهیم. اگرچه امروزه رادیاتورها استفاده چندانی ندارند، اما برخی از خانه های قدیمی هنوز از آن استفاده می کنند پس آگاهی از نحوه ی روشن کردن آن می تواند به شما کمک کند تا در هوای سرد بتوانید خود را گرم نگه دارید.آموزش تصویری استفاده از رادیاتور

کنترل رادیاتور:

شیر رادیاتور را در جهت عقربه ساعت بچرخانید آن را روشن کنید. شیر کنترل در پایین اکثر رادیاتور قرار دارد. در یک رادیاتور بخار، آن شیر در بالای لوله است که منجر به رادیاتور می شود. این یک کلاه کوچک و گرد است. رادیاتور را فعال کنید تا آنجا که امکان دارد.

این شیرهای کوچکتر، جریان آب را در داخل رادیاتورهای قدیمی کنترل می کنند. رادیاتورهای مدرن الکتریکی اغلب پانل های کنترل به جای پنل های دارای شماره دارند. دکمه “روشن” را برای شروع به کار رادیاتور فشار می دهند، سپس از پانل برای تنظیم حرارت استفاده می کنند.رادیاتور بوتان مشهد

اگر یک کلاهک قفل دار دارید، از یک انبردست برای روشن کردن رادیاتور استفاده کنید.بعضی کلاهک ها به خود شیر متصل نیستند. این کار را با برداشتن کلاهک تست کنید اگر کلاهک راحت برداشته شود شما باید به صورت دستی شیر را باز کنید. شیر فلزی را با انبردست بگیر، سپس آن را به عقب بچرخانید تا رادیاتور را روشن کنید. پس از روشن کردن رادیاتور کلاهک را دوباره سر جای خود بگذارید.

رادیاتور بوتان مشهد

شیر ترموستات را بچرخانید تا درجه حرارت را تنظیم کند. به قسمت دیگر رادیاتور نگاه کنید تا بتوانید شیر دوم را ببینید. دریچه ترموستات معمولا دارای کلاه بلندتری است که شماره گذاری 0 تا 5 دارد. مثل یک درجه بندی که در هر نوع بخاری وجود دارد. برای کاهش دمای حرارت و جهت عقربه های ساعت، آن را به عقربه ی ساعت سوئیچ کنید.رادیاتور بوتان مشهد

این شیر ترموستات میزان گرمایی را که به داخل رادیاتور وارد می شود را کنترل می کند. گذاشتن درجه روی صفر، گرما را کاهش می دهد اما برق و رادیاتور را خاموش نمی کند.

رادیاتورهای قدیمی ممکن است یک شیر ترموستاتیک داشته باشند. گاهی اوقات با یک جزء قابل تنظیم دریچه خروجی را ببینید. این رادیاتور برای کنترل گرما طراحی نشده است، بنابراین در نظر داشتن یک شیر ترموستاتیک حرفه ای بر روی رادیاتور نصب کنید.

برای جلوگیری از انجماد رادیاتور از تنظیمات یخبندان آن استفاده کنید. تنظیم یخبندان با علامت ستاره یا برف ریز بر روی کنترل ترموستاتیک نشان داده شده است.  معمولا بین شیر 0 و 1 است. اگر در طول یک دوره یخ زدگی از خانه دور هستید، رادیاتور را خاموش کنید تا از رادیاتورآسیب نبیند.

تنظیم سرما رادیاتور را در سطح گرمای کم نگه می دارد تا مایعات داخل آن یخ نزنند. رادیاتور مانند هر لوله آب دیگر در خانه شما عمل می کند. نادیده گرفتن آن می تواند منجر به تعمیر آن می شود که مخارج زیادی را در بر خواهد داشت.

آموزش تصویری استفاده از رادیاتور بوتان
آموزش تصویری استفاده از رادیاتور بوتان

نمایندگی ایران رادیاتور در مشهد

نمایندگی رسمی بوتان در مشهد

بهترین سایت ایران رادیاتور

خدمات بوتان در مشهد

حوله خشک کن بوتان در قاسم آباد

برای گرم شدن رادیاتور 30 دقیقه صبر کنید. رادیاتور ها زمان زیادی برای گرم کردن می گذارند. بسیاری از افراد اشتباه می کنند و شماره گیری ترموستاتیک را بیش از حد بالا ببرند، سپس بعد از اینکه گرمای ان را احساس کردند آن را کم می کنند. شماره گیری را در یک سطح متوسط ثابت نگه دارید و بعد از اینکه رادیاتور به چرخ دنده وارد می شود، آن را تنظیم کنید.

رادیاتور های آبی به زمان بیشتری نسبت به رادیاتورهای برقی برای گرم کردن آب نیاز دارند و بدانید که هر رادیاتوری به زمانی نیاز دارد تا بتواند شروع به کار کند.

آموزش تصویری استفاده از رادیاتور بوتان
آموزش تصویری استفاده از رادیاتور بوتان

رادیاتور را با چرخاندن شیر کنترل در جهت عقربه های ساعت خاموش کنید. مهم نیست که چه نوع رادیاتور دارید، از شیر کنترل استفاده کنید تا آن را خاموش کنید. این دریچه جریان جریان آب را به رادیاتورهای استاندارد کنترل می کند. برای رادیاتورهای الکتریکی، دکمه خاموش را بر روی پنل کنترل فشار دهید تا منبع تغذیه رادیاتور خاموش شود. برای کنترل دمای استفاده از شیر ترموستاتیک، اما همیشه به شیر کنترل بروید تا رادیاتور را از گرما خارج کنید.

تعمیر رادیاتور بدون بیرون زدن گرما:

یک ظرف در زیر دریپه قرار دهید. به اطراف رادیاتور نگاه کنید و به دنبال یک شیر باشید که توسط پیج و مهره ایی بسته شده است و در بالا قرار دارد اگر آن را باز کنید بخاری از آن همراه با آب خارج می شود پس سعی کنید که ظرفی زیر آن قرار دهید تا وسایل را خیس نکند. قبل از اینکه دریچه را بار کنید رادیاتور را خاموش کنید.

آموزش تصویری استفاده از رادیاتور بوتان
آموزش تصویری استفاده از رادیاتور بوتان

کلید رادیاتور را در جهت خلاف عقذبه ی ساعت بچرخانید.کلید رادیاتور یک قطعه کوچک است که از جنس برنج است. قسمت انتهایی شیر را در مرکز قرار داده و سپس تا نصف بچرخانید در هیم ننقطه آن را نگه دارید تا بخار از رادیاتور نشت کرده و بیرون بیاید. می توانید برای باز کردن این پیج از پیچ گوشتی هم استفاده کنید.

بعد از اینکه جریان آب از آن خارج شد، دریچه خروجی را ببندید. اجازه دهید هوا از شیر سوپاپ خارج شود. در نهایت آب از ان خارج می شود. به سرعت سوپاپ را تا جایی که جریان آب متوقف می شود، چرخانده و سپس، رادیاتور خود را برای آزمایش آن را روشن کنید.

آموزش تصویری استفاده از رادیاتور بوتان
آموزش تصویری استفاده از رادیاتور بوتان

یک ورقه عایق فوم را نصب کنید تا گرما را در اتاق نفوذ کنید. عایق ضعیف در دیوار، حتی زمانی که رادیاتور شما به خوبی کار می کند، به یک اتاق سرد منتهی می شود. ورق عایق کاری تحت پوشش آلومینیومی را در یک طرف قرار دهید. ورق را در برابر دیوار قرار دهید تا طرف آلومینیومی به رادیاتور روبرو شود. این یک راه حل عالی نیست، اما بهتر از تلاش برای برداشتن یک دیوار در اواسط زمستان است.

افزایش گرما در منزل:

شما میتوانید خودتان با یک کاغذ آلومینیومی یک قطعه عایق درست کنید و آن را در نزدیکی پنجره و یا در ورودی قرار دهید. عایق کمک میکند که گرما را به خود جدب کند و آن را به داخل اتاق برگرداند.برای ساخت عایق یک تگه فوم را هب اندازه رادیاتور ببرید و روی آن یک تکه الومینیوم بچسبایند.

اگر تنها یک شیر دارید، یک شیر ترموستاتیک بر روی رادیاتور خود نصب کنید که می تواند آب یردو و گرم را ساپورت کند.

 گاهی رادیاتور شما برای اتاق و یا منزل شما کافی نیست، پس بهتر است که سایز و اندازه رادیاتور خود را تغییر دهید.

و یا میتوانید تعداد رادیاتورها را برای اتاشق های بزرگتر اضافه کنید و یک رادیاتور را در مقابل ان قرار دهید و با این کار گرما را به مرکز اتاق بکشانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *