نحوه ی نصب گرمایش مرکزی در خانه

نحوه ی نصب گرمایش مرکزی در خانه

نصب گرمایش مرکزی کار سختی است و نیاز به برنامه ریزی دقیق و درک صحیح از مواد لازم دارد. اگرچه انجام بخش اعظمی از نصب گرمایش مرکزی خودتان مانند انتخاب دیگ بخار و رادیاتور، تخمگذار لوله ها و حتی نصب سیستم کنترل امکان پذیر است ، اما به یک پیمانکار معتبر برای اتصال دیگ بخار به گاز نیاز دارید و بررسی کنید. کل سیستم برای دیدن اینکه آیا استفاده از آن بی خطر است و آیا به طور موثر خانه شما را گرم خواهد کرد یا خیر. مراحل زیر نحوه ی نصب گرمایش مرکزی در خانه را بر اساس دیگ بخار نشان می دهد.

درباره تجهیزات مورد نیاز برای نصب گرمایش مرکزی خوب تحقیق کنید. یک دیگ بزرگ بخار بنزینی را انتخاب کنید تا مطمئن شوید منزل شما را گرم می کند ولی باید مراقب باشید که دیگ بخار زیاد بزرگ هم نباشد؛ زیرا باعث بالارفتن هزینه های ماهانه خواهد شد.

رادیاتورهایی را انتخاب کنید که ظرفیت کافی برای گرم کردن خانه را داشته باشد بهترین نوع رادیاتورها آن هایی هستند که باله دارند و از طریق این باله ها گرما را به داخل ساختمان منتقل می کنند.

از یک سیستم کنترلی مناسب استفاده کنید که دستورالعمل های روشنی به شما ارائه می دهداگر توضیحات کامل نیستبا یک نصاب حرفه ای تماس بگیرید.

به یاد داشته باشید در هنگام استفاده از وسایل گرمایشی، در و پنجره ها را کاملا ببندید تا از خروج گرما و هدر رفتن انرژی جلوگیری کند.

طوری نصب را انجام دهید و طراحی کنید تا دیگ بخار خود را در محلی در خانه خود نصب کنید که امکان اتصال آسان به لوله های آب و همچنین منبع اصلی گاز را داشته باشد و یک شیر تهویه به پشت بام ارائه می دهد.

هنگام انتخاب محل نصب رادیاتور، خیلی مهم است که بدانید بیشتر رادیاتورها در زیر پنجره ها نصب می شوند گرچه اگر پنجره ی مورد نظر در نزدیکی زمین باشد؛ برای کنترل گرما در داخل، آنها را مجاور پنجره نصب کنید.

لوله ها را در امتداد دیوارها و یا در زیر کف اتاق نصب کنید.

برای نصب رادیاتور تمامی لوازم مورد نیاز را تهیه کنید.

رادیاتورها را نصب کنید. آنها باید حدود 10 تا 15 سانتی متر از زمین فاصله داشته باشند؛ تا فضایی برای تمیز مردن لوله ها وجود داشته باشد.

لوله ها را از رادیاتورها و شیر آبها به دیگ بخار بکشید. به لوله های مسی با اتصالات فشرده سازی یا مویرگی احتیاج دارید. اطمینان حاصل کنید که لوله ها به سمت رادیاتورها می شوند تا از قفل هوا و نقص سیستم جلوگیری شود.

سیستم کنترل را نصب کنید. دستورالعمل سازنده را دنبال کنید.

منبع تغذیه و گاز را خاموش کنید و دیگ را نصب کنید. باز هم ، تمام دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید. به یاد داشته باشید که یک پیمانکار دارای مجوز را برای اتصال به قسمت اصلی گاز خود انجام دهید.

سیستم گرمایش مرکزی را با بستن همه منافذ روی رادیاتورها ، پر کردن سیستم با آب و اجازه دهید تا هر رادیاتور از آن عبور کند. پمپ گرمایش را فعال کرده و سیستم را مجدداً تخلیه کنید. سپس دیگ را روشن کنید و با استفاده از شیرهای سپر قفل ، جریان آب گرم شده به هر رادیاتور را متعادل کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *