رسوب زدایی در پکیج ایران رادیاتور

رسوب زدایی در پکیج ایران رادیاتور

روش های رسوب زدایی در مبدل حرارتی اولیه و ثانویه

رسوب زدایی در پکیج ایران رادیاتور مقاله ای است که ما قصد داریم در ادماه برای شما دوستان گرامی توضیح دهیم. در پکیج از جمله مشکلاتی که می تواند به دلیل رسوب گرفتن پکیج بوجود بیاید باید به موارد زیر اشاره کرد:

  1. خوب گرم نشدن آب و رادیاتورهای گرمایشی
  2.  سرد شدن زود به زود آب گرم مصرفی و همچنین رادیاتورها
  3.  سر و صدای عجیب و تق تق در پکیج کے. بالا رفتن فشار پکیج و…

نکته : یکی از مواردی که باید در سرویس دوره ای پکیج ایران رادیاتور مد نظر قرار داده شود اندازه گیری رسوب پکیج و در صورت نیاز رسوب زدایی از پکیج می باشد. معمولا در شهرهایی مانند تهران، اصفهان و سایر شهرهای بزرگ که سختی آب بالا است توصیه می شود حداقل سالی یک بار با محلول های مناسب کار رسوب گیری پکیج انجام شود.

نکته : برای رسوب زدایی و جرم گیری پکیج معمولا دو راه توصیه می شود که بهترین راه را در ابتدا و به عنوان روش اول و در روش دوم هم برای افراد و متخصصینی که تجهیزات کافی ندارند این موضوع توضیح داده خواهد شد. برای رسوب زدایی پکیج باید متناسب با اقدامات زیر بصورت گام به گام اقدام به رسوب زدایی کرد.

ضمن اینکه داشتن تجهیزات لازم برای روش اول که اصلی ترین روش رسوب زدایی است اهمیت فراوان دارد: اولین اقدام همیشه برای تعمیر پکیج از هر نوعی که باشد قطع کردن ورودی برق و گاز به دستگاه پکیج می باشد. سپس باید کاور پکیج را باز کنیم.

اقدام بعدی این است که آب مدار گرمایشی را تخلیه کنید.

برای این کار مطابق با روش زیر این کار را انجام دهید:

شیر ورودی دستگاه را می بندید.

شیر پرکن دستگاه را باز کنید.

یکی از شیرهای آب گرم خانه که ترجیحا بهتر است شیر دستشویی باشد را باز کنید تا آب تخلیه شود.

تذکر: شیر رفت رادیاتورها را ببندید تا آب پکیج فقط خالی شود. مبدل پکیج را باید باز کنید. این مبدل توسط دو پیچ آلن به بدنه پکیج متصل شده است. سپس باید با استفاده از پمپ مخصوص شستشوی مبدل و یا با استفاده از یک پمپ موتور کولر آبی اقدام به شستشوی مبدل پکیج بکنید. هم مبدل اولیه و هم ثانویه را می توانید به این روش شستشو دهید.

رسوب زدایی در پکیج ایران رادیاتور
رسوب زدایی در پکیج ایران رادیاتور

برای این کار باید یک سر لوله پمپ را به ورودی مبدل و سر دیگر را به خروجی اتصال داده و پمپ را بهتر است در تشت آبی بگذارید. سپس مواد شوینده را در تشت بریزید . بهترین ماده برای مبدل هایی که رسوب زیاد ندارند جوهر نمک است ولی اسید رقیق نیز توصیه می شود.

نکته : اجازه دهید تا این فرآیند شستشو برای حداقل ۱۰ دقیقه ادامه پیدا کند. البته زمان بیشتر بعضا به دلیل اسیدی بودن مواد توصیه نمی شود. بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه مبدل را از پمپ باز کنید و با فشار زیاد آب شستشو دهید. معمولا اگر رسوب زیادی در مبدل تولید نشده باشد مبدل رسوب زدایی می شود. 

اما اگر رسوب تخلیه نشد و همچنان فشار آب کافی نبود باید مبدل را روی حرارت مستقیم اجاق گاز قرار دهید و با ضربات بسیار ملایم چکش کنش هایی را ایجاد کنید تا رسوبات ول کنند و از دهانه مبدل خارج شوند. در این هنگام بسیار دقت کنید که بر روی رزوه ها ضربه نزنید.

نکته : ضربه زدن به مبدل ثانویه باید انجام شود و به هیچ عنوان برای شستشوی مبدل اولیه اقدام به ضربه زدن به مبدل نکنید چون به راحتی سوراخ می شود.

نکته : اگر در زمان شستشو با اسید رقیق کار شستشو را انجام می دهید نباید از ۱۵ یا نهایتا ۲۰ دقیقه بیشتر شود اما اگر شستشو را با جوهر نمک انجام می دهید اگر کمی بیشتر هم طول بکشد اشکالی ندارد ولی باید مراقب باشید که مبدل با ماندن زیاد در اسید و جوهر نمک سوراخ خواهد شد.رسوب زدایی در پکیج ایران رادیاتور را به شرکت ایران رادیاتور در مشهد بسپارید.

نحوه جرم گیری پکیج به روش دوم در این روش به یک پمپ شستشو و یا پمپ آب کولر آبی نیازی ندارید. در واقع این روش برای افرادی است که دسترسی به تجهیزات کافی ندارند.

برای شستشو در این روش باز هم، هم می توانید مبدل اولیه و هم مبدل ثانویه را شستشو دهید. برای این کار گام به گام بصورت زیر عمل کنید:

  1. برق و گاز دستگاه پکیج را قطع کنید
  2. کاور پکیج را باز کنید.
  3. آب مدار گرمایش را خالی کنید ( به همان روش توضیح داده شده)
  4. اکنون مبدل اولیه یا مبدل ثانویه را باز کنید. دقت کنید که باید هم لوله ها و هم پیچ های مبدل را باز کنید و مبدل را از دستگاه خارج کنید.
  5. مبدل را در درون یک تشت قرار داده و تا وسط مبدل را در آب قرار دهید. باید آب در تشت بریزید. این کار برای این است که اسید به بدنه بیرونی مبدل آسیب نزند.
  6. اکنون با استفاده از یک قیف از یک سمت، (توجه داشته باشید که فقط باید از یک سمت ) اسید و یا جوهر نمک را به آرامی داخل مبدل بریزید.

نکته: خیلی مراقب چشم و دستان و صورت خود باشید. وقتی برای اولین بار در داخل مبدل گرفته اسيد می ریزید به صورت جوششی از همان دهانه بلافاصله خارج می شود و ممکن است حالت پاشش داشته باشد. بهتر است از عینک ایمنی استفاده کنید.

نحوه قرار دادن و ریختن اسید در مبدل

اسید را باید آرام آرام در ورودی مبدل بریزید تا اسید از سمت دیگر مبدل بیرون بزند. این کار را تا زمانی ادامه دهید که اسید به راحتی از دهانه مبدل خارج شود و تمامی رسوبات حذف شوند. پس از اتمام کار با فشار آب مبدل را شستشو دهید. در این روش هم اگر مبدل ثانویه تمیز نشد می توانید آن را حرارت داده و به آرامی با ضربه چکش رسوبات را جدا کنید. در اتمام باید به درستی اورینگ ها را جا گذاشته و مبدل را دوباره در جای خود قرار دهید. سپس از آب بندی بودن مبدل مطمئن شوید و میزان بار دستگاه را بر روی ۱٫۵ bar تنظیم کنید و کار شستشوی پکیج را به اتمام برسانید.

ایران رادیاتور در مشهد

محصولات ایران رادیاتور مشهد

بوتان مشهد

نمایندگی ایران رادیاتور در سجاد

نمایندگی بوتان در مشهد

بهترین محصولان بوتان مشهد

فرق بین پکیج ایران رادیاتور و بوتان

بوتان در مشهد

ایران رادیاتور در مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *