بررسی تاثیر دریچه کولر بر مکش هوای دودکش

نمایندگی مشهد بوتان

بررسی تاثیر دریچه کولر بر مکش هوای دودکش

در خصوص بررسی تاثیر دریچه کولر بر مکش هوای دودکش موارد زیر به استحضار می رسد:

بررسی تاثیر دریچه کولر بر مکش هوای دودکش میان مکش دودکش یا هر کانال عموی که جریان عمودی هوا در آن برقرار می شود به موارد مختلفی بستگی دارد که مهمترین آنها دما یا چگالی گاز و هوای عبوری از دودکش یا کانال، دمای هوای خارج و سطح مقطع کانال عبور دهنده می باشند. لذا در هر کانال در شرایط مختلف سرعت و دبی عبور هوا می تواند مقادیر متفاوتی داشته باشد. با توجه به اینکه این مقوله از چند پارامتر تاثیر می پذیرد لذا به سادگی و با محدود شدن به یکی از پارامترها نمی توان نظر قطعی راجع به آن داد. به عنوان مثال دمای گازهای خروجی از یک دودکش نسبت به یک کانال مرتبط به هوای معمولی بسیار بالاتر می باشد. اما از سوی دیگر معمولا دودکش ها سطح مقطع بسیار کوچکتری نسبت به یک کانال کولر یا شفت عمودی هوا دارند. و سطح مقطع بیشتر، دبی سیال عبوری بیشتری همراه خود خواهد داشت. 

لازم به ذکر است که اگر دمای بخاری به 700 درجه سانتی گراد افزایش یابد دبی جریان هوا 1473 متر مکعب در ساعت می شود. با فرض دمای 500 درجه سانتی گرادو قطر 8 اینچ معادل 0/2 متر، دبی به 2307 متر مکعب در ساعت افزایش می یابد. نکته مهم آن است که میزان ظرفیت دستگاه گازسوز وبسیاری از پارامترهای دیگر می تواند بر میزان گازهای خارج شده و دبی و سرعت آنها تاثیرگذار باشد آبگرمکن دیواری بوتان در مشهد

آنچه که نتیجه می شود آن است که در بسیاری از موارد معمول، شرایط به گونه ای است که هوا از کانال کولر به سمت بالا حرکت کرده و خارج می شود. . لذا کانال کولر اصولا راهی برای تامین هوای تازه برای یک فضای بسته در زمستان محسوب نمی شود. باز گذاشتن کانال کولر تنها به عمل سیرکولاسیون هوا کمک بیشتری کرده و باعث می شود که هوای بیشتری از روزنه ها و منافذ وارد محل گردد. در صورتی که فضای بسته فاقد محل های بسته ورود هوا باشد و درزبندی بیش از حدی داشته باشد، هوای خروجی از کانال کولر باعث برهم خوردن هوای خروجی از دودکش شده و می تواند مکش معکوس در دودکش را ایجاد نماید. 

آبگرمکن دیواری بوتان در مشهد

در هر صورت بهتر است در وهله ی اول، تامین راه ها و منافذ ورودی هوای تازه به شهروندان توصیه می شود و به هیچ عنوان دریچه کولر به عنوان راه ورود هوا ذکر نگردد زیرا تنها در صورت وجود منافذ کافی ورود هوا به فضا، کانال کولر می تواند به سیرکولاسیون هوا کمک کرده و باعث نفوذ هوای تازه بیشتری در محل گردد. لیکن در بسیاری موارد خصوصا زمانی که محل نصب دستگاه گازسوز درزبندی زیادی داشته باشد، این اتفاق رخ نخواهد داد.

پکیج دیواری بوتان مشهد

آبگرمکن دیواری بوتان

لیست قیمت پکیج بوتان در وکیل آباد

دودکش دوجداره ایران رادیاتور

حوله خشک کن بوتان در سناباد

نمایندگی بوتان در سجاد

نمایندگی بوتان در میثاق

نمایندگی رسمی بوتان در قاسم آباد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *