پکیج دیواری دودکش دار

پکیج دیواری دودکش دار

شرایط مورد نیاز جهت استفاده از از پکیج دیواری دودکش دار 

  قطر لوله دودکش ساختمان برای استفاده از پکیج دیواری باید ۱۵ سانتیمتر باشد.

 هر وسیله گاز سوز باید دارای شیر گاز مستقل و یک دودکش مستقل باشد تا مکش دود به درستی انجام شود.

 هرگز نمی توان پکیج دیواری را به دودکش های مشترک و شیر گاز مشترک وصل نمود.

 چنانچه قسمتی از لوله دودکش در فضای آزاد قرار بگیرد، باید آن قسمت را با عایق پشم شیشه عایق نمود، زیرا اگر بدنه دودکش در اثر تماس با هوای محیط سرد شود، دودی که از آن عبور کرده سرد شده و به سختی تخلیه می شود و موجب می گردد کشش دودکش کم شود و باعث می شود تا دود از دودکش تخلیه نشود و سنسور دود عمل کند و پکیج دیواری خاموش شود. البته این خاموش شدن به خاطر ایمنی مصرف کننده می باشد.
در تمام پکیج های دیواری فاصله از کلاهک تعدیل دستگاه تا کلاهک تعدیل پشت بام ( ارتفاع عمودی دودکش ساختمان ) باید حداقل حدود ۴ متر باشد.

 طول لوله افقی دودکش نباید از ۲۰ سانتیمتر بیشتر باشد و لوله افقی دودکش باید با شیب مناسب و مثبت به سمت بالا داشته باشد.

 در صورتی که از پکیج دیواری دودکش دار استفاده شود، باید انتهای لوله دودکش در پشت بام باید اچ شکل باشد.

 هر گاه هر کدام از شرایط مورد نیاز پکیج دیواری دودکش دار فراهم نباشد، نمی توان از دستگاه دودکش دار استفاده نمود و باید از دستگاه فن دار استفاده شود.

دود کش ساختمان باید مستقل و فقط مخصوص همان دستگاه باشد.

مواردی که باید قبل از خرید و یا در حین نصب پکیج دیواری به آنها توجه شود.

 فشار آب شهر در محل نصب پکیج دیواری می باید حداقل ۱ و حد اکثر۳٫۵ اتمسفر باشد.

 در صورتیکه بخشی از مسیر دودکش پکیج دیواری، بصورت افقی (بیش از ۳۰ سانتی متر باشد، استفاده از پکیج های فن دار الزامی است.

 در صورتیکه محل نصب پکیج دیواری گازسوز در بالکن یا فضای باز می باشد، باید از وزش مستقیم باد یا جریان تند هوا محفوظ شده باشد.

 با توجه به هد پمپ سیر کولاتور در دستگاههای پکیج گرمایشی، حد اکثر طول لوله کشی افقی آب برای رادیاتور های شوفاژ حدود ۳۵ متر می باشد.

ظرفیت حرارتی پکیج های دیواری و زمینی با قدرتی از ۲۰۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ وات بر ساعت ساخته میشوند و آنها را مناسب برای واحدهای مسکونی از ۶۰ تا ۳۵۰ متر مربع با ظرفیت های ۲۰ تا ۳۵ هزار وات بر ساعت در نظر میگیرند.

در محل هایی که ارتفاع از سطح دریا بیشتر باشد به ازء هر ۶۰۰ متر ارتفاع اضافی % ۳۰ از ظرفیت حرارتی ناشی از احتراق کاسته می شود و در نتیجه کلیه ی دستگاهای احتراقی دارای ظرفیت خروجی کمتری خواهند بود.

برای جلوگیری از رسوب گرفتن مبدل (به خصوص برای شهر هایی که درجه سختی آب آن بالا است استفاده از یک رسوب زدای مغناطیسی مناسب در مسیر ورودی آب سرد به دستگاه را باید در زمان نصب پکیج دیواری نصب نمود.

شرایط مورد نیاز جهت استفاده از از پکیج دیواری فن دار

پکیج دیواری فن دار طوری طراحی شده است که نیازی به دودکش ساختمان ندارد و هوای مورد نیاز سوختن در دستگاه از محیط آزاد ( بیرون از محل نصب دستگاه ) به داخل دستگاه مکیده ما می شود.

به همین دلیل پکیج دیواری فن دار مجهز به یک دودکش مخصوص دوجداره می باشد که جداره داخلی آن قطرش ۶ سانتیمتر می باشد و دود دستگاه از طریق این لوله به محیط بیرون تخلیه می گردد و جداره خارجی آن ۱۰ سانتیمتر می باشد.

لوله ۶ سانتیمتر تخلیه دود در آن قرار دارد و هوای تازه مورد نیاز جهت سوختن در دستگاه از طریق این لوله وارد محفظه احتراق دستگاه می شود.

 هرگز نباید جداره بیرونی دودکش پکیج دیواری فن دار را جدا نمود و از هوای محیط اطراف محل نصب دستگاه استفاده نمود.

بهترین پکیج دیواری
پکیج شوفاژ دیواری
بهترین مارک پکیج دیواری
کولر گازی پرتابل
آموزش پکیج
آموزش تعمیرات پکیج دیواری

نمایندگی بوتان در مشهد

 لوله دودکش پکیج دیواری فن دار باید حتما به محیط آزاد بیرون از محل نصب دستگاه ارتباط داشته باشد تا دود ایجاد شده در دستگاه به محیط بیرون از منزل تخلیه گردد و هم هوای مورد نیاز پکیج دیواری از محیط بیرون از منزل مسکونی تامین گردد.
 اگر در مواردی فاصله بین پکیج دیواری و پنجره یا دیوار خارجی بیشتر از اندازه طول لوله دودکش دوجداره موجود داخل کارتن باشد، یا نیاز به زانو باشد، باید حتما از لوله رابط و زانوی مخصوص دوجداره پکیج دیواری فن دار استفاده نمود.
 نهایت طول لوله دودکش پکیج دیواری فن دار ۴ متر افقی می باشد که به ازاء استفاده از هر زانو، ۱ متر از ۴ متر طول لوله دودکش کم می شود.

 بخاطر اینکه قدرت مکش و دهش فن برای ۴ متر طراحی شده است، در مواردی که طول دودکش کم باشد بدلیل قدرت زیاد فن هوای ورودی به محفظه احتراق پکیج دیواری بیش از حد لازم می شود و باعث می شود که دستگاه براحتی و سریع روشن نشود و برای رفع این مشکل ۲ حلقه فلزی داخل کارتن دستگاه موجود می باشد که سایز یکی ۷۵ میلیمتر و دیگری ۸۰ میلیمتر می باشد که برای کم کردن دبی هوای ورودی به محفظه احتراق می توان از آنها استفاده نمود اگر طول لوله دودکش کمتر از 1 متر باشد، باید از حلقه سایز ۸۰ میلیمتر استفاده شود و اگر بین ۱ تا ۵ / ۱ متر باشد، باید از حلقه سایز ۷۵ میلیمتر استفاده نمود و زمانی که طول دودکش بیشتر از ۵ /
۱ متر باشد، نیازی به استفاده از حلقه های کم کننده دبی نمی باشد.

 در محل هایی که دودکش مناسب وجود نداشته و یا دودکش موجود در ساختمان از کشش مناسبی برخوردار نباشد، باید حتما از پکیج دیواری فن دار استفاده شود.

دودکش مخصوص دو جداره پکیج دیواری فن دار وظیفه تخلیه دود دستگاه به محیط بیرون و تامین هوای تازه مورد نیاز سوختن در دستگاه را از میحط بیرون بر عهده دارد و باید وارد محیط آزاد شود و هرگز نباید به داخل دودكش ساختمان متصل شود.

 هرگز نباید دودکش مخصوص پکیج دیواری فن دار دستکاری و خارج از استاندارد شرکت نصب گردد.

به این نکته مهم توجه داشته باشید، در زمانی از پکیج دیواری فن دار استفاده می گردد که با متراژ محل نصب دستگاه کمتر از ۱۲۰ متر می باشد و یا لوله دودکش استانداره ۱۵ سانتیمتر وجود ندارد و یا اینکه اگر لوله دودکش از سایز ۱۵ سانتیمتر برخوردار می باشد، ارتفاع آن از ۴ متر کمتر است.

در همه این موارد بایستی حتما از پکیج دیواری فن دار استفاده نمود.

تابحال این سوال پرسیده شده که لوله دودکش از استاندارد لازم برخوردار است و مکش در لوله بخوبی انجام می گیرد و لی چرا باز باید دستگاه فن دار استفاده نمود؟

جواب آن دسته از دوستان این است که متراژ کمتر از ۱۲۰ متر مربع می باشد و در صورتی که دستگاه پکیج دیواری دودکش دار نصب شود اکسیژن مورد نیاز برای احتراق از داخل محیط تامین می گردد و این موضوع بسیار خطرناک بوده و در صورتی که مشتری حتما بخواهد از دستگاه پکیج دیواری دودکش دار استفاده نماید حتما باید به مرکز نصب و خدمات برند مربوطه تعهد نماید که یک دریچه ورودی هوا به داخل محیط و نزدیک به پکیج دیواری همیشه باز بوده و همیشه هوای تازه و سالم وارد محیط میشود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *