آموزش تصویری نصب کولر گازی (اسپلیت)

آموزش تصویری نصب کولر گازی بوتان مشهد

آموزش تصویری نصب کولر گازی(اسپلیت)

آموزش تصویری نصب کولر گازی(اسپلیت) در بوتان مشهد که در این مقاله نحوه نصب کولر گازی را برای شما توضیح می دهیم پس با ما همراه باشید.  کولر گازیوسیله ای بسیار کاربردی و فوق العاده است ممکن است بخواهید اتاق زیرشیروانی و یا یک اتاق کوچک خانه را در تابستان خنک کنید. درست است کولرهایی که بر روی پنجره نصب می شوند بسیار کاربردی هستند اما گاهی آنقدر بزرگند که نصب روشنایی پنجره را می گیرند و سر و صدای زیادی را هم ایجاد میکنند. اما راه حل چیست؟ یک کولر گازی ساده و خنک و کار آمد و بدون سر وصدا.

آموزش تصویری نصب کولر گازی(اسپلیت)
آموزش تصویری نصب کولر گازی(اسپلیت)

مراحل نصب کولر گازی(اسپلیت):

آموزش تصویری نصب کولر گازی(اسپلیت)
آموزش تصویری نصب کولر گازی(اسپلیت)

مکانی را که می خواهید کولر در آنجا نصب شود را تعیین کنید و آن را در بالای وسایل الکترونیکی قرار گیرد زیرا ممکن است در روزهای مرطوب به دلیل تراکم زیاد هوای تخلیه شده، به دستگاه آسیب برسد.

دستگاه را حدود 30 تا 150 سانتی متر از زمین نصب کنید تا فیلتر آن از گرد و غبار دور باشد.

داربست های دیوار ا پیدا کنید:کولر گازی بوتان در مشهد

برای این کار می توانید از یک دستگاه فلز یاب استفاده کنید و یا با سر انگشتان ضربه ای به دیوار بزنید و یک صدایی شبیه به توخالی بودن می دهد یا زیر دیوار محکم است. جایی که محکم است نشان می دهد که داربست دارد.

همان جای محکم را با مداد خیلی کم رنگ بر روی دیوار تعیین کنید.

به طور تقریبی جای کولر را روی دیوار تعیین کنید.

با یک تیز بر یا نوک چاقو کاغذ دیواری را در قسمتی که قبلا با مداد برای قرار دادن کولر تعیین کرده بودید، از سقف تا زمین بردارید. با دستکش و یا چکش بر روی قسمت تعیین شده ضربات کوچکی بزنید تا بتوانید سیم ها و یا هر گونه مانعی را که بر روی دیوار است را ببینید تا توسط اره و یا منشار آسیب نبیند.

برای ازبین بردن موانع و سیم ها، از چاقو استفاده کنید زیرا کمترین آسیب را به لوله ها و سیم ها می زند. برای این کار، چندین بار چاقو را از بالا تا پایین بخراشید نیازی نیست کل دیوار را سوراخ کنید تنها 1/2 یا 3/4 ضخامت آن را بخراشید و آجرهای قسمتی را که کاغذ دیواری ان را برداشته اید، یکی یکی بندازید.

عایق را بردارید.

داربست مرکزی را بردارید اگر میخواهید کولر گازی را مستقر کنید.

کولر گازی بوتان در مشهد کولر گازی بوتان در مشهد

حال از داخل دیوار ابعاد کولر را خارج کنید و دیوار را خالی کنید.

خروجی گاز را در بالای لوله و پایین لبه عایق قرار بدهید و اگر زیبایی برایتان مهم است اطراف این خروجی را با چیزهایی که در دسترس دارید بپوشانید.

یک سوراخ برای قسمت خارجی کولر ایجاد کنید اگر توسط کارخانه برای آن از قبل الکویی موجود است از همان استفاده کنید و اگر نه خودتان بکشید.آموزش تصویری نصب کولر گازی (اسپلیت)

اگر قرار است خودتان بکشید، از یک ساخت مربعی وهم تراز استفاده کنید تا مطمئن شوید که سوراخی که ایحاد کرده اید مربعی و هم سطح است.

1/4 اینچ به طول سوراخ اضافهآموزش تصویری نصب کولر گازی (اسپلیت) کنید این 1/4 اینچ اضافی، به کولر کمک می کند تا کمی به سمت پایین گسترده شده و مانع از ایجاد تراکم آب و نشت آن به داخل خانه شود. این برش را بر روی خط و مرتب و با استفاده از اره انجام دهید.

کولر گازی بوتان در مشهد کولر گازی بوتان در مشهد

یک تکیه گاه بسازید. داربست را ببرید تا با دو داربست دیگر که در اطراف کولر واقع شده اند هم تراز شود.آموزش تصویری نصب کولر گازی (اسپلیت)

آن را هم سطح کرده و در قسمت پایین لبه ی قسمتی که می خواهید کولر را نصب کنید آن را قرار دهید.

تخته را ببرید تا بین داربستی که روی دیوار بر روی زمین است و تکیه گاهی که در مرحله قبل برای کولر نصب کردیم هماهنگی ایجاد شود.

باید 3 داربست و در صورت امکان 4 داربست عمودی جدید در فضای پایین داربست وجد داشته باشد که همه آن ها باید از کف تا قسمت زیرین تکیه گاه عمودی قرار بگیرندیکی در وسط، یکی در مقابل داربست سمت چپ و یکی روبروی داربست سمت راست.

ساخت یک سر در که در بالای چارچوب سوراخ باید ساخته شود.

کولر گازی بوتان در مشهد
آموزش تصویری نصب کولر گازی (اسپلیت)
آموزش تصویری نصب کولر گازی (اسپلیت)
کولر گازی بوتان در مشهد

و بعد سر در را با یک پوشش دیگر محافظت کنید. حال بین سر در و محافظ آن یک داربست بزنید.

چارجوب را تمام کنید و دو برابر بلندی سوراخ را ببرید. این بلندی کمک می کند تا مطمئن شوید هیچگونه حرکتی نداشته باشد و و حرکت کردن های اضافی کولر را به خداقل برساند به هر دو طرف سمت راست و چپ چکش بزنید و آن را با پیچ گوشتی سفت کنید.

هر گونه اتصالات برقی مورد نیاز را در داخل دیوار وجود دارد را نصب کنید.کولر گازی بوتان در مشهد

اگر کولر در ارتفاع بالایی قرار می گیرد توجه کنید که سیم ها به کولر برسد و خاموش و روشن کردن آن راحت باشد.

عایق ها را دوباره نصب کنید. پوشش روی دیوار یا کاغذ دیواری را دوباره بچسبانید. روی عایق را با سیمان و ماسه بپوشانید.

دیوار را رنگ بزنید و دوباره تمامی قالب ها را نصب کنید.کولر گازی بوتان در مشهد

کولر را روی دیوار نصب کنید.

اطراف کولر را مسدود کنید.

کول ر به دیوار با پیچ به هم وصل کنید تمام این درزها و فاصله ها را پر کنید و مطمئن وشید که فاصله ای وجود ندارد این کار از هدر رفت آب جلوگیری می کند و کاملا آن را تست کنید که درست نصب شده باشد.

جعبه روی کولر را روی آن قرار دهید و اطراف آن را از هر چیز اضافی خالی  کنید و آن را تر و تمیز کنید.

کولر گازی بوتان در مشهد کولر گازی بوتان در مشهد کولر گازی بوتان در مشهد کولر گازی بوتان در مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *