گرم کردن رادیاتور

برای گرم کردن هر رادیاتوری به آب داغ نیاز دارید، بنابراین یکی از عوامل کلیدی در هزینه گرم کردن آن، مقدار آبی است که رادیاتور می تواند نگه دارد. این مقدار بر حسب لیتر اندازه گیری می شود و بسته به طراحی و متریال رادیاتور می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. برای مثال، یک رادیاتور چدنی ۴ ستونه به ابعاد (ارتفاع) ۹۸۰ میلی متر در (عرض) ۱۰۲۰ میلی متر خروجی ۵۰۰۰ BTU را ارائه می دهد، اما یک رادیاتور آلومینیومی با ابعاد (ارتفاع) ۱۸۴۶ میلی متر در (عرض) ۴۲۰ میلی متر نیز همین کار را انجام می دهد. با این حال، رادیاتور چدنی برای تولید آن گرما به ۱۳.۶ لیتر آب داغ نیاز دارد، در حالی که مدل آلومینیومی برای همان خروجی گرما تنها به ۳.۴۶ لیتر آب نیاز دارد. این بدان معنا نیست که رادیاتور بزرگتر برای گرم شدن نسبت به رادیاتور کوچکتر با همان خروجی گرما، هزینه بیشتری داشته باشد. با استفاده از مثال بالا، مدل چدنی که از نظر ارتفاع کوچکتر است، برای گرم کردن آن حجم آب به انرژی بسیار بیشتری نسبت به آلومینیوم نیاز دارد. در این مورد، سپس باید در نظر بگیرید که دیگ بخار برای گرم نگه داشتن رادیاتور چند بار و برای چه مدت باید کار کند؛ چدن گرما را به خوبی نگه می دارد و به آرامی آن را پخش می کند، در حالی که آلومینیوم به سرعت گرم می شود و سرد می شود، بنابراین ممکن است نیاز باشد دیگ بخار بیشتر روشن شود. کلید داشتن یک سیستم گرمایشی به صرفه، یک سیستم طراحی شده مناسب است، سیستمی که سطح عایق خانه، منبع گرما را در نظر می گیرد و بهترین اندازه و مواد را برای تکمیل انتخاب می کند.

آیا رادیاتورهای بزرگتر گرما بیشتری ساتع می کنند؟

به نظر منطقی می رسد که هر چه رادیاتور بزرگتر باشد، گرمای بیشتری تولید می کند، اما مقدار گرمایی که یک رادیاتور ساتع می کند، عمدتاً توسط کل سطح آن تعیین می شود، هرچه بیشتر باشد از نظر گرما بهتر است. با این حال، ممکن است یک رادیاتور بزرگ به اندازه یک رادیاتور کوچک سطح مقطع نداشته باشد، برای مثال یک رادیاتور به ابعاد ۶۰۰ میلی متر ارتفاع در ۱۰۰۰ میلی متر عرض با دو ردیف لوله (۷۰ میلی متر در ۱۰ میلی متر) حدود ۳۴۲۹ BTU گرما ساتع می کند، اما می توانید همان خروجی را از یک مدل مشابه (که دارای باله هایی بین لوله ها برای افزایش سطح و خروجی است) که ۳۶۶ در ۱۰۰۰ میلی متر (۴۱۱۸ BTU) است، بگیرید. باله های اضافی سطح بزرگتری را برای انتشار گرما ایجاد می کنند.

بنابراین، اگر در دستیابی به خروجی مورد نیاز خود در فضای موجود مشکل دارید، به هر نسخه جایگزین، دوبل، باله، ستون های اضافی و غیره نگاه کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.