کار با پکیج ایران رادیاتور

تعمیرات پکیج بوتان

پکیج دو مبدل ایران رادیاتور

در این پیکج برای گرم کردن آب مصرفی، از یک مبدل ثانویه استفاده می شود که با حرارت غیر مستقیم توسط آب گرم شده از طریق مبدل اولیه سبب گرم شدن آب مصرفی می گردد. به همین علت دیرتر رسوب گرفته و عمر مبدل ها افزایش می یابد. از این سودر محل هایی که مقدار سختی آب زیاد است بهتر است از پکیج دو مبدل استفاده شود.

نحوه ی عملکرد پکیج دو مبدل در حالت مصرفی :

با باز کردن شیر آب گرم مصرفی، آب سرد وارد پکیج شده و با عبور از فلوسوئیچ این قطعه تحریک شده و به برد گزارش می دهد و سبب روشن شدن دستگاه می شود. سپس فن روشن شده و قطعه ونتوری فشار مثبت و منفی ایجاد شده را از طریق دو شیلنگ سیلیکونی به پرشر سوئیچ دود منتقل می کند. با ایجاد اختلاف فشار در دو طرف دیافراگمپرشر سوئیچ این دیافراگم حرکت کرده و میکروسوئیچ آن وصل می شود و به برد اجازه روشن شدن مشعل را می دهد.در صورت مسدود بودن مسیر دودکش و یا عدم تامین هوا اجازه روشن شدن به مشعل نمی دهد . برای روشن شدن مشعل شیر برقی گاز را به مشعل منتقل کرده و حال با زدن جرقه توسط الکترود جرقه زن شعله روشن می شود و و الکترود حسگر حضور شعله را با فرستادن جریانی به برد گزارش میدهد تا شعله پایدار بماند.

مبدل توسط شعله مشعل گرم شده و آب مدار بسته گرمایشی را گرم می کند. این آب گرم توسط نیروی پمپ به رادیاتورها منتقل شده و توسط رادیاتورها به محیط انتقال داده می شود. سپس آب مدار گرمایش که گرمای خود را از دست داده توسط پمپ مکش شده  و به مبدل منتقل می شود تا دوباره گرم شود. سنسور دمای آب گرمایشی که بر روی خروجی مدار گرمایشی قرار دارد دمای آب را اندازه گیری می کند و به برد گزارش می دهد و برد با مقایسه دمای آب مدار گرمایشی و دمای تنظیم شده توسط مصرف کننده مقدار شعله را تنظیم می نماید. و زمانیکه دمای آب رادیاتورها به حد نصاب رسید، پکیج خاموش شده اما پمپ به کار خود ادامه داده تا گرمای آب توسط رادیاتورها به محیط منتقل شده و با کاهش دمای آب، پکیج دوباره روشن می شود.

شیر پر کن:

شیر پر کن یک شیر رابط بین مسیر آب سرد ورودی به پکیج و مدار گرمایشی است و در هنگام راه اندازی اولیه پکیج که آب در مدار گرمایشی وجود ندارد و یا مواقعی که فشار گیج به کمتر از 0/4بار کاهش یافته و پکیج روشن نمی شود، باید شیر پر کن را باز نمود تا آب وارد مدار گرمایشی شود.پکیج ایران رادیاتور

بهترین فشار برای عملکرد دستگاه بین 1 تا 1/5 بار می باشد.

لازم به ذکر است زمانی که مدار شوفاژ سر است اگر مدار فشار روی یک بار تنظیم شده باشد، در زمان راه اندازی فشار مدار افزایش یافته و به 1/5 بار می رسد.

به طور کلی فشار سینج باید بین 1 تا 1/5 بار باشد. اگر فشار کمتر از یک بود باید توسط شیر پر کن فشار را به یک بار می رسانیم و هنگامیکه فشار از 1/5 بار بیشتر شد باید توسط شیر تخلیه فشار را تا 1 بار کاهش دهیم.

در برخی از پکیج ها شیر تخلیه وجود ندارد و آب سیستم را می توان به روش ساده زیر تخلیه نمود:

شیر فلکه اصلی ورودی آب سرد به پکیج را می بندیم.

شیر پر کن را باز میکنیم( چون شیر فلکه بسته است، پس آبی وارد سیستم نمی شود.)

پایین تر شیر آب گرم بهداشتی را باز می کنیم( ترجیحا شیر مخلوط توالت)

آب گرمایشی از طریق شیر خالی می گردد.

کلید کنترل حداقل فشار آب (پرشر سوییچ آب):

این قطعه یک کلید ایمنی جهت کنترل فشار آب در سیستم مدار گرمایشی می باشد که در حالت عادی قطع (NO) بوده و زمانی که فشار سیستم به بالاتر از 0/4 بار برسد این کلید وصل شده و پکیج می تواند روشن شود. در مدل های قدیمی از دیافراگم و میکرو سوئیچ به صورت مجزا استفاده می شد ولی امروزه از پرشر سوئیچ های یکپارچه و بعضی مدل ها سنسور فشار استفاده می شود.

محدوده ی مجاز فشار برای پرشر سوئیچ 0/4 بار می باشد. وضعیت کنتاکت های پرشر سوئیچ در مواقعی که آب در سیستم وجود ندارد و یا فشار آب کمتر از 0/4 بار می رسد کنتاکت ها وصل شده  و مدار برقرار می گردد.

چگونه می توانیم سلامت و یا خرابی پرشر سوئیچ را بررسی کنیم؟

برای این آزمایش حداقل فشار در پکیج کافی است که در حالتی که پکیج روشن است سیم مربوطه را از آن جدا میکنیم و در نتیجه سیستم باید خاموش شود.

در حالتی که پکیج به علت خرابی پرشر سوئیچ روشن نمی شود، یکی از شیرهای آب گرم بهداشتی را باز نموده، سیم های پرشر سوئیچ را از آن خارج کرده و اتصال کوتاه می نمائیم، در صورتیکه مشعل روشن شد، متوجه می شویم که پرشر سوئیچ خراب است و نسبت به تعویض آن اقدام می کنیم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *