چگونه منزل خود را بدون کولر خنک کنیم؟

چگونه منزل خود را بدون کولر خنک کنیم؟

چگونه منزل خود را بدون کولر خنک کنیم؟

گاهی اوقات گرمای تابستان کلافه کننده است و نمی توان تقریبا هیچ کاری را پیش برد و انسان را خسته می کند این کار ممکن است گاه به دلیل نبود کولر گازی مناسب و یا گاهی به دلیل خراب شدن کولرهای منزل باشد. اما اصلا نگران نباشید همیشه راهی وجود دارد، ما به شما با چند ترفند ساده خواهیم گفت که چگونه منزل خود را بدون کولر خنک کنیم؟ 

هنگامی که تابستان از راه می رسد، گرمای زیاد آن گاهی انسان را دیوانه می کند، مخصوصا اگر کولر نداشته باشید و یا خراب باشد، اما نگران نباشید ما در اینجا راه حل هایی را به شما ارائه خواهیم داد.

خنک کننده پایه در منزل:چگونه منزل خود را بدون کولر خنک کنیم؟

در تمامی اتاق ها و حمام خود را باز نگه دارید، این کار به چرخش هوا در منزل کمک کرده و خانه شما را خنک می کند.

تا زمانی که هوای بیرون خنک است پنجره های خانه را باز بگذارید، اما به محض اینکه گرم شد، آنها را ببندید زیرا هوای خنک منزل را از بین برده و آن را سرد می کند. چگونه منزل خود را بدون کولر خنک کنیم؟

اگر بیرون آفتاب خیلی زیاد بود، تمامی پرده هاو سایه بان ها را باز کنید، تا آفتاب به داخل نفوذ نکند.

شب ها پنجره ها را باز بگذارید و حتی اگر ممکن بود در زیرشیروانی را هم باز بگذارید، زیرا مانند یک دودکش عمل کرده و تمامی هوای گرم را به بیرون منتقل می کند.

برای یکی از اتاق هایتان یک پنکه بخرید، زیرا گردش هوای داغ از رکود و سکون آن بهتر است.

یک حوله را نمدار کرده و آن را از سقف و در مسیر گردش هوای پنکه قرار دهید، این کار باعث می شود تا تمامی گرما از اتاق شما جذب حوله شود.

آشپزی:

در ساعات اوج گرما، گاز را روشن نکنید زیرا این کار باعث جذب هوای گرم تر به منزل می شود، در این روزها سعی کنید یا آشپزی را در ساعات خنک مثلا اول صبح و یا در هنگام غروب انجام دهید و یا در هوای باز.

پختنی ها را در اول روز و گریل و سرخ کردن را در عصر به بیرون از منزل منتقل کنید، سعی کیند سلاد و یا غذاهای سررد را بیشتر میل کنید.

استفاده از انرژی:

تا جایی که امکان دارد، چراغ ها را خاموش کنید، همچنین سعی کنید استفاده از وسایل برقی با مصرف برق بالا را کاهش دهید وسایلی مانند تلویزیون، تردمیل و … .

تمامی وسایلی را که به آنها نیاز ندارید، خاموش کنید.

لباس:

پیراهن آستین کوتاه و شلوارک بپوشید.

پرده های نازک تر وصل کنید. و رو تختی و ملافه ها را تابستانی کنید.

اگر مبل و یا میزی دارید و رویه آن گرم است، بر روی آن روکش مخصوص بندازید زیرا در هنگام نشستن بر روی آن دیگر به بدنتان نمی چسبد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *