چگونه دمای آبگرمکن را تنظیم کنیم؟

چگونه یک آبگرمکن را تنظیم کنیم؟

چگونه دمای آبگرمکن را تنظیم کنیم؟

خوشبختانه، چگونگی تنظیم دمای آبگرمکن بسیار ساده است، به شرطی که مراقب باشید. برای ایمنی خود، برق آبگرمکن را در کلید اصلی خانه خود قطع کنید. سپس، پنل دسترسی کناری دستگاه را باز کنید و از یک پیچ گوشتی تخت برای افزایش یا کاهش دما بر اساس محدوده های ذکر شده روی صفحه استفاده کنید. وقتی کارتان تمام شد، حتما دمای آب خود را قبل از دوش گرفتن تست کنید. در این مقاله می خوانیم که چگونه دمای آبگرمکن را تنظیم کنیم؟

1- تنظیم آبگرمکن گازی

در نظر بگیرید که آیا دمای آب مورد نیاز شما نیاز به تنظیم دارد یا خیر. به دلایل ایمنی، اکثر سازندگان توصیه می کنند که آبی که در خانه خود استفاده می کنید در حدود 120 درجه فارنهایت (49 درجه سانتی گراد) باشد. اکثر آبگرمکن ها از قبل در هنگام نصب روی این دما تنظیم می شوند. برای محدود کردن خطر آسیب، بهتر است در بیشتر موارد آن را به حال خود رها کنید.
اگر آب به صورت غیر ظبیعی سرد می شود، ممکن است مشکل از خرابی المنت گرمایشی یا عایق ضعیف باشد تا دمای خود آبگرمکن. یک لوله کش ماهر از شرکت ایران رادیاتور مشهد می تواند به تشخیص و تعمیر آبگرمکن معیوب کمک کند.

صفحه ی پایین آبگرمکن را بچرخانید تا دما تغییر کند.

آبگرمکن های گازی آسان هستند – آنها دارای یک دکمه هستند که میزان گرمای هدایت شده به واحد را کنترل می کند. چرخاندن این دکمه به سمت چپ (در خلاف جهت عقربه‌های ساعت) دما را بالا می‌برد و آب را داغ‌تر می‌کند. چرخاندن آن به سمت راست (در جهت عقربه های ساعت) باعث خنک شدن آن می شود.

در اکثر آبگرمکن‌های گازی، محدوده دمای پایین‌تر در حدود 90 تا 110 درجه فارنهایت (32 تا 43 درجه سانتی‌گراد) خواهد بود، در حالی که محدوده دمایی بالا در حدود 140 تا 150 درجه فارنهایت (60 تا 66 درجه سانتی‌گراد) خواهد بود.

آبگرمکن گازی شما ممکن است عددی نداشته باشد، که می تواند یافتن دمای مناسب را کمی مشکل کند. یک راه ساده برای حل این مشکل این است که دمای آب را چند بار پس از تغییر تنظیمات خود اندازه گیری کنید، سپس درجه دقیق خواندن را علامت گذاری کنید یا آن را روی خود صفحه علامت بزنید.

6 مرحله نحوه ی تنظیم آبگرمکن 

دو مزیت وجود آب گرم در خانه:

  • برای مثال، می‌تواند دوش گرفتن یا غوطه‌ور شدن در وان را مجلل‌تر کند، زیرا دیگر نگران تمام شدن آب داغ نخواهید بود. همچنین می تواند به وسایلی که از آب از قبل گرم شده استفاده نمی کنند (مانند ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی) به تمیزتر شدن وسایل کثیف کمک می کند.
  • دمای بالاتر برای از بین بردن بیشتر باکتری‌های رایج، از جمله خطرات سلامتی مانند لژیونلا، E. coli و استافیلوکوک مؤثرتر است. از تنظیم آبگرمکن خود روی دمای بالاتر از 120 درجه فارنهایت (49 درجه سانتیگراد) خودداری کنید. انجام این کار می تواند خطر جدی سوختگی، به ویژه برای کودکان و افراد مسن را به همراه داشته باشد.

برای صرفه جویی در هزینه در خدمات شهری خود، دما را کاهش دهید.

گرم کردن مقادیر زیاد آب به سرعت گران می شود. اگر به دنبال کاهش  قبض گاز بعدی خود هستید، تنظیم دمای آبگرمکن خود را به محدوده 100 تا 110 درجه فارنهایت (38 تا 43 درجه سانتیگراد) کاهش دهید. حتی یک تغییر کوچک می تواند در طول چند ماه شما را نجات دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در دفتر مرکز ایران رادیاتور در مشهد در تماس باشید.

2- تنظیم آبگرمکن برقی

 

برق آبگرمکن را قطع کنید.

به کلید مدار مرکزی خانه خود بروید و کلید مربوط به گرمای آب را پیدا کنید. این سوئیچ را در موقعیت “خاموش” قرار دهید. این کار جریان برق به واحد را قطع می‌کند و به شما امکان می‌دهد آن را بدون ترس از خراب شدن باز کنید.
قبل از اینکه مجدداً بررسی کنید که برق به طور ایمن خاموش است، هیچ تغییری در گرمای آب خود ایجاد نکنید.

اگر بریکر آبگرمکن شما برچسب ندارد، ممکن است لازم باشد از یک مولتی متر برای آزمایش جریان برق استفاده کنید.

پانل دسترسی را از کنار دستگاه جدا کنید.

دو پیچ در بالا و پایین پانل را شناسایی کنید و از یک پیچ گوشتی صاف برای باز کردن آنها استفاده کنید. پانل را از بدنه دستگاه جدا کنید و آن را در جایی نزدیک قرار دهید. مراقب باشید که پیچ ها را گم نکنید.
در برخی از مدل ها، ممکن است یک پوشش پلاستیکی جداگانه در زیر پانل دسترسی فلزی وجود داشته باشد. این باید به راحتی با یک کشش ملایم باز می شود.

عایق پوشش دهنده ترموستات را بیرون بکشید یا کنار بزنید.

در داخل آبگرمکن، لایه ضخیم تری از عایق پیدا خواهید کرد. اگر یک تکه ساخته شده از فوم یا مواد مشابه باشد، می توانید به سادگی آن را بلند کنید. عایق فایبرگلاس را با دست از مسیر خارج کنید تا مسیری به سمت کنترل‌های ترموستات باز شود. عایق داخل آبگرمکن برای کاهش اتلاف حرارت و اطمینان از خوانش دقیق تر استفاده می شود.

از یک پیچ گوشتی تخت برای افزایش یا کاهش درجه حرارت استفاده کنید.

محدوده دمای بالا و پایین در پایین ترموستات نمایش داده می شود. نوک پیچ گوشتی را داخل پیچ تنظیم رنگی قرار دهید تا دما تغییر کند. چرخاندن آن به چپ (در خلاف جهت عقربه‌های ساعت) باعث کاهش دما و چرخاندن آن به سمت راست (در جهت عقربه‌های ساعت) آن را افزایش می‌دهد.
پیچ‌های تنظیم آبگرمکن‌های برقی جدیدتر دارای عقربه‌های نشانگر هستند که به شما می‌گویند تنظیمات فعلی چقدر گرم است.
اگر آبگرمکن شما از دو المنت گرمایشی استفاده می‌کند، مطمئن شوید که هر دو ترموستات روی یک دما تنظیم شده‌اند تا یکی مجبور نباشد کار بیشتری نسبت به دیگری انجام دهد.

عایق و پانل دسترسی را تعویض کنید.

وقتی از تنظیم دمای جدید راضی بودید، همه چیز را به همان صورتی که از اول بودند؛ برگردانید. اطمینان حاصل کنید که عایق به طور کامل ترموستات داخلی را می پوشاند، سپس هر دو پوشش محافظ را در جای خود قرار دهید و پیچ ها را محکم کنید تا محکم شوند.

برق را به آبگرمکن برگردانید.

به قطع کننده اصلی خود برگردید و سوئیچ آبگرمکن را در وضعیت «روشن» قرار دهید. برق یک بار دیگر فعال خواهد شد، بنابراین از انجام هر گونه تغییر بیشتر پس از این مرحله خودداری کنید.
ممکن است یک ساعت طول بکشد تا آب جاری شما پس از خاموش شدن دستگاه، به حداکثر دمای خود برسد.

3-آزمایش دمای آب

یک لیوان را با آب داغ پر کنید.

نزدیکترین شیر آب به آبگرمکن را باز کنید و اجازه دهید یک دقیقه کامل کار کند. هنگامی که تا آنجا که می توانید داغ شد، یک لیوان نوشیدنی یا ظرف مشابه را در زیر جریان نگه دارید تا چند اینچ را بگیرید.
برای خواندن دقیق ترین ممکن، بهتر است از ظرفی استفاده کنید که در دمای اتاق نگهداری می شود.

یک دماسنج را در آب داغ قرار دهید.

دماسنج خود را در حالت آماده به کار قرار دهید تا بتوانید به محض اینکه ظرف را پر کردید، آن را رها کنید. مطمئن شوید که دماسنج کاملاً در آب فرو رفته است، سپس 30-60 ثانیه صبر کنید تا دما را اندازه گیری کند.
عددی را که برای مرجع به دست می آورید بنویسید. این می تواند به شما کمک کند محدوده دمایی ایده آل برای خانه خود را تعیین کنید یا به مشکلات احتمالی گرمایش خارج از خود واحد اشاره کنید.
اگر بلافاصله دماسنج را در آب قرار ندهید، ممکن است آب این فرصت را داشته باشد که به اندازه کافی خنک شود و همین امر میزان صحت آزمایش شما رذا کاهش می دهد.

قبل از آزمایش مجدد دمای آب، 3 ساعت صبر کنید.

کمی طول می کشد تا آبگرمکن شما به تنظیم دمای جدید برسد، بنابراین تا رسیدن به گرمای مورد نظر صبور باشید. در این میان، از راه‌اندازی حمام یا استفاده از هر وسیله‌ای خودداری کنید، در صورتی که آب در حال گردش داغ‌تر از آنچه در نظر دارید باشد. قبل از اینکه همه افراد خانه شما کارهای روزمره خود را شروع کنند، مراقب هر گونه تنظیمات لازم باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *