چگونه بخاری خود را سرویس کنیم؟

چگونه بخاری خود را سرویس کنیم؟

ممکن است تا زمستان و سرما فاصله زیادی داشته باشیم اما شما می توانید از همین اکنون شروع به تعمیر و سرویس بخاری خود کنید. نگه داری  وسرویس کردن بخاری در طول سال می تواند عمر مفید بخاری شما را افزایش دهد. نکات زیر می تواند به شما در نگه داری سیستم گرمایشی و بخاری شما به شما کمک کند و به شما بگوید که چگونه بخاری خود را سرویس کنیم؟

· سیستم HVAC خود را به صورت حرفه ای ارزیابی کنید. بازرسی های معمول می توانند مشکلات موجود را برجسته کرده و به شما کمک کنند سیستم خود را در طول سال تمیز و آماده داشته باشید.  به صورت روتین با متخصص این کار در ارتباط باشید یا تقویم خود را علامت گذاری کنید تا سیستم شما در فواصل منظم در طول سال مورد بازرسی قرار گیرد.

· قطعات متحرک را چرب کنید. روغن کاری باعث می شود کارها به صورت مؤثر انجام شود و از قطعات متحرک ماشین برای طول عمر بیشتر محافظت می شود.

· تخلیه چگالی را در بخاری خود بررسی کنید. فراموشی در مورد پسماندهای آب در طول تابستان می تواند منجر به آسیب رساندن به سیستم شما شده و در نتیجه پرهزینه شود. مرتباً تخلیه را بررسی کنید تا ببینید که به اندازه کافی کار می کند و هرچه سریع تر مشکلات زهکشی را برطرف کنید.

· سیستم های گازی یا روغن را بررسی کنید. برای اطمینان از اتصالات و فشار مناسب، به دنبال مشکلات اتصال و فشار باشید. در طول تابستان، هرگونه مشکل برطرف نشده در خط گاز می تواند خطرناک شود و سطح منواکسید کربن در خانه را افزایش داده یا باعث ایجاد آتش سوزی شود.

· به احتراق مشعل و مبدل حرارتی نگاه کنید. کثیفی، دانه و ترک ممکن است یک مشکل ایمنی باشد که باید قبل از روشن شدن سیستم مرتفع شود. قطعات ایمنی را هنگام تشخیص آنها برای ایمنی و کارایی بهینه در طول استفاده، جایگزین کنید.

· فیلترهای هوا را تغییر دهید. برای کارکرد سیستم تهویه مطبوع و بخاری، به طور مرتب فیلترهای هوا را تغییر دهید. هر دو ماه یک بار آنها را بازرسی کنید و یا در صورت نیاز تغییر دهید تا طول عمر سیستم افزایش یابد.

· منافذ و کوره ها را بررسی کنید. هرگونه ورودی و خروجی هوا گرفتگی می تواند از سیستم و آلرژن ها و سموم جلوگیری کند. اگر متوجه شده اید که در نزدیکی دهانه کانال ها گرد و خاک قابل توجهی وجود دارد، برای جلوگیری از ورود و چرخش گرد و غبار و وارد شدن آن به خانه خود، با یک متخصص حرفه ای تماس بگیرید.

نرخ گاز را بررسی کنید. احتمالاً در بعضی اوقات سال قیمت های بهتری در خطوط بنزین و پر کردن مخازن وجود دارد. برای اطلاع از اینکه آیا نرخ ها نسبت به سال گذشته تغییر کرده است یا نه، با شرکت خود تماس بگیرید و او اگر قیمت ها در تابستان کمتر از زمستان است زودتر کارها را انجام دهید تا هزینه کمتری را متحمل شوید.

هرگونه وسایل و ابزار گرمایشی بیرون مانند پره های فن و لوله ها را به طور مرتب تمیز کرده و هرگونه صداها و بوی غیرطبیعی را کاملا چک کنید. اگر چیزی اشتباه است، سیستم شما اغلب به شما خواهد گفت، پس بهتر است همیهش سیستم خود را تعمیر و سرویس کنید و به ناهنجاری های و سر و صداهاه اعتماد نکنید.

شیوه های معمول نگهداری خانه ، خانه شما را ایمن و گرم یا سرد نگه می دارد و در دراز مدت موجب صرفه جویی در هزینه شما خواهد شد. برای برنامه ریزی تنظیمات سیستم گرمایشی خود، با تکنسین های مجرب در بوتان مشهد آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *