پکیج چگالشی چیست؟

نمایندگی ایران رادیاتور

پکیج چگالشی چیست؟

این نوع پکیج، جدیدترین نوع پکیج است است که در آن مصرف سوخت کم و راندمان بالا، از مزیت های آن در مقایسه با سایر مدل هاست.

وقتی گاز در مشعل دستگاه می سوزد، در اثر فرایند احتراق گاز دی اکسید کربن و بخار آب تولید می گردد. در پکیج های معمولی محصولات احتراق با دمای بالا (150 تا 300 درجه سانتی گراد) از دودکش خارج می شود با توجه به اینکه در این دما آب در حالت بخار قرار دارد بخشی از انرژی گرمایی از طریق خروج محصولات احتراق با دمای بالا هدر می رود.

در سیستم های چگالشی با اعمال تغییرات در طراحی پکیج، از محصولات احتراق برای پیش آب سرد ورودی به پکیج استفاده می شود.لذا دمای گازهای  خروجی تا دمای 60 تا 70 درجه سانتی گراد کاهش می یابد. در این دما بخار آب تولید شده در طی فرایند احتراق تقطیر شده و به کنداسه تبدیل می شود. به همین دلیل به این گونه دستگاه ها پکیج چگاشی گفته می شود.

در پکیج چگالشی دود حاصل از احتراق به عنوان مزیت شناخته می شود به طوری که دود قبل از خروج از پکیج دیواری حرارت خود را به آب سرد ورودی می دهد و آن را پیشگرم  میکند.

این عمل باعث می شود تا شعله ایجاد شده زمان کمتری را صرف گرم کردن آب انجام دهد و در نتیجهدر مصرف گاز نیز صرفه جویی شود.

در پکیج چگالشی تغییرات زیادی نسبت به مدل های قبلی پکیج های دیواری اعمال شده است. مانند تامین اکسیژن زیاد جهت سوختن بهتر، پیشگرم کردن آب ورودی و … که در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد.

همانطور که اشاره شد پکیج چگالشی برای پیشگرم کردن آب ورودی از دمای حاصل از احتراق استفاده می کند. در این نوع از پکیج ها بعد از سوختن گاز شهری دی اکسید کربن و رطوبت وسایر گازها از طریق دودکش به بیرون هدایت می شوند. که البته دود ناشی از احتراق که دمای حدود 100 درجه را دارد دمای خود را به آب ورودی می دهد که بعد از تبادل دما سرد شده و به بیرون از منزل هئایت می شود.

راندمان بالا در پکیج چگالشی:

در پکیج چگالشی برای بالا بردن راندمان حرارتی مشعل، عمل هوا دهی به پکیج دیواری را توسط یک فن تا 14 برابر بالاتر از حد معمول می برند(البته در هر پکیج چگالشی متفاوت خواهد بود). این عمل اکسیژن و رطوبت زیادی را وارد سیستم می کند. رطوبت وارد شده بعد از گرم شدن، به بخار تبدیل می شود که در خروجی، دمای خود را به آب سرد می دهد و سرد می شود، و به شکل قطرات آب روی مبدل قرار میگیرد که این عمل را کندانس می گویند. به همین جهت مبدل این نوع از پکیج ها باید در مقابل خوردگی بسیار مقاوم باشند.چرا که قطرات ایجاد شده روی مبدل حالت خورندگی شدیدی دارند.که نهایتا رطوبت های ایجاد شده توسط یک سیفون به فضلاب وصل می شوند.

با نمایندگی محصولات  بوتان و ایران رادیاتور در مشهد با ما همراه باشید و از جدیدترین مقالات ما لذت ببرید. بهترین نمایندگی بوتان مشهد

بهترین سایت خرید محصولات مشهد بوتان

خدمات بوتان

دودکش دوجداره

قیمت پکیج بوتان
قیمت ابگرمکن بوتان
قیمت رادیاتور
قیمت پکیج ایران رادیاتور

مهم ترین مزیت پکیج های چگالشی:

 کاهش مصرف سوخت به دلیل پیش گرم بودن آب ورودی توسط دود احتراق

 تامین هوای مشعل توسط مکنده جهت سوختن با راندمان بالا

 امنیت بیشتر با توجه به مخفی بودن مشعل در پکیج

 تغییر و افزایش کیفیت شعله در این نوع پکیج ها

نمایندگی ایران رادیاتور

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *