پکیج دو مبدل و تک مبدل بوتان در مشهد

نحوه هوا گیری شوفاژ نمایندگی مشهد بوتان

تفاوت پکیج دو مبدل و تک مبدل بوتان در مشهد

در پکیج تک مبدل یک مبدل حرارتی اصلی دوبل استفاده می شود.

در این نوع مدل هم مبدل گرمایشی و هم آبگرمکن مصرفی توسط این مبدل با تماس مستقیم با شعله مشعل تامین می گردد. در این نوع پکیج دیواری زمانی که مصرف کننده درخواست آبگرمک با باز کردن یکی از شیرها به دستگاه اعلام می کند توسط فرمان فلومتر آب سرد شهر وارد دستگاه و مبدل اصلی دوبل شده و یا قرار گیری در معرض شعله مشعل گرم شده و از طریق لوله آبگرم مصرفی به سمت مصرف می رود. این عملکرد دقیقا مشابه عملکرد آبگرمکن دیواری فوری می باشد. در این سیستم کنترل دمای آبگرمکن مصرفی به دلیل تماس مستقیم با شعله سخت تر بوده و به همین دلیل دمای آبگرمکن مصرفی حین مصرف تا حدودی دچار نوسان می شود.

حال زمانی که مصرف کننده درخواست گرمایش دارد و یا به اصطلاح دیگر پکیج را در حالت زمستانی قرار می دهد شیر سه طرفه مسیر حرکت را به سمت رادیاتورها می برد و پمپ فعال شده برای گردش آب در رادیاتورها و خود مبدل دستگاه، در این حالت پکیج دیواری فقط در شرایط زمستانی پمپ فعال می گردد و در حالت تابستانی پمپ دستگاه غیر فعال است. از طرفی با توجه به اینکه در این نوع مبدل ها آبگرم مصرفی با شعله مستقیم در کار است و تمام کار بر عهده یک مبدل در دستگاه می باشد باعث رسوب گذاری بیشتر در این نوع از پکیج های دیواری می کند.

 

پکیج دو مبدل:

در این پکیج دیواری برای تامین گرمایش محیط از مبدل اصلی استفاده می گردد به این صورت که در حالت زمستانی پمپ دستگاه فعال بوده و با گردش آب مبدل اصلی گرمایش حاصل می گردد.

حال زمانی که مصرف کننده درخواست آبگرم مصرفی را دارد پمپ دستگاه مجددا فعال شده و با گردش اب شهر در مبدل صفحه ای ثانویه آبگرم مصرفی را تامین می کند.

مبدل ثانویه به این صورت کار می کند که با قرار گیری آب گرم مصرفی در آبگرمی که توسط مبدل اصلی ایجاد شده، آبگرم تحویل می دهد. در این پیکج دیواری به دلیل ثابت بودن دبی عبوری و کنترل بهتر دمای سیال، گرادیان حرارت تحت کنترل بوده و آبگرم مصرفی به صورت مطبوع به دست می آید و ضمنا در شرایط کارکر یکسان با توجه به اینکه آب گرم مصرفی با شعله تماس مستقیم ندارد، تشکیل رسوب بر جدار داخلی مبدل صفحه ای به مراتب دیرتر از پکیج دیواری تک مبدل اتفاق می افتد.

ایران رادیاتور مشهد

پکیج دیواری بوتان

رادیاتور پنلی و پره ای

نمایندگی رسمی ایران رادیاتور

نمایندگی مشهد بوتان

دودکش دوجداره بوتان

قیمت محصولات بوتان

پکیج دیواری ایران رادیاتور در مشهد

مزایای پکیج دیواری دو مبدل:

 تولید آب گرم مصرفی یکنواخت

  رسوب گیری کمتر

مزایای پکیج دیواری تک مبدل:

 استهلاک کمتر به دلیل فعال نبودن پمپ در حالت تابستانی

  تولید آبگرم مصرفی سریعتر

نتیجه گیری :

با توجه به مطالب گفته شده بهتر است پکیج های دیواری دو مبدل برای مکان هایی که املاح آب آنها بالای 500 پی پی ام هستند استفاده شود. ولی برای محیط هایی که املاح آب کمتری دارند خرید پکیج دیواری تک مبدل به صرفه تر است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *