نحوه ی نصب ترموستات در آبگرمکن بوتان مشهد

نحوه ی نصب ترموستات در آبگرمکن بوتان مشهد

برق آبگرمکن خود را قطع کنید؛ سپس به بخش جعبه برق ساختمان خود رفته و دو بخشی را که آبگرمکن شما را کنترل می کند را بیابید. آن ها را هم خاموش کرده تا در هنگام تعویض ترموستات دچار برق گرفتگی نشوید. نحوه ی نصب ترموستات در آبگرمکن بوتان مشهد

پنل دسترسی را روی مخزن باز کنید. پانل دسترسی معمولاً در کنار یا در نزدیکی تهویه آبگرمکن شما قرار دارد. از یک پیچ گوشتی استفاده کنید تا درپوش پنل دسترسی را برداشته و کنار بگذارید. باید ترموستات را در بالای پنل دسترسی و عنصر گرمایش در نزدیکی قسمت پایین مشاهده کنید.
بعضی از بخاری های برقی دارای 2 پنل دسترسی هستند. هر یک از پنل های دسترسی ترموستات خاص خود را دارند.

سیم های متصل به ترموستات را برداشته و برچسب بزنید. ترموستات مانند جعبه مشکی به نظر می رسد که 2 سیم سیاه به آن وصل می شوند. برای شل کردن پیچ ها روی ترموستات و رها کردن سیم ها از پیچ گوشتی استفاده کنید. هنگامی که سیم ها را شل می کنید، یک قطعه نوار تفلون را در اطراف هر یک از آنها بپیچید.
اگر سیم های شما به پیچ های اشتباه در ترموستات جدید شما وصل شود، در این صورت آّگرمکن شما کار نخواهد کرد.

ترموستات را از داخل بست ها بیرون بکشید. با دست غالب خود بر روی ترموستات قرار دهید. و سپس آن را از داخل بست به آرامی بیرون بکشید اما مراقب باشید تا نشکند و یا بست هم از بین نرود. سیمها را به پیچهای متناوب وصل کنید. هنگامی که ترموستات به طور ایمن در محل قرار گرفت ، شکل های قلاب را به انتهای هر سیم خم کنید. قلاب سیم را در زیر سر پیچ پیچ کنید که با برچسب سیم مطابقت داشته باشد. پیچ ها را محکم کنید تا با سیم ها ارتباط محکم داشته باشند.
در صورت تمایل می توانید برچسب ها را روی سیم های خود بگذارید یا می توانید آنها را حذف کنید.

ترموستات جدید را روی 120 درجه فارنهایت (49 درجه سانتیگراد) تنظیم کنید. دما معمولاً با پیچ یا شماره گیری در پایین ترموستات کنترل می شود. اگر پیچ است، از پیچ گوشتی خود استفاده کنید تا شکاف روی سر پیچ تا 120 درجه فارنهایت (49 درجه سانتیگراد) نشود. اگر ترموستات شما شماره گیری دارد، آن را با دست به دمای مناسب برگردانید. پس از اتمام کار، تمام کاری که باید انجام دهید این است که برق خود را روشن کنید تا بخاری آب شما دوباره کار کند.
از تبدیل ترموستات بالاتر از 120 درجه فارنهایت (49 درجه سانتیگراد) خودداری کنید؛ زیرا این امر می تواند باعث ایجاد درجه حرارت مقادیر آب در وسایل شما شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *