نحوه ی راه اندازی آبگرمکن گازی بوتان

نحوه ی راه اندازی آبگرمکن گازی بوتان

پنل پایین را روی بخاری آب خود بردارید. پنل دسترسی روی بخاری گازی شما در قسمت پایین مخزن یافت می شود. برای جدا کردن پانل از پیچ گوشتی استفاده کنید و هنگام کار آن را کنار بگذارید.نحوه ی راه اندازی آبگرمکن گازی بوتان
اگر چراغ پیلوت خاموش است و بوی گاز طبیعی خود را اطراف آبگرمکن حس می کنید، سریعاً آن جا را ترک کنید و با شرکت آب و برق تماس بگیرید. زیرا ممکن است دچار نشت گاز شود. در صورتی که بوی گاز می آید، حتما پیلوت را خاموش کنید.

ترموستات خود را بر روی حالت PILOT قرار دهید. بالاترین شماره گیری در آّگرمکن شما، میزان قدرت آبگرمکن شما را کنترل می کند و باید دارای برچسب های ON ، OFF و PILOT باشد. پیچ تنظیم را با دست بچرخانید تا در حالت PILOT قرار بگیرد و مشعل درون آبگرمکن گازی  شما خاموش شود. در حالی که بخاری آب شما هنوز روشن است، سعی نکنید چراغ پیلوت را دوباره روشن کنید.

گرما را تا حد ممکن کاهش دهید. پیچ بزرگ در جلوی ترموستات شما دمای واحد را کنترل می کند. پیچ تنظیم بزرگ جلوی آبگرمکن گازی را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا گرمای خود را به کمترین درجه حرارت ممکن کاهش یابد. این کمک به شما اطمینان می دهد که در هنگام اشتعال چراغ پیلوت خود، در امان بمانید.

بخش شماره گیری را به سمت پایین فشار دهید و چراغ پیلوت را روشن کنید. یگ فندک را در قسمت پایین آبگرمکن گازی نگه دارید و آن را به لوله ی نازکی بزنید که به ترموستات شما وصل می شود. وقتی که بخش شماره گیر بزرگ جلو آبگرمکن بر روی بخش پیلوت واقع شده است و آن را پایین نگه دارید تا صدای روشن شدن یپلوت به گوشتان برسد. پس از روش نشدن پیلوت آن را به مدت 30 ثانیه نگه دارید. برخی از آّگرمکن ها خودشان فندک دارند و با فشار دادن بخش پیچ تنظیم فندک به صدا در می آید و آبگرمکن گازی را روشن می کند؛ و دیگر شما نیازی به استفاده از فندک جداگانه ندارید.

حال قسمت تنظیمات را ار بخش پیلوت بر روی ON ببرید؛ ناگهان گاز داخل آبگرمکن روشن می شود و شما می توانید دست خود را از روی آن بردارید و به این ترتیب آب منزل شما گرم می شود.

دمای آبگرمکن را روی 120 درجه فارنهایت (49 درجه سانتیگراد) تنظیم کنید. شماره گیری بزرگ را در جلوی ترموستات خود بچرخانید تا در دمای 120 درجه فارنهایت (49 درجه سانتیگراد) قرار گیرد. مشعل آب درون مخزن شما را فعال و گرم می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *