نحوه ی تمیز کردن کولر گازی بوتان

نحوه ی تمیز کردن کولر گازی

نحوه ی تمیز کردن کولر گازی بوتان

کولر گازی یکی از بهترین وسایل برای خنک کردن محل کار و زندگی شماست که می تواند در روزهای گرم شما را خنک کند. و اسپلیت ها بهترین نوع این تهویه های مطبوع به دلیل کارکرد و ظاهر جمع و جورشان شناخته شده اند. خوب یا بد بودن کولر به اندازه عملکرد داخلی آن بستگی دارد پس قبل از خرید حتما  AC دستگاه را به خوبی بررسی کنید.نحوه ی تمیز کردن کولر گازی بوتان 

شستشوی واحد داخلینحوه ی تمیز کردن کولر گازی

یک نایلون تمیز کننده  AC را بر روی دستگاه بیاندازید تا تمامی گرد و غبار کولر را بگیرد و نایلونی را انتخاب کنید که کش داشته باشد تا بتوانید آن را به خوبی سفت کنید.

منبع تغذیه را خاموش کرده و قسمت جلویی کولر را در بیاورید و سپس برق AC  را قطع کنید تا بتوانید یه راحتی به قسمت داخلی کولر دسترسی داشته باشید. بیشتر ماشین ها دارای اجزای داخلی و خارجی هستند ، بنابراین مطمئن شوید که برق را به کل سیستم خنک کننده خاموش کرده اید.

نحوه ی تمیز کردن کولر گازی
نحوه ی تمیز کردن کولر گازی

قسمت های فیلتر هوا را از داخل AC اسپلیت جدا کنید. قطعات بلند و مستطیلی شکلی که در جلوی دستگاه وجود دارند؛ فیلترهای هوا هستند و یکی از کارهایی که برای تمیز کردن کولر باید انجام دهید این است که آن ها را باز کرده و تمیز کنید ولی قبل از تمیز کردن آن ها، فیلتر ها را در فضای بیرون از منزل تکان دهید تا کاملا گردئ و غبار روی فیلتر ریخته شود. اگر چیزی برای خارج کردن فیلترها پیدا نکردید؛ حتما دفترچه راهنمای آن را بخوانید.

نحوه ی تمیز کردن کولر گازی

فیلترهای هوا را زیر آب بشویید و آب را روی آن کاملا بریزید. بهتر است برای این کار، در داخل یک تشت آب سرد بریزید ولی اگر زیاد کثیف نبودند تنها زدودن گرد و غبار از روی آن ها کافی است و اگر ریختن آب سرد خالی نمی تواند کثیفی های فیلتر شما را پاک کند؛ می توانید از یک اسفنج خیلی نرم و تمیز برای این کار اشتفاده کنید. بهتر است شستن فیلترها هر ماه صورت بگیرد.

گردو غبار روی باله های را فوت کنید این باله ها از جنس فلز هستند و در پست AC خم می شوند.

کویل ها را با یک اسپری بدون شستشو تمیز کنید و بگذارید تا خشک شود. و پس از 20 دقیقه آن را از روی کویل ها پاک کنید.

می توانید برای اینکه کویل ها و پشت باله ها قارچ و کپک نزند؛ از اسپری ضد قارچ استفاده کنید. این اسپری ها مانع از رشد میکروب می شوند.

فیلترهای هوا را تعویض کنید. پس از تأیید تمیز بودن و خشک بودن ، فیلترهای هوا را در موقعیت اولیه خود قرار دهید. آنها باید به راحتی در جای خود قرار بگیرند؛ اما اگر مشکل دارید، کتابچه راهنمای را مطالعه کنید. این فیلترهای هوای تازه اطمینان حاصل می کنند که تنها هوای تمیز و خنک آن را از طریق A / C شما ایجاد می کند.

با بیرون راندن خطوط تخلیه ، هرگونه گرفتگی موجود در A / C را پاک کنید. با جدا کردن شیلنگ یا لوله جدا کننده واحدهای داخلی و فضای باز از مهار خط تخلیه جلوگیری کنید. برای مجبور کردن آب یا تمیز کردن قسمت آبگیر از یک کیت فلاش تحت فشار استفاده کنید. بگذارید خط تخلیه هوا به مدت حداقل 1 ساعت خشک شود تا مطمئن شوید که تمام آب یا مایع تمیز کننده تبخیر شده است. شلنگ را قبل از روشن کردن A / C دوباره وصل کنید.
در صورت نیاز ، احساس راحتی کنید که آب یا یک ماده تمیز کننده را از طریق خط تخلیه به هر دو روش بریزید.
شما می توانید کیت های فلش را بصورت آنلاین خریداری کنید که حاوی نازل تحت فشار باشد.

دستگاه را روشن کنید تا اطمینان یابید که دستگاه کار می کند. اگر هوای خوب و لذت بخشی از فیلترها و باله های کولر بیرون آمد کار خود را به خوبی انجام داده اید. اگر درست کار نرکد با یک تعمیر کار حرفه ای تماس بگیرید. و اجازه دهید تا تمامی آب کثیف کولر از داخل لوله خارج شود.

تمییز کردن کولرهای پنجره ای:

ابتدا برق را کلا قطع کنید.

برای تمیز کردن باله های کندانسور، از یک برس استفاده کنید. باله های کندانسور یک سری قطعات نازک و عمودی هستند که قسمت های داخلی آن با خود کولر در یک خط قرار دارند. جارو برقی خود را روشن کنید و هر آنچه گرد و غبار بر روی دستگاه خود می بینید را پاک کنید. تا جایی که هیچ گونه گرد و غباری بر روی دستگاه باقی نماند.

اگر می خواید مطمئن شوید که دستگاه شما خوب و درست کار می کند یک چاقوی بسیار نازک بردارید و بین پره های کندانسور بکشید تا مطمئن شوید که تمامی منافذ مابین آن باز شده است و گرد و غباری ندارد.

نمایندگی رسمی بوتان در مشهد

نمایندگی بوتان مشهد

نمایندگی بوتان در سناباد

نمایندگی بوتان در میثاق مشهد

نمایندگی مجاز بوتان در سجاد مشهد

بهترین سرویس کار بوتان

تعمیر و خدمات بوتان مشهد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *