نحوه شارژ کولر گازی کم مصرف

نحوه شارژ کولر گازی بوتان مشهد

نحوه شارژ کولر گازی کم مصرف بوتان

در زیر به طور خلاصه مطالبی در باب نحوه شارژ کولرهای گازی بوتان در مشهد را برای شما

بارگذاری کرده ایم که میتواند برای شما مشتری عزیز بسیار مفید فایده باشد پس با ما همراه

باشید.

آموزش نحوه شارژ گاز R410a در کولر گازی اینورتر (کم‌مصرف)؟

قبل از اینکه به روش شارژ گاز R410a بپردازیم باید توضیحاتی داده شود تا شما با این نوع مبرد بیشتر آشنا شوید.

گازهای فریون یا همان مبرد استفاده‌شده در لوازم برودتی شیمیایی بوده و از ترکیبات مختلفی تشکیل می‌شود که در طی سال‌ها استفاده از آن‌ها سعی شده که هرساله نوعی از این ترکیبات تهیه شود که علاوه بر بازده بالاتر نسبت به گازهای قدیمی‌تر با محیط سازگاری بیشتر و (ODP (OZON POTANTI DEPLETION (تخریب لایه ازون) کمتری داشته باشد. بیشترین تخریب لایه ازون توسط مبرد R11 می‌باشد که به‌عنوان مبنا قرار داده‌شده و با عدد یک نشان داده می‌شود حال هرقدر مبرد دارای ODP کمتری باشد صدمه کمتری به لایه ازون وارد می‌کند.

مواد تشکیل یا ترکیبات دهنده گاز R410a چیست؟

گاز R410a از ترکیب دو گاز (R-125 ( CF3CHF2 و (R32 (CH2F2 به‌صورت ۵۰ /۵۰ تشکیل‌شده است که ازلحاظ سرمادهی بسیار خوب بوده و دارای نقطه‌جوش منفی ۵۱٫۴- درجه است که در مقایسه با گاز R22 که دارای نقطه‌جوش منفی ۴۰٫۸ درجه است بسیار بازده بالاتری داشته و سازگار با ODP نیز می‌باشد که دارای ظرفیت سرما سازی بسیار خوبی بوده و برای مبدل‌های حرارتی کوچک مانند کولر گازی بسیار عالی ست.

نحوه شارژ کردن کولر گازی با گاز R410a

با توضیحات بالا به‌صورت مختصر و مفید با گاز R410a آشنایی پیدا کردید و باید به این نکته توجه کنید که این گاز محصول جدیدی است که در اکثر کولرگازی‌های اینورتر مورداستفاده قرار می‌گیرد.

 

شارژ کولر گازی بوتان- کولر گازی بوتان مشهد-کولر گازی بوتان در مشهد-نمایندگی مجاز بوتان- پکیج بوتان در مشهد-

رادیاتور فولادی-رادیاتور پره ای

مراحل انجام کار

وقتی شما با کولر گازی اینورتر مواجه می‌شوید برای شارژ گاز یا تعمیر کولر گازی بوتان اولین کاری که می‌کنید باید به برچسب فنی کولر توجه کرده و از نوع گاز و مقدار به کار رفته در سیستم طمئن شوید مانند شکل زیر که میبینید گاز آن را R410a معرفی کرده و مقدار آن را ۱٫۱۰ کیلوگرم مشخص کرده است.

  • وقتی از نوع گاز سیستم که R410a مطمئن شدید باید از نبود یا کمبود گاز در سیستم مطمئن شوید اگر در این مورد مشکلی دارید به صفحه نحوه شارژ گاز مراجعه کنید
  • بعد از موارد بالا در این سیستم شارژ گاز R410a به دو حالت می‌تواند وجود داشته باشد:
  • خالی بودن کولر از گاز به‌صورت کامل
  • کمبود گاز در کولر گازی اینورتر یا اضافه کردن گاز R410a

 

خالی بودن کولر از گاز به‌صورت کامل

 

اگر سیستم کاملاً فاقد گاز R410a بود بهترین و اصولی‌ترین روش برای شارژ گاز به‌صورت وزنی است که با استفاده از ترازو مقدار موردنیاز گاز شارژ می‌شود

“نکته: روی برچسب فنی دستگاه مانند شکل بالا نوع گاز و مقدار آن درج‌شده است.”

 

مقدار گاز درج‌ شده روی برچسب فنی برای ۵ متر لوله محاسبه‌شده پس اگر در نصب کولر گازی بوتان در مشهد شما مقدار لوله بیشتر از ۵ متر استفاده‌شده باشد باید به ازای هر متر لوله بیشتر ۲۰ گرم گاز به سیستم اضافه‌تر شارژ کنید.

اما اگر برای شارژ گاز ترازو نداشتید می‌توانید با استفاده از گیج مانوفیلد به مقدار ۱۱۰ PSI تا ۱۲۰ PSI گاز شارژ کنید البته این مقدار گاز برای زمانی است که دمای محیط داخل یعنی او اواپراتور ۲۷ درجه سانتی‌گراد و دمای محیط بیرون یعنی کندانسور ۲۵ درجه سانتی‌گراد باشد توجه داشته باشید گاز R410a باید حتماً به‌صورت مایع شارژ شود یعنی هنگام شارژ باید کپسول را برعکس کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *