نحوه خاموش کردن رادیاتور

شوفاژها برای گرم کردن خانه از آب و بخار استفاده می کنند، اما اگر می خواهید خانه را خنک کنید یا تعمیر انجام دهید، باید آن را خاموش کنید. رادیاتورها، چه سیستم تک لوله باشند چه دو لوله، با چرخاندن چند شیر به راحتی خاموش می شوند. مهم نیست چه نوع رادیاتوری دارید، با چند ابزار ساده می توانید از کارکردن رادیاتور خود جلوگیری کنید.

راهنمای خاموش کردن رادیاتور

شیر ترموستاتیک را در سمت چپ رادیاتور پیدا کنید و شیر را تا زمانی که شماره گیری 0 را نشان دهد به صورت عقربه های ساعت بچرخانید. شیر دوم را در سمت راست رادیاتور پیدا کنید، سپس آن را تا جایی که متوقف شود به صورت عقربه های ساعت بچرخانید. این کار باعث قطع جریان آب گرم می شود تا بتوانید خانه را خنک کنید.

روش 1 چرخاندن شیرهای رادیاتور

  1. شیر ترموستاتیک را در سمت چپ رادیاتور پیدا کنید (در صورت وجود). اکثر مواقع شیر ترموستاتیک در پایین رادیاتور قرار دارد. اگر شیر نزدیک کف نیست، می توانید آن را در قسمت بالای سمت چپ رادیاتور پیدا کنید. به دنبال شماره گیری باشید که اعداد روی آن حک شده باشد تا بفهمید که آیا این یک شیر ترموستاتیک است.

در حالی که برخی از رادیاتورها فقط یک کلید روشن و خاموش دارند، رادیاتور ترموستاتیک به شما امکان می دهد میزان گرمای خروجی آن را کنترل کنید. اگر رادیاتور شما شیر ترموستاتیک ندارد یا سیستم تک لوله است، می توانید این مرحله را رد کنید.

شیر را به صورت عقربه های ساعت بچرخانید تا شماره گیری 0 را نشان دهد. شیر را با دست بچرخانید تا دیگر نچرخد و فلش روی شماره گیری به سمت 0 اشاره کند. این به این معنی است که دما تنظیم شده است تا رادیاتور کار نکند.

شیر دوم را در سمت راست رادیاتور پیدا کنید. این شیر نیز در نزدیکی کف اما در سمت راست قرار دارد. روی شیر باید یک درپوش پلاستیکی پیچی وجود داشته باشد. اگر شیر ترموستاتیک ندارید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که این شیر را بچرخانید.

شیر را به صورت عقربه های ساعت بچرخانید تا دیگر نچرخد. هنگامی که هر دو شیر بسته شدند، رادیاتور به طور کامل خاموش می شود تا بتوانید خانه را خنک کنید. اجازه دهید رادیاتور حداقل یک ساعت قبل از لمس شدن خنک شود.