نحوه جابجایی رادیاتور

بازسازی یا نوسازی یک خانه قدیمی اغلب نیاز به جابجایی رادیاتور برای پروژه شما یا به مکان جدید دارد. رادیاتورها نه تنها سنگین هستند، بلکه دارای مکانیزم های اتصال هستند که برای جلوگیری از مشکلات بعدی باید به آرامی و دقیقاً جدا شوند. قبل از اینکه این کار را انجام دهید، مهم است که یاد بگیرید چگونه رادیاتور را به درستی جابجا کنید تا به آن یا خودتان آسیبی نرسانید.

بخش ۱ بیرون آوردن آن

۱ ابتدا مکان جدید را در نظر بگیرید. رادیاتور خود را اندازه بگیرید و مکان جدیدی را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید، شما باید برای لوله ها نیز جا بگذارید، بنابراین باید فضایی پیدا کنید که در آن زیر کف یا داخل دیوار جا داشته باشند. همچنین، رادیاتورها اغلب در مقابل پنجره ها قرار می گیرند زیرا به گرم کردن جریان هوای سردی که از بیرون وارد می شود کمک می کنند. اگر مطمئن نیستید که به چه مقدار فضا نیاز دارید، با لوله کشی که کار لوله کشی را انجام می دهد مشورت کنید. همچنین می توانید با نگاه کردن به موقعیت سیستم رادیاتور قدیمی خود، ایده ای در مورد مقدار فضای مورد نیاز لوله ها به دست آورید.

۲ به نحوه کار لوله ها فکر کنید. در صورت امکان، بهترین کار این است که لوله های قدیمی را گسترش دهید. اگر نمی توانید این کار را انجام دهید، باید به این فکر کنید که لوله های جدید چقدر در مکان جدید جا می گیرند. باز هم، اگر مطمئن نیستید، بهتر است با لوله کش مشورت کنید.

۳ شیر کنترل دستی را ببندید. این شیر همان شیری است که برای تنظیم دما استفاده می کنید. این شیر اغلب در پایین سمت راست رادیاتور، جایی که رادیاتور به لوله ها متصل می شود، قرار دارد. شیر را با چرخاندن آن در جهت عقربه های ساعت تا جایی که متوقف شود، خاموش کنید. در صورت نیاز از درپوش گرد و غبار استفاده کنید. برخی از شیرهای ترموستاتیک کلید خاموش ندارند. شما به یک درپوش کوچک نیاز دارید که به جای دستگاه ترموستاتیک روی آنها قرار گیرد. اگر ندارید، می توانید آن را از فروشگاه سخت افزار تهیه کنید.

۴ شیر قفل را ببندید. شیر قفل یک پوشش پلاستیکی روی خود دارد و اغلب در پایین سمت چپ رادیاتور قرار دارد. درپوش را بردارید. از یک اسپانر/آچار برای چرخاندن شیر در جهت عقربه های ساعت استفاده کنید و در حین چرخاندن تعداد چرخش ها را بشمارید. شما تعداد چرخش ها را می شمارید تا بتوانید شیر را به همان مقدار باز کنید. وقتی رادیاتور را به جای دیگری منتقل می کنید.

۵ بگذارید خنک شود. پس از خاموش کردن، اجازه دهید رادیاتور کمی خنک شود. شما نمی خواهید آب داخل بخاری برای کار کردن خیلی داغ باشد.

۶ برای آب بررسی کنید. شیر هواگیری را کمی باز کنید تا ببینید آیا آب بیرون می آید. برای چرخاندن آن به یک کلید رادیاتور نیاز دارید. اگر آب نشت کند، همچنان آب از رادیاتور عبور می کند. مطمئن شوید که شیرها تا حد امکان بسته شده اند. اگر چنین هستند، باید رادیاتور را تخلیه کنید.

۷ آب را تخلیه کنید. به دو آچار لوله کش نیاز خواهید داشت. شما رادیاتور را از بالا رونده های آن در پایین بالا می کشید. چیزی برای گرفتن آب آماده کنید. شیر کنترل دستی را با یک آچار نگه دارید، در حالی که از آچار دیگر برای باز کردن مهره ای که آنها را به هم نگه می دارد استفاده کنید. با شل شدن آن، آب تخلیه می شود، بنابراین آماده باشید. همین کار را با شیر دیگر، شیر قفل انجام دهید.

۸ رادیاتور را از روی تکیه گاه هایش بردارید. اکنون می توانید رادیاتور را از روی تکیه گاه ها خارج کنید. با این حال، توجه داشته باشید که آب بیشتری تخلیه می شود. علاوه بر این، رادیاتورها می توانند بسیار سنگین باشند، بنابراین در صورت امکان از کسی بخواهید به شما کمک کند. همچنین ممکن است لازم باشد آن را از روی براکت های دیوار بلند کنید.

۹- شیر هواگیری را ببندید. قبل از اینکه رادیاتور را حرکت دهید، شیر هواگیری را ببندید. شما نمی خواهید آب کثیف باقی مانده داخل رادیاتور در خانه تان چکه کند. رادیاتور را کج کنید تا مطمئن شوید تمام آب باقی مانده از شیرهای دیگر خارج می شود. حتما زیر رادیاتور چیزی قرار دهید، چون احتمالا تمیز نیست. در واقع، بهتر است آن را وارونه کنید تا رسوب روی زمین نچکد.

۱۰- لوله کشی را دوباره انجام دهید. مگر اینکه در کارهای فنی منزل بسیار مهارت داشته باشید، بهتر است برای مرحله بعدی از یک لوله کش کمک بگیرید. شما نیاز به لوله کشی در محل جدید دارید. لوله ها را می توان از محل قبلی امتداد داد، یا می توانید لوله های جدید نصب کنید که البته هزینه بیشتری خواهد داشت.

لطفا ادامه مطلب را در پست “نحوه قراردادن رادیاتور در مکان جدید” دنبال کنید.