نحوه تمیز کردن کولر گازی مرکزی(بخش سوم)

نگهداری از سیستم تهویه مطبوع

۱. اصلاح گیاهان و شاخ و برگ اطراف کندانسور: اگرچه اغلب کندانسورها از نظر زیبایی چندان جالب نیستند، برای عملکرد درست به فضای باز اطراف خود نیاز دارند. در صورتی که علف‌های هرز، پیچک یا بوته‌هایی به کندانسور شما نزدیک شده‌اند، از قیچی باغبانی برای هرس کردن آن‌ها استفاده کنید. مطمئن شوید که فضایی حدود دو فوت (حدود 60 سانتی‌متر) در تمام اطراف کندانسور وجود داشته باشد.

این فضا با اجازه دادن به جریان آزاد هوا، باعث افزایش کارایی دستگاه می‌شود.

۲. شستن گرد و غبار و گرده از روی کندانسور: با اسپری کردن آب از یک شلنگ باغبانی، کندانسور را بشویید. آب را روی تمام سطوح کندانسور اسپری کنید. از بالا به پایین بشویید تا روان‌آب قسمت بالایی کندانسور، قسمت پایینی را لکه‌دار نکند.

در طول زمان، ممکن است کندانسور بیرونی با لایه‌ای از گرد و غبار و گرده که توسط باد پراکنده شده‌اند، پوشیده شود. این پوشش از گرد و غبار می‌تواند با مسدود کردن مسیر ورود هوا به دستگاه، کارایی کندانسور را کاهش دهد.

۳. بازرسی و تمیزکاری حرفه‌ای سالانه دستگاه: در حالی که نگهداری از عملکرد دستگاه تهویه مطبوع باید موجب کارایی موثر آن شود، بازرسی حرفه‌ای آن همچنان هوشمندانه است. برنامه‌ریزی برای بازرسی را در بهار انجام دهید، قبل از اینکه در تابستان شروع به استفاده سنگین از AC کنید. متخصصان AC می‌توانند تمام اجزای واحد تهویه مطبوع – از جمله کویل‌های اواپراتور و کمپرسور هوا – را بازرسی کنند و از بروز هر گونه مشکل در مراحل اولیه جلوگیری یا آن را تعمیر نمایند.

اگر در آپارتمان یا خانه اجاره‌ای زندگی می‌کنید، به احتمال زیاد مالک یا صاحبخانه بازرسی‌های سالانه را انجام می‌دهد. در صورتی که متوجه شدید واحد AC شما به درستی کار نمی‌کند یا به نظر می‌رسد خراب است، با آژانس اجاره خود تماس بگیرید.