نحوه تمیز کردن کولر گازی مرکزی(بخش دوم)

تمیز کردن یونیت داخلی

فیلترهای هوای قابل تعویض را هر شش ماه یکبار تعویض کنید. برای تعویض فیلتر، توری فلزی که فیلتر را می پوشاند را بردارید. سپس فیلتر هوا را بیرون کشیده و در جای یک واحد جایگزین قرار دهید. [8] فیلتر هوا در داخل خانه قرار دارد و به طور معمول در نزدیکی واحد تبخیر کننده قرار خواهد گرفت. عرض آن حدود دو فوت (0.6 متر) و ارتفاع آن 1 فوت (0.3 متر) است.

با گذشت زمان، فیلتر هوا با تمام گرد و غبار و ذرات آلودگی که از هوا فیلتر کرده است، مسدود و کثیف می شود. فیلتر کثیف جریان هوا را در سیستم AC مسدود می کند و باعث می شود سیستم با راندمان بسیار کمتری کار کند.

فیلترهای هوای قابل شستشو را هر شش ماه یکبار تمیز کنید. اگر فیلتر هوای واحد AC شما قابل شستشو و استفاده مجدد است، به سادگی می توانید آن را تمیز کرده و به جای دور انداختن و خرید فیلتر جدید، آن را دوباره در دستگاه قرار دهید. برای تمیز کردن فیلتر قابل استفاده مجدد، دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید. اکثر فیلترهای قابل استفاده مجدد با قرار گرفتن زیر آب شیر ولرم و استفاده ملایم از مایع ظرفشویی تمیز می شوند.

برای اینکه به سرعت یک فیلتر هوای یکبار مصرف را از فیلتر قابل شستشو تشخیص دهید، جنس آن را بررسی کنید. فیلترهای یکبار مصرف از مواد ضخیم و کاغذی ساخته شده اند، در حالی که فیلترهای قابل شستشو از قاب لاستیکی و توری فلزی ساخته شده اند.

تخلیه را تمیز کنید. از آنجایی که واحد تبخیر کننده هوا را از بیرون خنک و رطوبت زدایی می کند، مایع رواناب تولید می کند. در اکثر واحدهای کولر گازی، این هوا از بالای تبخیر کننده در یک لوله پلاستیکی نازک پایین می‌آید و از طریق یک زهکش در کف جاری می‌شود. برای اطمینان از اینکه زهکش مسدود نشده است، می توانید یک سیم سفت را از طریق زهکش عبور دهید. [11]

اگر لوله پلاستیکی انعطاف پذیر است، سیم را به انتهای لوله نیز فشار دهید تا مطمئن شوید که مسدود نشده است. در برخی از واحدهای مدرن‌تر، لوله‌ای که آب را تخلیه می‌کند مستقیماً به کف می‌رود و زهکشی ندارد. در این صورت، نیازی به تمیز کردن سیستم ندارید.

اگر متوجه تجمع آب در اطراف پایه واحد تبخیر کننده شدید یا کفپوش آسیب دیده در نزدیکی را مشاهده کردید، با یک تمیزکننده حرفه ای AC – یا صاحبخانه خود تماس بگیرید.