نحوه تمیز کردن پشت رادیاتور

راهنمای تمیزکاری سریع رادیاتور

۱. ایمنی را رعایت کنید: * برای جلوگیری از آسیب، ابتدا رادیاتور را خاموش کنید. * شیر را در سمت راست یا چپ رادیاتور پیدا کنید . روی برخی شیرها از ۰ تا یک عدد بالاتر نوشته شده، در حالی که برخی دیگر هیچ علامتی ندارند. بسته به مدل رادیاتور، شیر را بچرخانید تا عدد “۰” را نشان دهد، یا شیر را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا جایی که دیگر نچرخد. پس از انجام این کار، منتظر بمانید تا رادیاتور به طور کامل خنک شود. ممکن است چند دقیقه طول بکشد تا رادیاتور خنک شود و بتوانید آن را لمس کنید.

۲. گرد و غبار را با جاروبرقی تمیز کنید: * لوله خرطومی جاروبرقی را به جاروبرقی معمولی وصل کنید. جاروبرقی را روشن کنید و سپس لوله خرطومی را پشت رادیاتور قرار دهید. لوله خرطومی را به جلو و عقب حرکت دهید تا گرد و غبار رادیاتور را پاک کنید. نگران نباشید اگر جاروبرقی شما بین پره های رادیاتور جا نمی گیرد، فقط تا جایی که می توانید تمیز کنید!

۳. پشت رادیاتور را با برس مخصوص تمیز کنید: * به صورت آنلاین یا از یک فروشگاه لوازم منزل، یک برس میکروفیبر بلند و انعطاف پذیر که می تواند در گوشه ها و شکاف های رادیاتور قرار گیرد، تهیه کنید. برس را داخل، اطراف و پشت رادیاتور قرار دهید تا گرد و غبار را تمیز و پاک کنید.

۴. برای تمیزکاری سریع از سشوار استفاده کنید: * یک حوله قدیمی زیر رادیاتور پهن کنید تا گرد و غبار خارج شده را جمع کند. پس از قرار دادن حوله، سشوار را به پریز برق بزنید و سپس آن را روی داغ ترین حالت روشن کنید. سشوار را به جلو و عقب در امتداد سطح بالایی رادیاتور حرکت دهید. به مدت یک دقیقه یا تا زمانی که گرد و غبار زیادی روی حوله ریخته شود، از سشوار استفاده کنید.

۵. گردگیری با استفاده از خط‌کش و دستمال گردگیری (راه حل آسان برای گردگیری):

  • یک خط‌کش محکم و نشکن که بین پره‌های رادیاتور شما جا شود، پیدا کنید.
  • یک دستمال گردگیری برداشته و آن را چند بار دور خط‌کش بپیچید، سپس دستمال گردگیری را داخل درزها و شکاف‌های رادیاتور فرو ببرید. بر روی نقاطی که به نظر به خصوص گرد و غبار دارند تمرکز کنید و در صورت نیاز دستمال را عوض کنید.
    • شما می‌توانید به صورت آنلاین یا از هر جایی که لوازم نظافت می‌فروشد، دستمال گردگیری تهیه کنید.
    • همچنین می‌توانید زمانی که جلوپنجره رادیاتور هنوز وصل است از خط‌کش و دستمال گردگیری استفاده کنید.
  • اگر رادیاتور شما به خصوص بزرگ است، به جای خط‌کش از دسته جارو استفاده کنید. نکته: برای اینکه دستمال گردگیر در جای خود محکم شود، از یک تکه چسب استفاده کنید.

۶. قسمت بیرونی رادیاتور را با آب و صابون تمیز کنید:

  • یک سطل یا لگن را با آب گرم پر کنید و مقدار کمی (به اندازه یک عدد بلوبری) از مایع ظرفشویی یا پاک‌کننده چند منظوره به آن اضافه کنید. اسفنج خود را داخل مخلوط فرو کنید، آن را فشار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود و سپس قسمت بیرونی رادیاتور را تمیز کنید. سعی کنید کل قسمت بیرونی را پاک کنید تا از تمیزی کامل اطمینان حاصل شود [۱۱].
  • بعد از اینکه کارتان تمام شد، رادیاتور را خشک کنید.

۷. برای خلاص شدن از شر گرد و غبار، ناحیه دیوار بالای رادیاتور را ضدعفونی کنید:

  • اسفنج را دوباره داخل مخلوط صابونی فرو کنید و آن را فشار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود. از اسفنج مرطوب برای تمیز کردن دیوار بالای رادیاتور در صورتی که گرد و غباری جمع کرده است استفاده کنید. دیوار را با پاک‌کننده اشباع نکنید، در عوض، فقط آن را به سرعت پاک کنید.
  • از یک حوله تمیز برای خشک کردن دیوار استفاده کنید.

۸. بعد از اینکه کارتان تمام شد، رادیاتور را دوباره روشن کنید:

  • برای اینکه دوباره از رادیاتور استفاده کنید، برعکس روندی که برای خاموش کردن رادیاتور طی کردید را انجام دهید. با این حال، مطمئن شوید که کل رادیاتور قبل از انجام این کار خشک شده باشد.