نحوه تست المنت پکیج لورچ

تعمیر المنت

تعمیر و تعویض پکیج لورچ

 

چگونه می توان المنت های پکیج لورچ را تست کرد؟

پکیج لورچ یکی از لوازم خانگی مهم است که آب را برای استفاده های مختلف از جمله برای سینک ظرفشویی، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی و دوش گرم می کند. اگر آب خانه شما ولرم است و به خوبی گرم نمی شود، سعی کنید دمای پکیج را بالا ببرید. اگر با این کار مشکل حل نشد، ممکن است اشکالی در آبگرمکن به وجود آمده باشد.

می توانید از سنا گاز سرمد برای خرید بهترین پکیج و نحوه تست المنت پکیج لورچ مشورت بگیرید.

برای تست المنت های پکیج قبل از تعویض

برای تست المنت ها از قبل حتما از یک مولتی متر استفاده کنید: این ابزار کوچک به شما کمک می کند تا مقدار جریان الکتریکی که از فلز می گذرد را تست کند. چگونه به المنت دسترسی پیدا کنیم؟

برق آبگرمکن را قطع کنید.

در حین تست المنت، نباید جریان برق در آبگرمکن فعال باشد. بریکر برقی یک جعبه فلزی تقریباً به اندازه های 30 سانتی متر در 61 سانتی متر است؛ که به دیوار وصل شده است. که می توانید این منبع برق را در زیرزمین خانه یا کمد انباری پیدا کنید. قطع کننده ای را پیدا کنید که “هیتر آب گرم” روی آن علامت گذاری شده است ااگر چنین گزینه ای نداشت برق محلی که آبگرمکن در آن قرار دارد را خاموش کنید.
اگر مطمئن نیستید که کدام قطع کننده برق آبگرمکن (لورچ) را کنترل می کند، فقط تمام کلیدهای دوتایی را خاموش کنید.

پوشش فلزی را بردارید تا بتوانید ترموستات آبگرمکن را ببینید.

یک صفحه فلزی در نزدیکی پایه آبگرمکن خواهید دید. در زیر صفحه، ترموستات و عناصر گرمایش آبگرمکن را خواهید دید. اگر پکبج شما دارای عایق و پوشش پلاستیکی است، آن را بیرون بکشید. بسیاری از آبگرمکن ها یک لایه عایق فایبرگلاس یا سلولزی درست زیر پوشش فلزی دارند. آن را بیرون بکشید و کنار بگذارید.

بسیاری از پکبج ها دارای پوشش پلاستیکی روی ترموستات هستند. این روکش‌های پلاستیکی با اصطکاک در جای خود قرار می‌گیرند و معمولاً یک زبانه در بالا دارند که می‌توانید آن‌ها را بکشید تا آزاد شوند. زبانه را به سمت بالا بکشید تا پوشش پلاستیکی شل شود و آن را از ترموستات جدا کنید.

همانطور که قبلا گفته شد؛ وقتی که شروع به کار با آبگرمکن یا پکیج کردید؛ مطمئن شوید که برق محلی که پکیج در آن قرار دارد قطع است.

با لمس نوک  ولتاژسنج به سیم های منتهی به ترموستات، ببینید آیا جریان الکتریکی به آبگرمکن می رود یا خیر.

اگر چراغ ولتاژ سنج روشن شود یا بوق بزند، هنوز برق متصل است. اگر روشن نشد، شما با موفقیت برق را قطع کرده اید.

اکثر آبگرمکن های منازل دارای 2 المنت هستند؛ اگر در یک آپارتمان یا خانه کوچک زندگی می کنید و یک آبگرمکن کوچک دارید، ممکن است فقط 1 عنصر داشته باشد.

  • مولتی متر خود را روی کمترین میزان اهم مقاومت، تنظیم کنید. مولتی متر ابزاری است که برای اندازه گیری جریان و ولتاژ الکتریکی استفاده می شود و نشان می دهد که آیا جریان می تواند از آبگرمکن شما عبور کند یا خیر.
  • مولتی مترها دارای بدنه پلاستیکی 5.1 سانتی متر × 10.2 سانتی متر و 2 شاخک فلزی هستند که از طریق سیم به بدنه مولتی متر متصل می شوند.
  • روی 2 شاخک فلزی ضربه بزنید تا مطمئن شوید ابزار کار می کند. برای کالیبره کردن ابزار، شاخک ها را کنار هم نگه دارید و سوزن را حرکت دهید تا به “0” برسد.
  • اگر از قبل این ابزار را ندارید، یک مولتی متر را در یک فروشگاه سخت افزار محلی یا فروشگاه لوازم خانگی خریداری کنید.

سیم را از المنت آبگرمکن را جدا کنید

هر یک از المنت های یک آبگرمکن دارای 2 سیم برق است که به پیچ هایی متصل می شود که در واقع نگه دارنده المنت هستند. ابتدا انتخاب کنید کدام عنصر گرم کننده را می خواهید تست کنید. یک سیم (مهم نیست کدام یک) را با پیدا کنید انتهای آن را شل و آن از اطراف قسمت فلزی جدا کنید.
این کار تنها برای تست رسانایی المنت است. اگر سیم محکم به دور عنصر آبگرمکن پیچیده شده باشد، ممکن است لازم باشد از یک انبر سوزنی برای جدا کردن آن استفاده کنید.

شاخک های مولتی متر را روی پیچ های المنت نگه دارید تا جریان برق را بررسی کنید.

بدنه مولتی متر را روی زمین بر روی پایه آبگرمکن قرار دهید. نوک 1 شاخک را در مرکز 1 پیچ المنت آبگرمکن قرار دهید. به همین ترتیب، شاخک دوم را بگیرید و آن را در مرکز پیچ دوم عنصر آبگرمکن نگه دارید.
از آنجایی که برق آبگرمکن را قطع کرده اید، خطر برق گرفتگی وجود ندارد.

دقت کنید مولتی متر چند اهم مقاومت را نشان می دهد؟

اگر المنت به درستی کار کند، میکرومتر مقاومتی بین 10 تا 30 اهم را نشان می دهد. اگر سوزن حرکت نکند (یا صفحه نمایش دیجیتال “0” را نشان دهد)، المنت آبگرمکن کار نمی کند و نیاز به تعویض دارد.
اگر مولتی متر دیجیتال عدد بسیار پایینی را نشان دهد (مثلا، “1”)، باز هم نشانه ای برای کار نکردن المنت است. حتما این تست را برای المنت دوم ( اگر جودذ دارد) انجام دهید تا از سالم بودن آن را اطمینان حاصل کنید.

سیم را دوباره وصل کنید و پانل آبگرمکن را دوباره نصب کنید.

پس از اتمام تست و یا تعویض المنت ها، از دم باریک خود استفاده کنید تا سیمی را که جدا کرده اید در اطراف پیچ مربوطه محکم کنید. پوشش پلاستیکی را در جای خود روی ترموستات بچسبانید و عایق را به آرامی در اطراف آن فشار دهید. پانل فلزی و پیچ هایی را که قبلاً برداشته اید دوباره وارد کنید. پیچ‌ها را در سوراخ‌های آن‌ها ببندید تا زمانی که پانل فلزی را محکم در جای خود نگه دارند.
در نهایت، برق را وصل کنید تا جریان برق به هر اتاقی که پکیج شما در آن قرار دارد برگردد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *