نحوه برداشتن رادیاتور برای تزئین

رادیاتور با گردش آب باعث گرم شدن اتاق می‌شود. رادیاتور معمولا با گیره یا براکت روی دیوار نصب می‌شود، بنابراین برای رنگ آمیزی اتاق باید آن را به طور کامل جدا کنید. قبل از جدا کردن رادیاتور، باید آن را خاموش کرده و آب آن را تخلیه کنید. سپس می‌توانید آن را به سرعت جدا کنید و تا زمان نصب مجدد نگه دارید.

نکاتی که باید بدانید

ابتدا با چرخاندن شیرهای هر طرف رادیاتور و برداشتن درپوش هر شیر، رادیاتور را خاموش کنید. حوله ای زیر رادیاتور قرار دهید و با آچار فرانسه، مهره درپوش را باز کنید تا آب به داخل یک کاسه بزرگ تخلیه شود. از یک دوست بخواهید رادیاتور را بلند کند و آن را به سمت کاسه کج کند تا بقیه آب قبل از نگهداری رادیاتور تخلیه شود.

قسمت ۱

خاموش کردن رادیاتور

شیرهای هر طرف رادیاتور را خاموش کنید. شیرها معمولا درست بالای نقاط اتصالی که از کف امتداد دارند قرار گرفته‌اند. برای بستن آن‌ها از حرکت عقربه‌ای ساعت یا سفت کردن استفاده کنید.

درپوش‌های روی این شیرها را بردارید. این درپوش‌ها پلاستیکی یا رزینی هستند و شیرهای فلزی داغ را می‌پوشانند. برای بستن بیشتر شیرها از آچار فرانسه استفاده کنید.
با آچار، مهره‌های بالای شیر را محکم کنید.

بررسی کنید که آیا شیرهای ترموستاتیک رادیاتور دارید که دمای اتاق را می‌گیرند و به‌طور خودکار روشن و خاموش می‌شوند؟ اگر چنین است، باید آن‌ها را بردارید و به جای آن‌ها درپوش معمولی قرار دهید تا خاموش شوند.
از درپوش‌هایی که با رادیاتور شما ارائه شده است یا درپوش‌های رادیاتور نزدیک استفاده کنید، به شرطی که فقط برای مدت کوتاهی استفاده شوند.
درپوش‌ها را ابتدا با دست و سپس با آچار فرانسه محکم ببندید.