نحوه اندازه گیری رادیاتور

کولر گازی بوتان مشهد

نحوه اندازه گیری رادیاتور

چگونه اندازه رادیاتور را تعیین کنیم. در این مقاله درباره نحوه اندازه گیری رادیاتور برای شما بیشتر توضیح خواهیم داد. پس با نمایندگی بوتان مشهد همراه باشید.

اندازه گیری رادیاتور نیاز به محاسبه نیازهای گرمایشی شما دارد. گرمای مورد نیاز از یک رادیاتور بسته به اتاق شما تغییر می کند. اتاق خود را اندازه گیری کنید اتاق های بزرگتر نیاز به گرمای بیشتر ی دارد و برخی از ویژگی ها، مانند دیوارهای خارجی، باعث از دست دادن حرارت می شوند. برای تعیین نیازهای دقیق خود از ماشین حساب استفاده کنید. باید اندازه فضای موجود برای رادیاتور را بدانید. هنگامی که شما می دانید آنچه شما نیاز دارید، می توانید یک رادیاتور مناسب برای شما پیدا کنید.

اندازه گیری اتاق :پکیج بوتان در مشهد

باید اندازه ی کامل اتاق، پنجره ها و درزها وشکاف های داخل اتاق را شناسایی کنید.همه اندازه های را یادداشت کنید تا آنها را فراموش نکنید.

اندازه های اتاق یعنی طول و عرض و ارتفاع را در هم ضرب کنید این کار می تواند به شما یک حجم از کل اتاق را بدهد تا بتوانید رادیاتور مناسبی را برای آن پیدا کنید.

این نوع اندازه گیری می تواند میزان گرمایش را در محیط مناسب کند برای اتاق نشیمن، برای سالن ها، برای اتاق ناهار خوری  حجم مکعب را پنج برابر کنید برای اتاق خواب 4 برابر کنید و برای مناطق مشترک و آشپزخانه اندازه را 3 برابر کنید. به این فرمول اندازه BTU گفته می شود.

در کل برخی از اتاق ها گرمایش بیشتری نسبت به دیگر اتاق ها نیاز دارند. BTU را برای اتاق های رو به شمال 10% افزایش دهید.و برای اتاق هایی با پنجره های دو جداره 5% اضافه کنید.

عوامل دیگر زیادی وجود دارد که میزان تلفات و احتقان گرما را تعیین می کند. به عنوان مثال، دیوارهای خارجی BTU های مورد نیاز 15-40٪ را افزایش می دهد. داشتن یک اتاق خواب در بالای اتاق، نمره را 15٪ کاهش می دهد.پکیج بوتان در مشهد

بوتان در مشهد

بهترین نمایندگی بوتان در سجاد

نمایندگی مجاز ایران رادیاتور در سناباد

نمایندگی رسمی بوتان در میثاق

خدمات بوتان در مشهد

سرویس کار محصولات بوتان در مشهد

برای کسب راهنمایی بیشتر می توانید با سرویسکار بوتان در مشهد تماس حاصل فرمائید تا به شما در اندازه دقیق تر رادیاتور شما کمک کنند. 

اندازه گیری رادیاتور در کنار دیوار

نیاز گرمایشی خود را در هر ساعت به طور تقریبی حدس بزنید رادیاتوری که انتخاب می کنید باید گرمایش مورد نیاز اتاق را برای شما پمپاژ کنددر مناطق سرد و کوهستانی مثل غرب کشور داشتن 40 BUT برای هر متر مربع دارید.

اندازه ی رادیاتور را بر روی دیوار تعیین کنید. برای این کار اندازه ها را از قبل روی یک برگ ماغذ بنویسید و پس از اندازه گیری آن را روی دیوار علامت گذاری کنید.پکیج بوتان در مشهد

گرمای خروجی رادیاتور خود را در هر ساعت محاسبه کنید و آن را بر طول فضای دیواری که قصد نصب رادیاتور را در آنجا دارید، تقسیم کنید. اگر به دنبال یک رادیاتور عمودی هستید عدد BUT را بر ارتفاع فضای دیوار تقسیم کنید. برای رادیاتور عمودی باید ارتفاع اندازه گیری شود و برای رادیاتور افقی باید طول.

رادیاتور را در 10٪ از اندازه گیری خود پیدا کنید. بسته بندی رادیاتور را قبل از خرید آن بررسی کنید زیرا روی بسته بندی نوشه شده که  رادیاتور چقدر حرارت ایجاد می کند. سعی کنید با اندازه گیری BTU که در آخرین مرحله مطرح شده مطابقت داشته باشید. به احتمال زیاد، شما باید یک در 10٪ از نیازهای حرارت خود را انتخاب کنید.

انتخاب رادیاتور:

تعداد پنل های رادیاتور خود را انتتخاب کنید همانطور که گفتیم میزان فضای موجود به شما این امکان را می دهد. مثلا رادیاتوری با دو پنل گرامایش بیشتری از رادیاتور با یک پنل دارد. اگر به گرمایش زیادی نیاز دارید، رادیاتور با پنل دوبل را انتخاب کنید.خدمات بوتان در مشهد

به عنوان مثال، یک رادیاتور تک صفحه ای50  سانتی متر طولو 50.8 سانتی متر عرض در حدود 1333 BTUs  حرارت تولید میکند. در حالیکه رادیاتور پانل دوگانه همان اندازه ای، حرارتی برابر با 2597 BTUs گرما  می دهد.

برای اتاق های بزگتر چون گرم کردنشان سخت تر است بهتر است از رادیاتورهای چند منظوره استفاده شود. رادیاتور باید روبه اتاق باشد تا گرمای بهتری را ایجاد کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *