مزایای رادیاتورهای آلومینیومی نسبت به رادیاتورهای فولادی

نمابندگی ایران رادیاتور در مشهد

 رادیاتورهای آلومینیومی نسبت به رادیاتورهای فولادی چه مزیت هایی دارد؟

اینکه رادیاتورهای ایران رادیاتور مشهد چه تفاوت هایی با هم دارند و کدام یک بر دیگری برتری دارد ممکن است یکی از دغدغه های شما مشتریان عزیز ما باشد.

به همین منظور ما به صورت بسیار خلاصه و فهرست وار در اینجا چند مورد درباره رادیاتورهای ایران رادیاتور در مشهد برای شما مطالبی را آماده تا مزایای رادیاتورهای آلومینیومی نسبت به رادیاتورهای فولادی را بدانید و در خرید خود راحت تر باشید.

رادیاتورهای فولادی در مقابل آلومینیوم، کدام را انتخاب کنم؟

فولاد یا آلومینیوم، کدام بهترین است؟ این سوالی است که اغلب در اینجا از ما پرسیده می شود و پاسخ این است که هر کدام برای نیازها و شرایط شما بهترین است.

رادیاتورهای فولادی و آلومینیومی ایران رادیاتور هر دو دارای خواصی هستند که آنها را در کاری که قرار است انجام دهند عالی می کند. در اصل، هر دو رادیاتور آلومینیومی و فولادی می‌توانند به‌طور منطقی شبیه به هم باشند،

تفاوت‌ها در:

  • نحوه ساخت
  • نحوه عملکرد
  • هزینه‌های مربوطه است.

امیدواریم، این پست کوتاه وبلاگ به شما این امکان را می دهد که تصمیم آگاهانه تری در مورد آنچه که برای شما مناسب است، خانه و جیب شما اتخاذ کنید.

 

چه تفاوتی بین فلز آلومینیوم و فولاد وجود دارد؟

برای شروع انتخاب بین فولاد یا آلومینیوم هنگام خرید رادیاتور، مهم است که اصول هر فلز را درک کنید.

اولا آلومینیوم، فلزی که به طور طبیعی در طبیعت وجود ندارد. آلومینیوم که برای اولین بار در اوایل دهه 1800 تولید شد، از سولفات ها مشتق شد و چندین دهه طول کشید تا به یک ماده تولید انبوه تبدیل شود.

  • این فلزی بادوام و بادوام است که به دلیل داشتن لایه نازکی، از اکسید آلومینیوم در برابر خوردگی مقاوم است و همچنین به دلیل انعطاف پذیری و انعطاف پذیری بیشتر نسبت به فولاد در برابر حمل و نقل سنگین مقاومت می کند.
  • علاوه بر این، فلز نسبت به حجم خود جرم بسیار کمی دارد، چگالی آن 2.5 برابر کمتر از فولاد است که می تواند نصب توسط شما یا نصاب شما را بسیار آسان تر از مواد جایگزین کند.
  • از سوی دیگر، فولاد آلیاژی از آهن و کربن است و سخت‌تر و قوی‌تر از آلومینیوم است. این به این دلیل است که هر چه کربن بیشتر باشد، فولاد سخت تر است.
  • با وجود ارزان‌تر بودن فولاد نسبت به آلومینیوم، بسیار سنگین‌تر است و درست است که نصب آن را مستحکم‌تر می‌کند ؛ اما به همان اندازه سخت تر هم هست.

مزایای رادیاتورهای آلومینیومی نسبت به رادیاتورهای فولادی

  • رادیاتور آلومینیومی به نسبت رادیاتور فولادی سبک‌تر بوده و ضریب هدایت حرارتی بالاتری دارد.
  • معمولاً در فضاهایی که دارای رطوبت زیادی هستند بایستی از رادیاتور آلومینیومی استفاده شود.
  • در صورتی که رادیاتورهای فولادی به دلیل حساسیت در مقابل رطوبت و احتمال بالای زنگ‌زدگی معمولاً در مناطقی استفاده می‌شوند که رطوبت نسبتاً کمی داشته باشند.
  • انتخاب آلومینیوم به عنوان فلز برتر در تولید رادیاتور به این دلیل بوده است که پس از طلا، نقره و مس چهارمین فلزی است که قدرت رسانایی بالایی دارد و به وفور نیز در طبیعت یافت می‌شود.

نمایندگی ایران رادیاتور مشهد- سناگار سرمد
نمایندگی ایران رادیاتور

میزان انتقال حرارت در رادیاتور فولادی ایران رادیاتور بیشتر است یا رادیاتور آلومینیومی؟

  • هنگام خرید یک رادیاتور، انتقال حرارت و حفظ حرارت اغلب عوامل اصلی تاثیرگذار بر انتخاب مشتریان هستند.
  • آلومینیوم تا 5 برابر کارآمدتر از فولاد این میان گرما را هدایت می‌کند به این معنی که اتاق‌های شما سریع‌تر گرم می‌شوند.
  • همچنین به دلیل واکنش فلز به بالا یا پایین رفتن سریع، ترموستات، سریع‌تر سرد می‌شوند. این باعث می‌شود رادیاتورهای آلومینیومی برای اتاق‌هایی که فقط چند بار در سال استفاده می‌شوند یا به عنوان مثال باغ‌ها، انتخاب ایده‌آلی باشد.
  • رادیاتور های آلومینیومی ایران رادیاتور می تواند مصرف انرژی را کاهش دهد و در نتیجه در قبوض گاز، برق و آب صرفه جویی کند.
  • از سوی دیگر، فولاد گرما را به مراتب بهتر از آلومینیوم حفظ می‌کند، بنابراین پس از خاموش شدن گرمایش مرکزی، اتاق‌های شما برای مدت طولانی‌تری باقی می‌مانند.

متأسفانه این بدان معناست که گرم شدن رادیاتور شما بیشتر طول می کشد، بنابراین انتخاب شما بستگی به هدف رادیاتور در خانه شما دارد.

 

کدام نوع رادیاتور برای حفظ محیط زیست بهتر است؟

  • همچنین مهم است که تأثیرات مستقیم کمتر انتخاب مواد رادیاتور را در نظر داشته باشید، برای مثال، تأثیراتی که رادیاتور شما ممکن است بر محیط زیست بگذارد.
  • آلومینیوم نسبت به فولاد بسیار دوستدار محیط زیست است، نه تنها انرژی کمتری برای تولید مواد خام مصرف می کند، بلکه از انرژی و آب کمتری نیز برای گرم کردن رادیاتور استفاده می کند. این کار را برای خود و محیط زیست بهتر می کند زیرا همانطور که قبلاً ذکر شد می توانید در قبوض خود صرفه جویی کنید.
  • آلومینیوم همچنین 100٪ قابل بازیافت است و اغلب از مواد بازیافتی ساخته می شود که در دراز مدت برای محیط زیست مفیدتر است.
  • رادیاتورهای آلومینیومی با داشتن خروجی BTU بالا برنده محیط زیست هستند، اما بالاترین قیمت را نیز دارند.

رادیاتور آلومینیومی زیباتر است یا فولادی؟

آخرین نکته ای که قبل از خرید رادیاتور آلومینیومی باید به آن توجه کرد، ظاهر رادیاتور است. با توجه به اینکه رادیاتورهای آلومینیومی یک ورودی نسبتاً جدید به بازار هستند، ممکن است طیف وسیعی از محصولات با تنوع بالا را بیابید. در حالی که این تنوع در شکل و رنگ و اندازه در رادیاتورهای فولادی محدودتر است. به طور کلی، رادیاتورهای آلومینیومی در رنگ های معمولی مانند سفید، خاکستری و آنتراسیت موجود هستند.

 

کلام آخر:

به طور خلاصه:

  • خرید رادیاتورهای آلومینیومی هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت و انتخاب رنگ و طرح محدود به نظر می رسد. با وجود معایب، آنها رادیاتور سازگار با محیط زیست هستند و هزینه کمتری برای کار کردن دارند و در دراز مدت در هزینه شما صرفه جویی می کنند.
  • رادیاتورهای فولادی تقریباً برعکس آلومینیوم هستند. آنها در ابتدا ارزان تر هستند، در طیف گسترده ای از اشکال، اندازه ها، رنگ ها و پرداخت ها هستند و گرما را برای مدت طولانی تری حفظ می کنند، با این حال از جنبه های صرفه جویی در هزینه با رادیاتور آلومینیومی بهره ای نخواهید برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *