قطعات پکیج دیواری تک مبدله و دو مبدله بوتان در مشهد

سرویسکار بوتان مشهد

قطعات پکیج دیواری تک مبدله و دو مبدله بوتان در مشهد

ما دز این مقاله در باره قطعات پکیج دیواری تک مبدله و دو مبدله در مشهد و نحوه نصب و اشکالات فنی آن صحبت خواهیم کرد. مقالات آتی ما را دنبال کنید و با ما همراه باشید.قطعات پکیج دیواری تک مبدله و دو مبدله بوتان در مشهد.

پرشر سوئیچ آب

وظیفه در پکیج:

فشار آب مدار گرمایش را کنترل می کند.

عملکرد داخلی پرشر سویچ آب

پرشر سویچ آب در تمام مراحل کاری پکیج مدار آن را کنترل می شود و در صورت کمبود فشار آب مدار گرمایش مدار پرشر سویچ آب باز می شود و اجازه ادامه مراحل بعد را نمی دهد.

قطعات پکیج دیواری تک مبدله و دو مبدله بوتان در مشهد
قطعات پکیج دیواری تک مبدله و دو مبدله بوتان در مشهد

در صورتی که فشار آب مدار گرمایش بالاتر از 0.6 باشد مدار پرشر سویچ آب بسته می شود و پکیج به کار خود ادامه دهد.

نحوه ی تست پرشر سویچ آب:

در صورتی که فشار آب مدار گرمایش نرمال باشد ( بیشتر از 0.6 بار باشد) با اهم متر مدار برق پرشر سوئیچ کنترل کنیم. اگر مدار بسته باشد، پرشر سویچ آب سالم و  اگر نه خراب است.

در صورت معیوب بودن (نشانه خرابی قطعه):

پکیج هیچ عکس العملی نشان نمی دهد و در مرحله اول باقی می ماند.

محل نصب پرشر سویچ آب:

در مسیر آب شوفاژ قبل یا بعد از مبدل قرار میگیرد.

پرشر سوئیچ هوا:

وظیفه در پکیج: کنترل خروج محصولات احتراق

قطعات پکیج دیواری تک مبدله و دو مبدله بوتان در مشهد
قطعات پکیج دیواری تک مبدله و دو مبدله بوتان در مشهد

عملکرد داخلی پرشر سوئیچ هوا: پرشر سوئیچ هوا تنها قطعه ای در پکیج است که برد در دو مرحله آن را کنترل می کند. قبل از اینکه برد فن ا روشن کند، برد کنترل می کند و سپس دوباره برد، مدار پرشر سوئیچ هوا را کنترل می کند که با روشن شدن فن و مکش از لوله آنتی کندانس مدار پرشر سوئیچ هوا بسته شده باشد.

نحوه ی تست کردن پرش سوئیچ هوا:

تست خود قطعه :

لوله آنتی کندانس را از سمتی که به فن وصل شده جدا کرده و دو سیم برقی که به پرشر سوئیچ هوا متصل شده را جدا کرده آنگاه با اهم متر مدار را کنترل می کنیم که باید مدار آن قطع باشد سپس از لوله آنتی کندانس مک زده و نگه می داریم که باید مدار پرشر سوئیچ هوا با مکش وصل شود.

تست پرشر سوئیچ هوا در حین کار: فن خاموش باشد.

اگر فن خاموش است با جدا کردن لوله آنتی کندانسفن روشن نشود ولی با کشیدن یکی از سیم های پرشر سوئیچ هوا فن روشن شود پرشر سوئیچ هوا معیوب است.

فن روشن باشد:

اگر فن روشن است با جدا کردن لوله آنتی کندانس از قسمت فن و مکش آن اگر جرقه زن وارد عمل شود پرشر سوئیچ هوا سالم و گرنه معیوب است.

محل نصب پرشر سوئیچ هوا

بالای محفظه احتراق و نزدیک به فن قرار دارد.

رابط پلاستیک متصل به فن:قطعات پکیج دیواری تک مبدله و دو مبدله بوتان در مشهد

وظیفه در پکیج: ایجاد مکش از پرشر

عملکرد داخلی : از یک شیپور تشکیل شده که با روشن شدن فن مکشی را از پرشر سوئیچ هوا ایجاد می کند و باعث بسته شدن مدار پرشر سوئیچ هوا می گردد.

نحوه ی تست کردن رابط پلاستیکی متصل به فن: تست این قطعه ظاهری بوده و بایستی از محل نصب خود بیرون آورده و از سالم بودن آن اطمینان حاصل شود.

در صورت معیوب بودن بودن رابط پلاستیکی متصل به فن یا فن روشن نمی شود و یا جرقه زن عمل نمی کند محل نصب رابط پلاستیکی متصل به فن در درون فن قرار دارد.

پمپ سیر کوله:

وظیفه در پکیج: گردش آب مدار گرمایش در پکیج تک مبدله و گردش آب مدار گرمایش به سمت رادیاتورها و نیز مبدل صفحه ای در زمان باز بودن آب گرم مصرفی در پکیج دو مبدله قطعات پکیج دیواری تک مبدله و دو مبدله بوتان در مشهد

عملکرد داخلی پمپ :

در پکیج تک مبدله پمپ فقط در مد شوفاژ کار می کند و با چرخش روتر داخل پمچ آب سیستم شوفاژ را از مسیر برگشت رادیاتورها مکش می کند و آن را به قسمت رفت رادیاتورها دهش می دهد.

 نحوه تست پمپ:

پیچ دو سوی پشت پمپ را باز کرده و با پیچ گوشت دو سو از روان بودن روتور اطمینان حاصل کنید و سپس در همین حالت پکیج را در مد شوفاژ روشن کرده و از گردش روتور اطمینان حاصل کنید البته در زمان روشن بودن پکیج در مورد شوفاژ می بایست برق ورودی به پمچ با اهم متر تست کرده که 220 ولت باشد چون ممکن است برد معیوب بوده و برق به پمپ نمی رسد. 

در صورت معیوب بودن پمپ :

در پکیج های دو مبدله در کورد آب گرم کار میکند ولی در کورد شوفاژ پس از چند ثانیه روشن شدن شعله پکیج خاموش شده و فشار آب مدار شوفاژ سریع بالا رفته و شیر اطمینان عمل میکند و مدار ترموستات حد شوفاژ باز شده و خطای گرمای بیش از حد می دهد اما در پکیج های دو مبدله در هر دو مد این اتفاق می افتد.نشانه بارز کار نکردن پمپ این است که با روشن شدن شعله در حالت شوفاژ دمای شوفاژ ثابت می ماند و بالا نمی رود و پکیج پس از چند ثانیه روشن بودن شعله خطای باز بودن ترموستات حد می دهد. 

نکته: در زمانی که پمپ پکیج کار نمیکند برای اینکه مشخص شود پمپ معیوب است با برد اصلی برق به پمپنمی فرستد، به وسیله یک کابل پمپ را مستقیما به پمپ وصل کرده اگر روتور پمپ شروع به چرخش کرد پمپ سالم وگرنه معیوب است. 

نکته:

 پمپ در پکیج های دو مبدله هم در مورد شوفاژ کار می کند و هم در مرود آبگرم مصرفی ولی در پکیج های تک مبدله پمپ فقط در مورد شوفاژ فعال است. محل نصب پمپ در بلوک برگشت قرار دارد. 

خرید پکیج دیواری بوتان مشهد

تعمیرات پکجی دیواری

آموزش تعمیر پکیج دیواری در مشهد

بوتان مشهد

بوتان در سناباد

نمایندگی بوتان در میثاق

نمایندگی مجاز ایران رادیاتور در مشهد

نمایندگی مجاز بوتان در سجاد

نمایندگی رسمی بوتان در وکیل آباد

 

 

1 thoughts on “قطعات پکیج دیواری تک مبدله و دو مبدله بوتان در مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *