قطعات آبگرمکن دیواری بوتان

قطعات آبگرمکن دیواری بوتان

ادامه بقیه قطعات در مقالات قبلی آمده است ما در این مقاله و مقالات بعدی به بیان این قطعات می پردازیم. در اینجا درباره قطعات آبگرمکن دیواری بوتان به شما اطلاعاتی را ارئه خواهیم داد.

ترموستات حد شوفاژ (کلید حرارتی):

قطعات آبگرمکن دیواری بوتان
قطعات آبگرمکن دیواری بوتان

وظیفه در پیکج: ترموستات حد شوفاژ در تمام مراحل کاری پکیج مدار آن کنترل می شود وظیفه آن کنترل و محافظت از سوختن مبدل اصلی در برابر دماهای بالاتر از 95 درجه و گرمای بیش از حد است.

 عملکرد داخلی ترموستات حد شوفاژ: یک کلید همیشه وصل می باشد که با گرم شدن بیش از حد ورسیدن دما به بالای بیش از 95 درجه مدار آن قطع می شود و پکیج را خاموش می کند. 

نحوه ی تست کردن ترموستات حد شوفاژ: در دمای پایین تر از 95 درجه با اهم متر مدار آن را چک می کنیم که باید بسته باشد در صورت معیوب بودن ترموستات حد شوفاژ فقط پمپ پکیج کار می کند و پکیج به مرحله بعد نمی رود و پیکج با وجود سرد بودن مدار ترموستات حد شوفاژ می دهد.

 محل نصب ترموستات حد شوفاژ: بر روی مبدل اصلی یا لوله رفت شوفاژ به مبدل اصلی قرار دارد. 

نکته:

اگر پس از روشن کردن پکیج قبل از روشن شدن شعله پکیج خطای باز بودن ترموستات حد شوفاژ بدهد یا خود ترموستات حد شوفاژ معیوب است و یا اینکه مدار آن تا برد اصلی قطع شده و یا اینکه برد اصلی قسمت دریافت مدار ترموستات حد معیوب شده است اما اگر پکیج بعد از روشن شدن شعله چند ثانیه کار کند و سپس خاموش شود یا پمپ کار نمی کند و یا مسیر گردش آب مدار بسته شده است یا رسوب گرفته است. 

ترموستات دود:

قطعات آبگرمکن دیواری بوتان
قطعات آبگرمکن دیواری بوتان

وظیفه در پکیج: ترموستات دود در تمام مراحل کاری پکیج مدار آن کنترل می گردد و یک کلید ایمنی می باشد و باعث کنترل خروج دود و محصولات احتراق در پکیج های بدون فن می شود. 

عملکرد داخلی ترموستات دود: یک کلید همیشه وصل می باشد که با گرم کردن بیش از حد کلاهک دود و رسیدن دما به بالای 75 درجه مدار آن قطع می گردد و پکیج را خاموش می کند. 

نحوه ی تست کردن ترموستات دود: در دمای پایین تر از 75 درجه با اهم متر مدار آن را چک می کنیم که باید بسته باشد. 

محل نصب ترموستات دود: بر روی کلاهک دود و در مسیر خروجی دود نصب شده است.

 نکته: 

اگر پکیج قبل از روشن شدن شعله خطای باز بودن ترموستات دود بدهد یا خود ترموستات دود خراب شده و یا مدار آن تا برد اصلی قطع شده است ولی اگر بعد از روشن شدن شعله خطای ترموستات دود بدهد خروج دود گرفته است. 

شیر برقی گاز:

قطعات آبگرمکن دیواری بوتان
قطعات آبگرمکن دیواری بوتان

وظیفه در پیکج: عبور میزان لازم گاز جهت تشکیل شعله حداقل یا حداکثر کردن میزان شعله

عملکرد داخلی شیر برقی گاز: از دو بوبین یکی 220 ولت برای باز و بسته کردن مسیر اصلی گاز و دیگری 24 ولت برای حداقل و حداکثر کردن شعله تشکیل شده است.

 نحوه ی تست کردن شیر برقی گاز: شیلنگ گاز پکجی را از قسمتی که به لوله گاز خانه متصل شده است باز می کنیم و در زمان جرقه زنی پکیج اگر با فوت کردن دورن شیلنگ گاز مسیر فوت باز باشد شیر برقی گاز سالم و گرنه معیوب است البته بایستی با اهم متر برق ورودی به شیر برقی گاز  را در زمان جرقه زنی بررسی کرد. 

در صورت معیوب بودن شیر برقی گاز:

پکیج تا مرحله جرقه زنی پیش می رود اما شعله تشکیل نمی شود.

محل نصب شیرر برقی گاز:

زیر محفظه احتراق و قبل از منیفولد گاز قرار دارد و شیلنگ گاز پیکج به آن وصل شده است.

 ترانس جرقه زن:

پکیج بوتان در مشهد

وظیفه در پیکج: ایجاد جرقه قبل از باز شدن مسیر گاز تا زمانی که شعله تشکیل شود و الکترود تشخیص شعله را تشخیص دهد. 

عملکرد داخلی ترانس جرقه زن: با دریافت برق 220 ولت از برد اصلی جرقه پیوسته ای را ایجاد می کند تا شعله تشکیل گردد.

نحوه ی تست کردن ترانس جرقه زن: ابتدا درب محفظه احتراق را باز می کنیم سپس با اهم متر برق ورودی به ترانس جرقه زن را در زمان باز شدن مسیر شیر گاز کنترل کنید اگر برق 220 ولت بع ترانس جرقه زن برسد و با ایجاد شعله دستی پکیج روشن شده و کار کند ترانس جرقه زن معیوب است.

محل نصب ترانس جرقه زن: در بعضی از پکیج ها ترانس جرقه زن بر روی شیر برقی گاز نصب شده است و در بعضی دیگر زیر محفظه احتراق به بدنه پیج متصل شده است.

 الکترود تشخیص شعله:

وظیفه در پکیج: تشکیل شعله پکیج را به برد اعلام می کند.

عملکرد داخلی الکترود تشخیص شعله : با تشکیل شعله پکیج بوتان در مشهدو گرم شدن نوک الکترود تشخیص جریانی در حد میکرو آمپر به برد فرستاده می شود و برد با دریافت این جریان پی به تشکیل شدن شعله می برد و تا زمانی که مسیر شیر برقی باز است برد این جریان را کنترل می کند و به محض قطع و عدم دریافت این جریان از الکترود تشخیص شعله به هر دلیل، مسیر شیر گاز قطع می گردد و پکیج خطای عدم تشخیص شعله می دهد. 

نحوه ی تست کردن الکترود تشخیص شعله: تست این قطعه فقط با گرم کردن نوک آن به وسیله شعله امکان پذیر است . اگر با تشکیل شعله و گرم شدن نوک الکترود تشخیص شعله جرقه زن قطع شده و شعله باقی بماند الکترود تشخیص شعله سالم وگرنه معیوب است. 

در صورت معیوب بودن الکترود تشخیص شعله: پکیج جرقه می زند و شعله روشن می شود اما جرقه زن قطع نمی گردد و شعله همراه جرقه زن قطع و پکیج اعلام عدم تشخیص شعله می دهد.

نکته:

 ممکن است با تشکیل شعله و گرم شدن الکترود تشخیص شعله جرقه زن قطع نشود اما برد اصلی پکیج معیوب باشد. 

محل نصب الکترود تشخیص شعله: بر روی برنر و محل تشکیل شعله و به فاصله 8 تا 9 میلی متر از سطح برنر قرار دارد. 

نمایندگی بوتان در مشهد

قطعات پکیج دیواری بوتان

لیست قیمت محصولات بوتان

حوله خشک کن بوتان

نمایندگی رسمی بوتان در مشهد

نمایندگی بوتان در سجاد

تعمیر بوتان

سرویس کار بوتان در مشهد

خدمات بوتان مشهد

قطعات آبگرمکن دیواری بوتان

1 thoughts on “قطعات آبگرمکن دیواری بوتان

  1. سید محسن میگوید:

    ترموستات حد شوفاژ (کلید حرارتی):جریان عبوری از این ترموستات ها تا چه حد میتواند باشد ؟
    و آیا الکترونیکی است یا مکانیکی ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *