علت صدای آبگرمکن ایران رادیاتور | راه حل های آن

سناگاز مشهد

چه راه حل هایی برای صدای آبگرمکن ایران رادیاتور وجود دارد؟

آبگرمکن ممکن است پرکارترین و کم ارزش‌ترین قطعه تجهیزات مکانیکی یک خانه باشد. پیش فرض ذهنی ما این است که آن‌طور که باید کار خود را انجام می‌دهد و آن را به حال خود رها می‌کنیم. مگر اینکه شروع به ایجاد صداهای عجیب و غریب و ترسناک کند.
برای جلوگیری از یک بحران، صداهای ترسناکی که آبگرمکن ایران رادیاتور شما می‌تواند ایجاد کند و معنای آنها را بررسی می‌کنیم. در نهایت هم راه حل هایی را برای رفع صدای آبگرمکن ایرنا رادیاتور ارائه می دهیم.

صدای انفجاری در آبگرمکن ایران رادیاتور

یکی از رایج ترین صداهایی که یک آبگرمکن می تواند ایجاد کند، ترکیدن است. وقتی این اتفاق می‌افتد، معمولاً نشان‌دهنده این است که آبگرمکن شما دارای رسوبات معدنی و رسوبات زیادی در پایین است. این امر به ویژه در مناطقی که آب سخت دارند مشکل ساز است. رسوبات معدنی (عمدتا آهک و کلسیم)، شن و ماسه و هر گونه زباله ای که ممکن است از طریق منبع آب عبور کند، می تواند به کف آبگرمکن شما بچسبد.

در نهایت، تجمع انباشته در پایین ممکن است آب را در زیر رسوب به دام بیندازد. به یک قابلمه آبی که روی اجاق گاز دارید فکر کنید. اگر حواستان نباشد و حرارت زیاد باشد، آب می‌جوشد و تا زمانی که از کناره‌های قابلمه سرازیر شود، به جوشیدن ادامه می‌دهد. در مورد آبگرمکن شما، در زمانی که مدل شما قدیمی باشد، فشار ناشی از حباب های بخار باعث می شود که مخزن آب منفجر شود.

نمایندگی ایران رادیاتور در مشهد
چگونه صدای آبگرمکن ایران رادیاتور را از بین ببریم؟

راه حل چیه؟

خوشبختانه راه حل آسانی برای این مشکل وجود دارد. بهترین راه برای جلوگیری از رسوب گیری این است که آبگرمکن را تخلیه کنید تا تمام رسوبات و رسوبات معدنی از بین برود. کارشناسان خبره در سناگاز مشهد می‌توانند سا

تعمیرکارهای با تجربه در نمایندگی ایران رادیاتور مشهد، ممکن است بتوانند مخزن آب گرم را با یک شلنگ بلند شستشو داده و تخلیه کنند تا رسوبات را از بین ببرند، یا می توانید از محلول رسوب زدایی برای تجزیه رسوبات داخل مخزن استفاده کنید. با این حال، اگر در زمینه لوله کشی تجربه ندارید، توصیه می شود سالی یک بار یک لوله کش حرفه ای برای شستشوی مخزن داشته باشید. سالی یک‌بار آبگرمکن شما را شستشو و پر کنند تا از رسوب‌گیری – برای عملکرد بهتر و افزایش طول عمر- جلوگیری کنند.

صداهای جیغ در آبگرمکن

گاهی اوقات صداهای جیغ نشان دهنده محدودیت جریان آب هستند. محتمل ترین علت، شیر کنترل ورودی آبگرمکن است. یک دریچه نیمه بسته از جریان آب در لوله ها، جلوگیری می کند.

راه حل چیه؟

شیر را بررسی کنید تا مطمئن شوید که باز است! اگر تا نیمه باز است، شیر را بچرخانید تا کاملاً باز باشد. اگر مشکل این بود، صدای جیغ باید متوقف شود.

صداهای ترق

اگر یک آبگرمکن گازسوز دارید، ممکن است بر روی مشعل تراکم وجود داشته باشد. اگرچه صدا ممکن است آزاردهنده باشد، اما نشانه مشکلی در آبگرمکن شما نیست. هیچ اقدامی لازم نیست.

صدای خش خش

اگر نشتی در آبگرمکن شما وجود داشته باشد، می تواند باعث ایجاد صدای خش خش شود. این صدا زمانی اتفاق می افتد که نشتی آب روی مشعل می چکد. اگر آب گرم ندارید، یا اگر آب روی زمین اطراف آبگرمکن خود می بینید، احتمالاً از نشتی می آید.

راه حل چیه؟

متأسفانه، رفع این مشکل به همین راحتی نیست. نشت آب خود به خود ترمیم نمی شود. علاوه بر آب هدر رفته، شما انرژی را هدر می دهید. زیرا آبگرمکن آبی را گرم می کند، که هیچ کس نمی تواند از آن استفاده کند.

تیک زدن

تغییرات در فشار آب، باعث افزایش دهنده راندمان و شل شدن تسمه های لوله، همگی می توانند باعث ایجاد صداهای تیک در داخل و اطراف مخزن آب شوند. خبر خوب این است که بیشتر این علل مشکلات واقعی نیستند که نیاز به حل داشته باشند.

تا زمانی که تغییرات فشار آب مکرر و چشمگیر نباشد (مانند باز و بسته شدن سریع شیر کنترل اصلی ساختمان)، هیچ آسیبی به سیستم وارد نخواهد کرد.

راه حل چیه؟

شل بودن تسمه لوله مشکل جدی نیست، اما بهتر است این مشکل را با سفت کردن یا تعویض تسمه های لوله برطرف کنید. این کار صدای تیک تاک را متوقف می کند و همچنین از جابجایی لوله ها جلوگیری می کند. از طرف دیگر، کاهش حرارت تا چند درجه ممکن است انبساط را کاهش دهد.

جیغ زدن در آبگرمکن ایران رادیاتور 

هر صدای بلندی که شبیه به سوت یک کتری اجاق گاز در حال جوش باشد، در این دسته جیغ و آواز قرار می گیرد. این صداها معمولاً زمانی تولید می شوند که جریان آب از طریق دریچه به طور قابل توجهی محدود شود.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که شیر کاهش دما و فشار را که معمولاً در کنار مخزن آب قرار دارد بررسی کنید. این شیر برای خروج آب از مخزن در صورت افزایش فشار داخل آن در نظر گرفته شده است.

راه حل چیه؟

اگر صدا از دریچه کاهش دما و فشار نمی آید، ممکن است از شیر ورودی، دریچه خروجی یا هر خط آب مجاور باشد. اطمینان حاصل کنید که شیرها کاملاً باز هستند و خطوط را برای هرگونه پیچ خوردگی یا تغییر شکلی که ممکن است جریان آب را محدود می کند بررسی کنید. اگر خطوط آسیب دیدند یا صداها ادامه یافت، با یک لوله کش در سناگاز مشهد که نماینده رسمی ایران رادیاتور است؛ تماس بگیرید تا به اصلاح وضعیت کمک کند.

صدای کوبیدن یا چکش زدن

بیشتر مردم اصطلاح چکش آب را شنیده‌اند: به صدای کوبیدن یا چکشی که توسط سیستم لوله‌کشی تولید می‌شود، زمانی که آب مجبور به توقف یا تغییر جهت ناگهانی می‌شود، اشاره دارد. این امر منجر به افزایش فشار در سیستم می‌شود.

چکش آب پتانسیل ترکیدن لوله های خانه را دارد و حتی می تواند منجر به انبساط و تغییر شکل مخزن آب شود.

راه حل چیه؟

برای مقابله با این وضعیت با یک لوله کش تماس بگیرید و برای رفع مشکلات تکرار شونده، یک مهار کننده چکش آب یا شیر کاهنده فشار نصب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *