راهنمای تعویض فیلتر دستگاه تصفیه

نمایندگی بوتان در مشهد

تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب:

انجام به موقع تعویض فیلتر مهمترین کاری است که میتوان در نگهداری دستگاه تصفیه آب بوتان مشهد است پر واضح است که مصرف کننده دستگاه تصفیه آب برای حذف ناخالصی ها مضر از آب و حفظ سلامتی آن تهیه کرده است. فیلترهای دستگاه های تصفیه آب با گذشت زمان کارایی خود را از دست می دهند و در صورت عدم تعویض با فیلترهای جدید، مصرف کننده به اهداف خود جهت استفاده از آب تمییز نخواهد رسید. اگر زمان تعویض فیلتر گذشته باشد، به دلیل اینکه این فیلتر با گذشت زمان اشباع شده است پس ممکن است به جای تصفیه آب باعث آلوده تر شدن آن شود.

قیمت پکیج بوتان
قیمت ابگرمکن بوتان
قیمت رادیاتور
قیمت پکیج ایران رادیاتور

نمایندگی دستگاه تصفیه آب خانگی

راهنمای تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب:

عوامل موثر در تعویض فیلتر عبارتند از : نوع فیلتر، عمر فیلتر، کیفیت آب و میزان مصرف و دمای آب.

نوع فیلتر: فیلتر ها از نظر مواد ساخته شده اندازه روزنه ها و شدت جریان با هم تفاوت دارند. در یک دستگاه تصیه آب معمولا چندین نوع فیلتر برای حذف ناخالصی ها وجود دارد.

سرویسکار بوتان مشهد

نمایندگی مجاز ایران رادیاتور در قاسم آباد

نمایندگی رسمی ایران رادیاتور در مشهد

بهترین نمایندگی بوتان مشهد

عمر فیلتر:

عمر فیلتر نیز متفاوت بوده و مدت آن روی فیلتر درج می شود. در عمر فیلتر دو پارامتر زمان و حجم آب ورودی تاثیر گذارند، یعنی ممکن است فیلتری از نظر حجم جریان عبوری به حداکثر خود نرسیده باشد ولی مدت زمان استفاده مجاز آن به اتمام رسیده باشد مثلا ممکن است روی فیلتر درج شود: زمان سرویس 2500 گالن در شش ماه.

کیفیت آب ورودی به دستگاه:

هر چه میان ناخالصی های آب بیشتر بوده و سختی و سنگینی بیشتری داشته باشد عمر فیلترها کوتاه تر است.

میزان مصرف آب:

در عمر فیلتر علاوه بر مدت زمان استفاده، حجم آب ورودی از آن نیز تاثیر گذار است هر چه میزان برداشت آب از دستگاه بیشتر باشد، همر فیلترها کوتاه تر است.

 از آنجایی که دستگاه های تصفیه آب از نظر نوع فیلترها، اندازه و نحوه ی چیدمان آنها با هم تفاوت دارند، دستگاه های تصفیه آب به سه دسته تقسیم بندی میشوند.

زمان و نحوه ی تعویض فیلترها:

هنگام تعویض فیلتر تمام دستگاه های تصفیه آب، در شروع کار باید شیر آب ورودی بسته شود، در دستگاه های دارای منبع ذخیره شیر مخزن بسته شود و در دستگاه هایی که با برق کار می کنند دو شاخه برق را باید از پریز جدا کرد که در زیر به شرح انواع آن خواهیم پرداخت:

تعویض فیلتر پلی پروپیلن 5 میکرون:

این فیلتر به دو شکل کارتریجی و خطی می باشد، مدل کارتریجی در محفظه های شفاف قرار دارد تا تغییر رنگ فیلتر را از بیرون محفظه بتوان مشاهده کرد، و هنگامی که فیلتر هب رنگ قهوه ای تیره شد، یعنی این فیلتر از ناخالصی ها اشباع شده و باید تعویض گردد.

مدل خطی آن در دستگاه های کاوردار مورد استفاده قرار می گیرد و زمان تعویض آن بسته به میزان آلودگی آب شهری چس از حداقل یک ماه و حداکثر 6 ماه می باشد.

تعویض فیلتر کربن فعال:

زمان تعویض پس از عبور 2500 گالن در 6 ماه است، چنانچه 6 ماه به اتمام رسیده ولی هنوز 2500 گالنآب برداشته نشده است باید فیلتر تعویض گردد، در غیر این صورت چون کربن حالت اکتیو بودن خود را از دست می دهد کلر از آن عبور کرده و به فیلترهای بعی آسیب می رسد همچنین ممکن است این فیلتر خود محل تجمع میکرو ارگانیسم های زنده شود. این فیلتر در دو نوع کارتریجی و خطی موجود است .در مدل کارتریجی با باز کردن هوزینگ توسط آچار، فیلتر جدید جایگزین می شود. در مدل های خطی شیلنگ از دو طرف آزادشده و فیلتر جدید با توجه به فلش جریان آب درج شده روی آن نصب می گردد نکته مهم در تعویض این فیلتر شستشوی آن بعد از نصب و قبل از استفاده است. به این ترتیب که باید اول خروجی ان را باز کرده تا اولین آب عبوری از فیلتر کربنی در حین خارج شدن، پودر کربن های آزاد را با خود شسته و به بیرون از دستگاه بریزد، این کار کمک زیادی به افزایش عمر فیلتر و دستگاه می کند.

تعویض فیلتر ممبران:

این فیلتر همیشه در مرحله چهارم اسمز معکوس درو نیک هوزینگ استوانه ای که یک ورودی آب بر روی درپوش و دو خروجی آب تصفیه شده و پساب در طرف دیگر آن مورد استفاده قرار میگیرد. در صورتی که فیلترهای پیش تصفیه قبل از آن، مرتب سر زمان موعد تعویض شوند، این فیلتر حداکثر تا دو سال قابل استفاده است.

همچنین برای تعیین زمان تعویض آن، می توان از TDS متر استفاده کرد، و اگر TDS  آب تصفیه شده بیشتر از میزان مطلوب بود اقدام به تعویض فیلتر ممبران  شود. اگر فیلترهای پیش تصفیه آن، به موقع تعویض نشوند و یا اینک هاز نوع مرغوب نباشند ممکن است کلر از این نوع فیلترها عبور کرده و به فیلتر ممبران آسیب برساند.در این صورت عمر آن کوتاه تر خواهد شد.

تعویض فیلتر پست کربن:

این فیلتر همیشه از نوع خطی است که در مرحله پنجم دستگاه های اسمز معکوس مورد استفاده قرار میگیرد. زمان تعویض آن حداکثر پس از گذشت یک سال بوده و با افزایش آلودگی آب و میزان مصرف عمر آن کوتاهتر می شود تعویض آن با جدا کردن شیلنگ از دو سر  آن و جایگزین کردن فیلتر جدید انجام می شود. بعد از تعویض فیلتر پست کربن نباید 10 لیتر اول آب عبوری از آن را استفاده کرد.

تعویض فیلتر قلیایی:

این فیلتر همیشه از نوع خطی است که در مرحله ششم دیتگاه امسز معکوس  به جای فیلتر مواد معدنی مورد استفاده قرار میگیرد زمان تعویض آن حداکثر پس از یک سال بوده و با افزایش آلودگی آب و میزان مصرف  عمر آن  کوتاه می شود. تعویض آن با جدا کردن شیلنگ از دو سر  آن و جایگزین کردن فیلتر جدید انجام می شود. بعد از تعویض فیلتر قلیایی نباید 10 لیتر اول آب عبوری از آن را استفاده کرد.

تعویض لامپ:

این فیلتر از یک محفظه استوانه ای شکل از جنس استنلس استیل، ترانس، لامپ UV،محافظ لامپ و یک رشته سیم اتصال تشکیل شده است. این فیلتر د مرحله آخر قرار میگیرد. با توجه به مارک و کارخانه تولیدی آن عمر متفاوتی دارند در شرایط ایده آل می توانند تا 800 ساعت کار کنند  هر چه تعداد دفعات خاموش و رونش شدن آن بیشتر باشد عمر آن کوتاه تر خواهد بود. زمان تعویش لامپ UV روشن نشدن آن است که ابتدا کابل متصل به آن را باید از محفظه بیرون کشید و لامپ جدید را جایگزین کرد. اتصال لامپ های UV به سوکت لامپ به دو شکل است: 

اگر اصال ها در یک طرف لامپ بود این اتصال ها را به یک سوکت چهار کاناله متصل می شوند، اما اگر اتصال ها در دو طرف لامپ بودند، لامپ از یک طرف به سوکت دو کاناله و از طرف دیگر به یک رشته سیم متصل می شود که این رشته سیم به دو مانال دیگر سوکت که پایین تر از کانال های قبلی است متصل می شود. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *