دلایل نشتی آبگرمکن ایران رادیاتور | راه حل چیست؟

ایران رادیاتور در مشهد قاسم آّباد

چگونه نشتی آبگرمکن ایران رادیاتور را رفع کنیم؟

به چه ابزاری برای رفع نشتی آبگرمکن نیاز دارید؟

  • تجهیزات / ابزار
  • نردبان
  • آچار لوله
  • نوار لوله کش
  • مواد
  • لوله های فلکس آبگرمکن
  • شیر تخلیه دما و فشار
  • نیپل
  • شیر تخلیه
  • آبگرمکن (در صورت تعویض کامل)

نشت ایران رادیاتور

به خطوط تامین آب نگاه کنید

اولین جایی که باید بررسی شود لوله های لوله کشی بالای آبگرمکن است. یک قطره از بالا می تواند به راحتی از بالای آبگرمکن نشت کند و حتی از عایق پایین بیاید و به نظر برسد که نشت از خود مخزن می آید. این میتواند اولین راه برای رفع نشتی آبگرمکن ایران رادیاتور باشد.

لوله کشی ها برای تشخیص نشت آبگرمکن

لوله های لوله کشی بالای آبگرمکن را بررسی کنید. به خطوط آبرسانی که وارد آبگرمکن می شوند توجه ویژه ای داشته باشید. اینها ممکن است اتصالات لوله صلب یا لوله های عرضه انعطاف پذیر باشند. لوله های آب قابل انعطاف شایع ترین علت نشتی بالای آبگرمکن هستند؛ زیرا معمولاً این لوله ها مدت ها قبل از آماده شدن آبگرمکن برای تعویض از کار می افتند. اگر اطراف لوله های منبع عایق وجود دارد، آن را بردارید تا بتوانید لوله ها را بررسی و در صورت لزوم تعویض کنید.

تعویض خطوط فلکس آبگرمکن

برای تعویض خطوط فلکس آبگرمکن، ابتدا آبگرمکن را با خاموش کردن گاز (برای آبگرمکن های گازی) یا برق (برای آبگرمکن  های برقی) به آبگرمکن خاموش کنید. برای آبگرمکن های گازی، دستورالعمل چرخاندن شیر گاز به حالت خاموش معمولاً در جلوی مخزن است. برای آبگرمکن های برقی، معمولاً می‌توانید از یک کلید جداکننده در بخاری یا یک قطع کننده جداگانه برای قطع برق استفاده کنید.

چگونه نشتی آبگرمکن ایران رادیاتور را رفع کنیم؟
دلیل نشت آبگرمکن ایران رادیاتور – راه حل

قطع آب

ورود آب را به آبگرمکن قطع کنید. این یک شیر قطع بر روی لوله آب سرد منتهی به آبگرمکن خواهد بود. قبل از برداشتن لوله های تامین آب، با باز کردن قسمت داغ شیر آب در جایی از خانه، اطمینان حاصل کنید که آیا آب به جریان خود ادامه می دهد یا خیر. اگر آب با موفقیت قطع شده باشد، هیچ آبی نباید از آبگرمکن خارج شود.

نیپل های آبگرمکن را بررسی کنید

نیپل های آبگرمکن در بالای آبگرمکن که آبگرمکن را به لوله ورودی آب سرد و به لوله خروجی آب گرم متصل می کند، یکی دیگر از مکان های رایج برای یافتن نشتی است. نخ ها نازک ترین قسمت روی نیپل ها هستند و یافتن نشتی در آنها غیرعادی نیست. تشخیص این موضوع از نشتی در لوله تغذیه دشوار است، اما اگر قبلاً لوله منبع تغذیه را تغییر داده اید و همچنان شاهد نشت آب هستید، نیپل یک علت محتمل است.

برداشتن نیپل های آبگرمکن می تواند بسیار دشوار باشد و به آچار لوله و مقداری اهرم نیاز دارد. قبل از انجام این تعمیر، حتماً آب را ببندید و مطمئن شوید که خاموش است. در بیشتر موارد، این کار برای یک حرفه ای است، زیرا حذف نادرست می تواند باعث مشکلات زیادی شود.

 

این مقاله هم برای شما ممکن است مفید باشد:

علل نشت آبگرمکن و راه های رفع آن 

به شیر رهاسازی دما و فشار نگاه کنید

محل احتمالی دیگر برای نشتی شیر دما و فشار (T&P) است. نشتی در شیر T&P وضعیت جدی تری است و شما باید برای کشف علت آن وقت بگذارید. شیر T&P معمولاً شروع به چکیدن یا نشتی نمی کند مگر اینکه مشکل بزرگتری وجود داشته باشد.

سوپاپ

اگر سوپاپ اخیراً برداشته شده باشد، ممکن است اکنون به درستی آب بندی نشده باشد. سفت کردن دریچه یا نصب مجدد آن با نوار لوله کش تازه که در اطراف رزوه ها پیچیده شده است، ممکن است مشکل را حل کند.

اگر آبگرمکن آب را بیش از حد گرم می کند، فشار بیش از حد ممکن است باعث نشت شیر T&P شود. راه حل ممکن است کاهش دمای آب یا نصب یک مخزن انبساط آب باشد.

شیر T&P

نشتی شیر T&P ممکن است نشان دهد که فشار کلی آب در خانه شما بسیار زیاد است و تنظیم کننده فشار به درستی کار نمی کند.

اگر فشار آب در خانه طبیعی به نظر می رسد و آبگرمکن به طور معمول گرم می شود، ممکن است شیر T&P معیوب باشد که نیاز به تعویض دارد. قبل از تعویض شیر، مطمئن شوید که آب خاموش است و فشاری در مخزن وجود ندارد. می توانید با باز کردن اهرم شیر T&P یا باز کردن شیر آب گرم در جایی از خانه، فشار را آزاد کنید.

اگر فکر می‌کنید هنوز مشکلی وجود دارد یا نمی‌توانید به اصل موضوع بپردازید، با یک لوله‌کش حرفه‌ای تماس بگیرید تا به ارزیابی و اصلاح وضعیت کمک کند.

راه های رفع نشت در آبگرمکن ایران رادیاتور
چگونه نشت آبگرمکن را حل کنیم؟

خط تخلیه را بررسی کنید

نشتی در شیر تخلیه در پایین آبگرمکن یکی دیگر از مشکلات رایج است. پس از تخلیه یا شستشوی آبگرمکن، معمولاً دریچه تخلیه به طور کامل بسته نمی شود. این شیر تخلیه را می توان با درپوش شلنگ درپوش گرفت و یا می توانید شیر تخلیه را به طور کامل با شیر جدید تعویض کنید. قبل از برداشتن و تعویض این شیر، باید آب گرم را ببندید و آبگرمکن را تخلیه کنید.

تانک را بررسی کنید

در نهایت، اگر هیچ یک از بازرسی های قبلی دلیلی برای نشتی نشان نداد، احتمالاً مخزن داخل آبگرمکن خراب شده است. به طور معمول این یک نشت عمده و سیل خواهد بود، نه چکه کوچک. اگر مخزن پاره شده و نشتی دارد، آبگرمکن قابل تعمیر نیست و باید آن را تعویض کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *