جداسازی و بستن مجدد رادیاتور پنلی

جداسازی و بستن مجدد رادیاتور پنلی

۱. قبل از شروع کار، مطمئن شوید که برق قطع است. شیر یا دکمه کنار رادیاتور را پیدا کنید و نمایشگر آن را بررسی کنید. اگر شیر دارای نمایشگر شماره‌دار است، مطمئن شوید که روی 0 تنظیم شده باشد. اگر دکمه شماره‌ای ندارد، آن را تا جایی که دیگر نمی‌چرخد به سمت راست بچرخانید.

قبل از شروع جداسازی، مطمئن شوید که رادیاتور خنک است.

۲. برای جدا کردن پنل‌های جانبی از رادیاتور، آن‌ها را به سمت بیرون بکشید. دو واشر بزرگ را پیدا کنید که از هر دو طرف دستگاه بیرون زده‌اند. انگشت شست خود را روی لبه بالایی رادیاتور قرار دهید، سپس بقیه انگشتان خود را زیر آب قرار دهید. پنل جانبی را به سمت بالا بکشید تا زمانی که از بقیه بخاری جدا شود.

برای جدا کردن جلو پنجره بالایی، باید هر دو پنل جانبی را جدا کنید.

۳. جلوپنجره بالایی را از رادیاتور بلند کرده و کنار بگذارید. پس از برداشتن پنل‌های جانبی، از هر دو دست خود برای بلند کردن و جابه‌جایی جلوپنجره بالایی به محل جداگانه استفاده کنید. با برداشتن پنل‌های جانبی، چیزی برای نگه داشتن جلوپنجره بالایی وجود نخواهد داشت که جابه‌جایی آن را آسان می‌کند.

۴. اگر رادیاتور شما فقط یک پنل دارد، گیره جلوپنجره مرکزی را باز کنید. در امتداد مرکز جلوپنجره بالایی رادیاتور خود را جستجو کنید تا ببینید آیا گیره پلاستیکی وجود دارد که جلوپنجره را در جای خود نگه می‌دارد. در صورت وجود، یک پیچ گوشتی تخت را داخل رادیاتور بلغزانید و آن را پشت گیره قرار دهید. یک پیچ گوشتی تخت دیگر را زیر انتهای کوتاه پنل بالایی قرار دهید، سپس دسته را به سمت بالا فشار دهید تا جلوپنجره از رادیاتور جدا شود.

اگر رادیاتور شما گیره ندارد، لازم نیست نگران این موضوع باشید.

5. با یک گردگیر پر، باله های داخلی را تمیز کنید. با باز شدن قسمت بالایی رادیاتور، روی سطح باله ها را برس بزنید تا از هرگونه گرد و غبار و آلودگی قابل مشاهده خلاص شوید. گردگیر را روی باله ها به جلو و عقب حرکت دهید تا زمانی که فلز تمیز و بدون گرد و غبار به نظر برسد.

۶. پانل ها را در جای خود فشار دهید تا رادیاتور دوباره سرهم شود. جلوپنجره بالایی را روی سطح رادیاتور قرار دهید. هر پنل جانبی را روی یک واشر بزرگ تراز کنید، سپس هر دو پنل را در جای خود فشار دهید. اگر با رادیاتور تک پنل کار می‌کنید، جلوپنجره بالایی را دوباره روی قسمت بالایی رادیاتور تراز کرده و آن را در جای خود فشار دهید. پس از این، می توانید قسمت های جانبی رادیاتور را زیر جلوپنجره بالایی فشار دهید. پس از اتمام کار، برق را به رادیاتور وصل کنید.