تعمیر رادیاتور که گرما منتشر نمی کند

تخلیه هوا از رادیاتور

زیر شیر هوا، ظرفی قرار دهید
در امتداد لبه‌های رادیاتور به دنبال یک شیر کوچک بگردید که با یک مهره فلزی و پیچ بسته شده است. این شیر نزدیک بالای رادیاتور قرار دارد. هنگامی که شیر را برای خروج بخار باز می‌کنید، از آن آب چکه می‌کند، بنابراین یک ظرف کوچک در نزدیکی خود داشته باشید.
قبل از اینکه سعی کنید شیر را باز کنید، رادیاتور را خاموش کنید. مطمئن شوید که رادیاتور هنگام لمس کردن سرد است.

    با چرخاندن کلید رادیاتور به سمت چپ، شیر را باز کنید
    کلید رادیاتور یک ابزار کوچک کوکی است که معمولا از جنس برنج ساخته می‌شود. انتهای باز آن را در مرکز شیر قرار دهید، سپس کلید را نیم دور بچرخانید. با شروع خروج هوا از رادیاتور، کلید را در جای خود نگه دارید. [8]
    کلیدهای رادیاتور به صورت آنلاین یا در برخی فروشگاه‌های لوازم منزل موجود است.
    برخی رادیاتورها را می‌توان با یک پیچ گوشتی سر تخت باز کرد. سعی کنید پیچ را کمی بچرخانید. اگر باز نشد، از کلید رادیاتور استفاده کنید.

      بعد از اینکه آب از شیر شروع به بیرون آمدن کرد، شیر هوا را ببندید
      اجازه دهید هوا از شیر هوا خارج شود. در نهایت، آب نیز همراه با آن بیرون می‌ریزد. شیر را به سرعت در جهت عقربه‌‌های ساعت بچرخانید تا جریان متوقف شود. سپس، برای تست، رادیاتور را روشن کنید. [9]
      اگر در خانه رادیاتورهای زیادی دارید، وقت بگذارید و همه آنها را هواگیری کنید. این کار را حداقل سالی یکبار انجام دهید تا همه آنها به درستی کار کنند.

      اگر هواگیری رادیاتور مشکل را حل نکرد، دریچه هوا را تمیز کنید
      شیر فلزی کوچکی را که از کنار رادیاتور بیرون زده پیدا کنید. اگر شیر ترموستاتیک دارید، دکمه کنترل روی آن قرار خواهد گرفت. برای تمیز کردن آن، تکه سیمی را داخل آن فرو کنید. سیم را بچرخانید تا هرگونه رسوب معدنی اطراف سوراخ دریچه را پاک کنید.
      برای اینکه به راحتی دریچه را تمیز کنید، از یک گیره کاغذ استفاده کنید. گیره را صاف کنید و انتهای آن را داخل سوراخ فشار دهید. چوب لباسی و سوزن خیاطی چند گزینه دیگر هستند که به خوبی کار می‌کنند.
      نقاشان اغلب به طور ناخواسته دریچه را می‌پوشانند. اگر اخیراً رادیاتور خود را رنگ کرده‌اید، هر گونه رنگ مسدود کننده را با سیم، چاقوی کوچک، پیچ گوشتی یا ابزار دیگری جدا کنید.

      در صورت لزوم، شیر را برای تمیز کردن در سرکه بجوشانید
      مطمئن شوید شیر تامین آب در طرف مقابل رادیاتور خاموش است. سپس، شیر هوا را با چرخاندن آن خلاف جهت عقربه‌‌های ساعت خارج کنید. آن را در یک قابلمه روی اجاق قرار دهید، روی آن را با سرکه سفید بپوشانید و سپس حدود 30 دقیقه بجوشانید. شیر را دوباره نصب کنید و رادیاتور را دوباره تست کنید.
      اگر شیر همچنان کار نمی کند، یک شیر جایگزین را به صورت آنلاین یا در یک فروشگاه لوازم منزل خریداری کنید.