تست شیر برقی ایران رادیاتور مشهد

تست شیر برقی ایران رادیاتور مشهد

عملکرد شیر کنترل گاز ( شیر برقی گاز) و طریقه تست شیر برقی

شیر برقی گاز در زیر محفظه احتراق قرار دارد و وظیفه آن رساندن و تنظیم جریان گاز به مشعل می باشد. جنس شیر گاز از آلومینیوم می باشد و در مدلهای مختلف موجود می باشد. شیر برقی گاز شامل یک قسمت تنظیم کننده جریان ( مدولاتور) می باشد که با برق ” VDC ۲۶” کارمی کند . این تنظیم کننده می تواند با تغییر جریان الکتریکی ارسالی از برد الکتریکی ، میزان جریان گاز به مشعل را تغییر دهد. در حقیقت می توان گفت که وظیفه آن ، ماژوله کردن شعله ( کوتاه و بلند کردن شعله به طور پیوسته ) می باشد . شیر گاز همچنین شامل دو شیر برقی EV۱ و EV۲ می باشد.

EV۱ ( یا شیر برقی یک) در ورودی شیر گاز قرار دارد و وظیفه آن قطع و وصل گاز است و EV۲ (شیر برقی دو) در مسیر گاز کنترل کننده دبی گاز اصلی قرار دارد و وظیفه آن کنترل دبی گاز پشت دیافراگم است.

شیر برقی های EV۱ و EV۲ با برق ۲۲۰۷ کار می کنند و در صورت خرابی قابل تعویض هستند. دو شیر برقی داخل شیر گاز بصورت موازی با هم قرار گرفته اند و برق خروجی از برد دو شیر برقی را بصورت همزمان روشن می کند.

در ابتدا شیر برقی کوچک EV۲ به صورت کامل باز میشود اما شیربرقی بزرگ به صورت مرحله ای باز می شود. ماکزیمم فشار قابل تحمل برای شیر گاز mbar ۶۰ است .

به همین دلیل نباید داخل آن فوت کرد زیرا فشار بیشتر موجب قفل کردن شیر گلدانی می شود و همچنین فشار کم نیز قادر به تحریک دیافراگم شیر گاز نیست.( یعنی فشار زیر mbar ۱۲٫۷)

نکته : شیر برقی گاز بصورت عمودی و رو به بالا نصب می گردد.

نکته : شیر برقی گاز از انواع دیافراگمی است شیرهای گاز ۸20 و ۸۶۰ از این نوع شیر هستند.

نکته : اگر داخل شیر گاز آشغال گرفت باید توسط مایع توزن آن را پر کرده و توسط دست مجرای ورود و خروج شیر گاز را با دست بسته و شیر را تکان دهیم و خالی کنیم در این صورت شیر تمیز خواهد شد.

نکته : مایه توزن نباید داخل شیر بماند زیرا دیافراگم را تخریب میکند. نکته : در شیر گاز اگر رگولاتور دستی یا شیر ماژوله بسته باشد شیر گاز کلا باز نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *