انواع مختلف آبگرمکن ها و ویژگی های آن ها

آبگرمکن ایران رادیاتور و انواع آن

معرفی انواع آبگرمکن ها و کاربردهای آن ها

  1. ذخیره سازی معمولی
  2. بدون مخزن
  3. پمپی

اگر به دنبال یک آبگرمکن جدید هستید، شاید ندانید که دقیقاً به دنبال چه چیزی باید باشید.

البته، آبگرمکن چیزی نیست که جزو خریدهای روزانه و همیشگی شما باشد و برخی از افراد ممکن است تنها نیاز به خرید یک یا دو آبگرمکن در طول عمر خود داشته باشند. بنابراین، اصلا عجب نیست که چیزی در مورد سیستم های گرمایشی ندانید. ما در اران رادیاتور مشهد به دنبال بالا بردن آگاهی شما دوست عزیز هستیم. پس با مقالات ما همراه باشید.

انواع مختلفی از آبگرمکن ها در بازار وجود دارند:

  • مانند آبگرمکن های برقی،
  • آبگرمکن خورشیدی،
  • آبگرمکن های معمولی،
  • آبگرمکن های با مخزن ذخیره،
  • آبگرمکن های گازی،
  • سیستم های بدون مخزن برای گرم کردن آب
  • آبگرمکن های با راندمان بالا.

پنج نوع مختلف آبگرمکن

پنج سبک اصلی آبگرمکن موجود است که هر کدام مزایا و معایب احتمالی خود را دارند. در اینجا کمی در مورد هر سبک آبگرمکن آورده شده است تا به شما کمک کند انتخاب کنید که کدام یک برای شما و خانه شما بهترین است.

1. آبگرمکن مخزن معمولی

این سبک از آبگرمکن ها محبوب ترین و احتمالاً یکی از مواردی است که بیشتر با آن آشنا هستید.

آبگرمکن مخزن ذخیره معمولی چیست؟

این سبک آبگرمکن دارای مخزنی است که آب را برای گرم کردن نگه می دارد. این بدان معنی است که ظرفیت مخزن تعیین می کند که چه مقدار آب گرم در یک بار در دسترس دارید. مخزن به گونه ای عایق بندی شده است که وقتی آب گرم می شود تا زمانی که به آن نیاز باشد گرم باقی می ماند.

این مخزن دارای دو دریچه، شیر کنترل دما و شیر کنترل فشار است. هنگامی که آب به بیش از 120 درجه رسید، شیر کنترل دما برای آزاد کردن گرما و دمای متوسط باز می شود.

هنگامی که فشار به حدود 150 رسید، شیر آزاد کننده فشار برای کاهش فشار باز می شود. این رایج ترین نوع آبگرمکن در بین خانه های خانوادگی است، اما شما محدود به مقدار آب گرمی هستید که می توانید نگه دارید.

اگر مخزن شما خیلی کوچک است یا یک روز به مقدار بیش از حد آب گرم نیاز دارید، ممکن است تمام شود و باید منتظر بمانید تا مخزن بعدی گرم شود.

چه نوع تعمیر و نگهداری نیاز دارد؟

از آنجایی که مخزن برای ذخیره مداوم آب کار می کند، برای افزایش طول عمر آبگرمکن خود باید آن را مرتباً تمیز کنید. برای حذف رسوبات و رسوبات معدنی و کمک به کاهش خوردگی باید مخزن آبگرمکن خود را تا دو بار در سال تمیز کنید.

این کار ضروری نیست و آبگرمکن شما معمولاً بدون تمیز کردن کار می‌کند، اما ممکن است عمر طولانی نداشته باشد. طول عمر معمول آبگرمکن مخزن ذخیره سازی معمولی حدود دوازده سال است.

مزایای این سبک آبگرمکن چیست؟

این سبک معمولی آبگرمکن معمولاً مقرون به صرفه ترین سبک است و نصب آن نیز بسیار آسان است.

معایب خرید آبگرمکن مخزن ذخیره سازی معمولی چیست؟

این نوع آبگرمکن در یک زمان تنها مقدار زیادی آب را در خود نگه می دارد. این مقدار بر اساس ظرفیت آن است، به این معنی که یک مخزن 40 گالن، جریان مداوم 40 گالن آب گرم را قبل از تمام شدن در اختیار شما قرار می دهد.

هنگامی که آب داغ از بین رفت، ممکن است مدتی طول بکشد – گاهی اوقات یک ساعت یا بیشتر – تا 40 گالن دیگر آب دوباره پر شود و دوباره گرم شود.

2. آبگرمکن بدون مخزن

آبگرمکن “بدون مخزن” دارای فناوری مدرن است و می تواند آب گرم تقریبا بی پایان را برای خانه شما ارائه دهد.

آبگرمکن بدون مخزن چیست؟

همانطور که احتمالاً می توانید حدس بزنید، یک آبگرمکن بدون مخزن، مخزن ندارد. در عوض، کویل‌هایی با حرارت فوق‌العاده وجود دارند که با آب پر می‌شوند و در صورت نیاز، آب را فوراً گرم می‌کنند. این نوع آبگرمکن برای گرم کردن سریع آب بسیار عالی است، حتی برای خانواده های پرجمعیت که به مقدار زیادی آب گرم در آن واحد نیاز دارند.

آبگرمکن ایران رادیاتور و انواع آن
نمایندگی اران رادیاتور در مشهد

این سبک از آبگرمکن ها در اندازه های مختلف وجود دارد و شما آن را متناسب با منزل خود خریداری کنید.  زیرا یک آبگرمکن بدون مخزن کوچکتر نمی تواند با مصرف آب شما مطابقت داشته باشدآب مصرفی شما را یا سرد می کند یا ولرم نگه میدارد.

این مدل‌ها در خانه‌هایی که از گاز طبیعی برای تامین برق آبگرمکن خود استفاده می‌کنند، به خوبی کار می‌کنند، اما مدل‌های بزرگ‌تر برای کارکرد صحیح به خط گاز بزرگ‌تر و گاز بیشتری نیاز دارند. آبگرمکن‌های بزرگ‌تر بدون مخزن که با برق کار می‌کنند ممکن است شما را ملزم به افزایش ظرفیت برق خانه خود کنند که می‌تواند پرهزینه باشد.

چه نوع تعمیر و نگهداری نیاز دارد؟

اگرچه مخزن وجود ندارد، اما باید حداقل سالی یکبار آبگرمکن بدون مخزن خود را تمیز کنید تا رسوبات معدنی از بین برود و از خوردگی جلوگیری شود. تمیز کردن ممکن است دشوارتر باشد زیرا قطعات کوچکتر هستند و دسترسی به آنها دشوارتر است. طول عمر این نوع آبگرمکن 8 تا 10 سال است.

در مقایسه با انواع دیگر آبگرمکن ها چه مزایایی دارند؟

آبگرمکن‌های بدون مخزن به‌طور باورنکردنی در مصرف انرژی کارآمد هستند، زیرا به‌جای نگه‌داشتن آب گرم در تمام طول روز، حتی زمانی که از آن استفاده نمی‌شود، فقط آب را بر حسب نیاز گرم می‌کنند. با فرض اینکه مدلی به اندازه کافی بزرگ برای خانه خود داشته باشید، همیشه آب گرم نامحدود خواهید داشت.

چه معایبی دارند؟

سرمایه گذاری اولیه برای خرید یک بخاری آب گرم بدون مخزن به طور قابل توجهی بیشتر از روش سنتی است، و ممکن است نیاز به خطوط گاز بزرگتر یا ظرفیت برق بیشتری نسبت به خانه شما داشته باشد (نه همیشه)، که بازسازی آن می تواند  گران قیمت باشد.

3. آبگرمکن پمپ حرارتی (آبگرمکن هیبریدی)

این هیبریدی آبگرمکن می تواند به صرفه جویی در هزینه برق کمک کند زیرا مستقیماً گرما تولید نمی کند.

پمپ حرارتی / آبگرمکن هیبریدی چیست؟

این سبک آبگرمکن از این جهت منحصر به فرد است که از گرمای هوا و زمین برای گرم کردن آب استفاده می کند. این بدان معنی است که الکتریسیته فقط برای انتقال گرما از زمین یا هوا به آب استفاده می شود، به جای جایگزینی که در آن از برق برای تولید گرما استفاده می شود.

آبگرمکن های پمپ حرارتی می توانند تا 60 درصد برق کمتری نسبت به آبگرمکن های سنتی مصرف کنند. از آنجایی که پمپ در بالا قرار دارد، ممکن است به فضای کمی برای این آبگرمکن نیاز داشته باشید، گاهی اوقات تا فاصله عمودی تا هشت فوت.

چه نوع تعمیر و نگهداری نیاز دارد؟

این آبگرمکن دارای مخزن می باشد و مانند آبگرمکن های مخزن دار معمولی برای افزایش طول عمر نیاز به تمیز کردن منظم (حداکثر دو بار در سال) دارد.

 

این مقاله ادامه دارد…

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *