انواع آبگرمکن ایران رادیاتور مشهد

معرفی انواع آبگرمکن ایران رایاتور برقی و کاربرد آن ها

از سری آموزش های بخش تعمیر و نگهداری لوازم خانگی، این بار مرحله به مرحله با معرفی انواع آبگرمکن ایران رادیاتور مشهد برقی و کاربرد آن ها با هم همراه می شویم تا با تقسیم بندی و کاربرد آن ها آشنا شویم.

همانطور که می دانید آبگرمکن ایران رادیاتور مشهد های نفتی و گازی ضمن کار، گازهای آلوده کننده تولید می کنند و سبب مسمومیت افراد و آلودگی هوای محیط می شوند. همچنین در اثر شعله، تنوره ی این نوع آبگرمکن ایران رادیاتور مشهد ها خیلی زود می پوسد و مخزن آن سوراخ می شود.

بدین ترتیب ممکن است خسارات مالی و جانی قابل توجهی به بار آید. ضمنا این نوع آب گرم کن ها نیاز به دودکش دارند. اما آبگرمکن ایران رادباتور مشهد برقی بدون صدا، بو و دود کار می کند. اکثر مردم کشورهای پیشرفته جهان با توجه به داشتن نیروی برق فراوان و ارزان و نداشتن منابع گازی معمولا از آب گرم کن های برقی تک فاز و سه فاز استفاده می کنند. در کشور ایران نیز در بعضی از روستا ها و مناطق شهری کشورمان که گاز شهری وجود ندارد، آب گرم کن برقی تک فاز به کار می برند.

به طور کلی آبگرمکن های برقی را با توجه به نحوه ی نصب، تغذیه الکتریکی و ساختمان داخلی آن ها تقسیم بندی می کنند.

ابگرم بوتان مشهد

تقسیم بندی از نظر نوع نصب

آبگرمکن برقی از نظر نصب به دو نوع زمینی و دیواری تقسیم بندی می شوند. تصویر زیر یک دستگاه آب گرم کن زمینی را نشان می دهد.

در تصویر زیر دو نوع آبگرمکن دیواری را مشاهده می کنید. در تصویر سمت راست نوع را برای آشپزخانه و تصویر سمت چپ این نوع آبگرمکن بوتان مشهد را برای استفاده در حمام نشان می دهد.

تقسیم بندی از نظر تغذیه ی الکتریکی

قدرت الکتریکی آبگرمکن بوتان مشهد برقی با توجه به حجم مخزن و مدت زمان لازم جهت تهیه ی آب گرم تعیین می شود. آبگرمکن بوتان مشهد های برقی را به صورت تک فاز و سه فاز تولید و در اختیار مصرف کننده قرار می دهند. تصویر زیر به ترتیب یک المنت آبگرمکن بوتان مشهد تک فاز، یک المنت سه فاز را نشان می دهد. آبگرمکن سه فاز خانگی بیشتر در کشورهای آمریکایی و اروپایی استفاده می شود.

تقسیم بندی از نظر ساختمان داخلی

آبگرمکن برقی از نظر ساختمان داخلی به دو نوع با مخزن و بدون مخزن تقسیم بندی می شوند. اکثر از نوع مخزن دار هستند که در این نوع لوله ی آب گرم تا قسمت بالای مخزن طبق تصویر زیر هدایت می شود و لوله ی آب سرد در قسمت پایین مخزن قرار می گیرد.

آبگرمکن های بدون مخزن طبق تصویر زیر اغلب از نوع سه فاز و در قدرت های بالا ساخته می شود. در بین لوله های آب قرار می گیرد. در این نوع آب سرد از یک سر لوله وارد و آب گرم از سر دیگر لوله خارج می شود. بدین ترتیب آب هنگام عبور از لوله، با گرمای المنت ها تماس پیدا می کند و گرم می شود. عایق بندی حرارتی در این نوع آبگرمکن بوتان مشهد بسیار مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *