اشتباهاتی در هنگام اتو زدن

اشتباهاتی در هنگام اتو زدن

لباس های خوب اتو شده جلوه خاص خود را ایجاد می کنند. از بین بردن چین و چروک، اتو کردن پارچه را شکل می دهد تا ظاهری شاداب و نرم تر داشته باشد؛ که از این طریق به با شخصیت تر شدن یک فرد کمک می کند. علاوه بر این، میکروب ها، به ویژه قارچ ها و باکتری های گرمازا که ممکن است از فرایند شستشو فرار کنند را نیز از بین می برد. اشتباهاتی در هنگام اتو زدن عنوان مقاله ی امروز است که بسیار ساده اما در عین حال کاربردی است.

حالا که ما می خواهیم مزایای دادن آن ظاهری واضح و تیز به هر روز یا پوشیدن حرفه ای خود را بدانیم؛ در اینجا چند نکته یا به اشتباهاتی آورده شده است که باید هنگام اتو کردن لباس خود از آن جلوگیری کنید.می توانید اطلاعات بیشتر را در سایت و نمایندگی ایران رادیاتور مشهد دنبال کنید.

خشک شدن بیش از حد لباس:

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که در هنگام اتو کردن انجام می دهیم این است که لباس را خیلی زیاد خشک می کنند؛ زیرا وقتی لباس خیلی خشک باشد دیرتر فرم می گیرد. خوب است کار اتو کشیدن هنگامی انجام شود که لباس کمی رطوبت دارد و یا اگر زیادخشک شده بود می توانید آن را نم دار کرده و یا از اتوهای بخار استفاده کنید.

کف اتو را بررسی کنید:

همیشه کف اتو را از هر گونه لکه و چرکی بزدایید و آن را تمیز کنید تا از تمیز بودن آن مطلع باشید. اگر لکه ای بر روی لباس دیدید می توانید آن را با استفاده از جوش شیرین و آب از هر گونه لکه بزدایید. این محلول را به طور مستقیم بر روی کف اتو بزنید و با یک دستمال تمیز آن را پاک کنید.

ملایم بودن گرمای اتو:

 هنگام استفاده از اتو به جنس لباس نگاه کنید و دمای اتو را بر همان اساس تنظیم کنید؛ در ابتدا بهتر است که دمای اتو کلا پایین باشد چون ممکن است ناگهان دمای اتو افزایش یابد و لباس را بسوزاند. بهتر است دما را روی دمای پلی استر و ابریشم قرار دهیدو سپس می توانید کم کم با تغیییر دمای آن و قرار دادن آن روی درجه کتان و پنبه، دما را بیشتر کنید.

استفاده از آب سخت:

گاهی اوقات آب شیر معمولی بسیار سنگین و پر از رسوب است و همین امر اتو را دچار رسوب می کند؛ پس بهتر است آن را 50/50 با آب مقطر مخلوط کنید.

استفاده بیش از حد از گرما:

اصل استفاده کردن از اتو این است که گرمای آن را مد نظر قرار دهید و در نظر داشته باشید که دمای آن را چقدر تغییر دهید. زیرا در غیر این صورت لباس خواهد سوخت و یا نشانه هایی از تغییر رنگ را بر روی لباس خود خواهید دید. می توانید برای اطمینان بیشتر یگ پارچه بر روی لباس انداخته و سپس شروع به اتو کردن نمایید.

تمیز نکردن اتو 

تمیز کردن اتو چیزی است که بسیاری از ما با وجود آن که نیاز به مراقبت از دستگاه پرس را می پوشانیم از آن عبور می کنیم. بنابراین، دفعه بعد، با استفاده از مقداری خمیر یا با سرکه یا جوش شیرین و آب، کف صفحه را تمیز کرده و سپس آن را با یک حوله قدیمی پاک کرده و تمیز کنید. این فرایند ساده به خلاص شدن از شر باقی مانده کف، محافظت از مکانیسم داخلی اتو و افزایش ماندگاری محصول شما کمک خواهد کرد.

اتو زدن هنری است که می تواند با گذشت زمان تسلط یابد. بنابراین با اطمینان حاصل کنید که از تنظیمات مواد پیروی می کنید و از خطاهای اساسی هنگام اتو کردن لباس های خود جلوگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *