استفاد ه بهینه از کولر

استفاد ه بهینه از کولر

استفاد ه بهینه از کولر

استفاده بهینه از انرژی و حفظ محیط زیست یکی از نگرانی های جهانی چند دهه ی اخیر است و به همین دلیل ما این مقاله را به استفاده بهینه از کولر و کارها و تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته است می پردازیم. پس در ادامه درباره استفاده بهینه از کولر مطالبی آورده شده است؛ با ما همراه باشید.

خنک کننده و یخچال برای افزایش بهره وری نیروی کار ، بهبود نتایج آموزشی ، محافظت از مواد غذایی و به حداقل رساندن ضایعات آن ، بهبود مراقبت های بهداشتی و حمایت از جاه طلبی های دیجیتال کشورها (این رایانه شخصی شما خیلی سریع گرم می شود) ضروری است. و همه اینها ، از بهبود بهره وری گرفته تا آموزش و پرورش ، تا سلامت ، برای از بین بردن فقر شدید و تقویت رفاه مشترک در سراسر جهان بسیار مهم است.

از طرف دیگر، گرچه فریزر و یخچال در جاهایی بسیار ضروری است و مانع از فاسد شدن میوه و مواد غذایی شما می شوند اما از طرف دیگر کره زمین را گرم می کند. ما خبر خوب این است که ما می توانیم در زمینه بهبود آن کارهایی را انجام دهیم اما اگر غیر از این باشد در آینده با مشکلات بیشتری مواجه خواهیم شد.

بدون شک ، موفقیت پروتکل مونترال در معکوس کردن یک مشکل جهانی زیست محیطی ، کاهش لایه ازن زمین ، در مبارزه ما با تغییرات آب و هوا نیز کمک کرد. بدون توافق نامه پروتکل مونترال و 25 سال فعالیت آن برای متوقف کردن تولید و مصرف انسان از مواد شیمیایی مضر ، چالش اقلیمی که امروز جهان با آن روبرو است به مراتب بدتر خواهد بود.

به طور کلی، دستاوردهای اقلیمی در حذف کلروفلوروکربن ها (CFC) یک ترکیب آلی است که به طور انحصاری از کلر، فلوئور و کربن ساخته شده است، معادل هشت میلیارد تن در سال از CO2 معادل شده است. با این وجود، قبلا یاد گرفته ایم که هیدرو فلوروکربن ها یا HFC ها،  جایگزینی خوبی برای CFC هابوده و گازهای گلخانه ای بسیار قوی هستند. بدتر از همه، استفاده از آنها در سطح جهان رو به افزایش است، زیرا به نظر می رسد آنها بهترین جایگزین برای مواد شیمیایی مورد استفاده در سیستم های تهویه مطبوع و یخچال هستند.

مهمترین HFC ها هزاران برابر قوی تر از دی اکسید کربن هستند. با وجود این، برخلاف دی اکسید کربن، HFC ها مدت زمان کوتاه تری در جو می مانند و در صورت حذف، امکان برگشت معکوس از اثرات افزایش دما در طول زندگی فرزندان ما فراهم می شود. در مقابل، طول عمر جوی طولانی تر CO2 به معنای آن است که تأثیر حذف گاز را طولانی تر می کنیم، بنابراین نتایج ملموس آن در آینده توسط فرزندان ما دیده می شوند.

با توجه به تغییرات آب و هوایی که جهان با آن سر و کار دارد؛ پس بسیار روشن است که برای جلوگیری از اینکه دوباره به نقطه برگشت ناپذیر برسیم باید به کاهش HFC  ها سرعت ببخشیم.

مطالعات اولسه نشان می دهند که اگر HFC  حذف شود؛ دمای جهان می تواند در حد 0.5 درجه سلسیوس برگردد یعنی خنک تر شود.

مصرف HFC ها در کشورهای توسعه یافته بیشتر است و کاملا طبیعی است زیرا این امر با توسعه اقتصادی رابطه مستقیم دارد.

گروه بانک جهانی منتظر یک توافق بین المللی برای شروع تسریع در مورد کاهش HFC نیست. ما در حال کار با کشورهایی هستیم که تحت پروژه‌های پروتکل مونترال قرار دارند تا ببینیم که در صورت دستیابی به فناوری، مقرون به صرفه و ایمن، کاهش HFC را امکان پذیر است و از چه طریقی می توانیم HFC را کاهش دهیم.

به عنوان مثال در تایلند، ما ضمن اینکه باعث کاهش HFC ها و صرفه جویی در مصرف انرژی می شود؛ در حال تولید با تهویه مطبوع با لایه ازن هستیم. علاوه بر این ، با پشتیبانی دولت کانادا، ما در حال ایجاد ابزاری برای تیم های بانکی هستیم تا در مورد فرصت های “پیروزی سه گانه” برای کاهش ازن ، کاهش HFC ها و افزایش راندمان انرژی در جایی که تهویه مطبوع و یخچال بخشی از سرمایه گذاری های بانک است، شناسایی و عمل نمایند.

 

منبع ? اینجا را کلیک کنید

مترجم: الهه زنده دل

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *