اجزای تشکیل دهنده پکیج

راهنمای استفاده از پکیج بوتان مدل پرلا پرو

قطعات تشکیل دهنده پکیج:

در این مقاله در رابطه با اجزای تشکیل دهنده پکیج بوتان و ایران رادیاتور مشهد توضیحاتی خواهیم داد:

  1. قطعات الکترونیکی
  2. قطعات مکانیکی

قطعات الکترونیکی خود به سه قسمت تقسیم می شود:

بردها که وظیفه ی کنترل و اجرای برنامه های درخواستی را که در آن ذخیره شده است را دارند.

قطعاتی که فقط به فرمان برد کنترل اجرای عملیات می کنند که معمولا از برق 220 و یا 110 ولت تغذیه می کنند.

قطعاتی که تغییرات را به برد کنترل گزارش می دهند و برد به نسبت این اخبار به قطعات مجری فرمان دستور انجام عملیات را صادر می کند.

بردها :

در پکیج های قدیمی از برد کنترل استفاده نمی شد و فقط با یک یا چند ترموستات یا اکوستات و چند قطعه مکانیکی کنترل می شدند. اما امروزه در پکیج ها از انواع و اقسام بردها استفاده می شود.

برد کنترل وظیفه دارد طبق برنامه هایی که در کارخانه سازنده آن ذخیره شده است و نیازهایی که مصرف کننده به آن اعلام می کند. قطعات را کنترل کرده تا نیاز مصرف کننده برطرف شود. در برخی از شرکت ها این وظایف را به دو یا سه برد محول می کنند تا در صورت خراب شدن، مصرف کننده هزینه ی کمتری را متحمل شود.

همیشه یک برد وجود دارد که میکروچیپ یا همان حافظه داخلی بر روی ان نصب شده و به قطعات اصلی دستگاه متصل است. به این برد، برد اصلی کنترل گفته می شود.

در دستگاه هایی که صفحه نمایشگر دیجیتال دارند معمولا از یک برد دیگر استفاده می شود که با چند رشته سیم به برد اصلی متصل است. وظیفه این برد نمایش وضعیت های مختلف دستگاه است  وظیفه دیگر این برد دریافت درخواست های مصرف کننده و اعلام آن به برد اصلی دستگاه است. برد دیگر که در اکثر مواقع با برد اصلی دستگاه ادغام شده است برد جرقه زن گفته می شود. 

برد اصلی کنترل:

بردها وظیفه دارند نسبت به شرایط اعلام شهد توسط حسگر، مانند NTCها حسگر شعله حسگر دود و برنامه های ذخیره شده به قطعات مجری فرمان مانند پمپ، شیر گاز جرقه زن، فن و شیر سه راهه دستور عملکرد صادر کند. در برخی از بردها می توان تغییراتی به نسبت شرایط مصرف کننده ایجاد کرد.به عنوان مثال دمایی که توسط مصرف کننده برای یک پکیج متصل به مبدل گرمایی مانند رادیاتورها تعیین می شود با دمای پکیجی که به سیستم گرمایش از کف متصل است یکسان نیستند و برای این موضوع در زمان نصب پکیج می بایست برای تعیین دما توسط مشتری محدودیت ایجاد کرد. مثال بالا یکی از تغییراتی است که ممکن است در زمان نصب توسط سرویس کار به آن نیاز داشته باشد که در پکیج های مختلف به چند روش انجام می شود. این تغییرات در برد می تواند شامل تبدیل نوع سوخت، تغییر اختلاف دمای استارت، حداکثر دمای آب گرم مصرفی و … باشد. در برخی از برندها  برای راحتی کار و صرفه اقتصادی و انبارداری راحت تر در همه مدل ها از یک برد کنترل پیشرفته استفاده شده است. 

این برد می تواند برای همه مدل ها گارایی داشته باشد و فقط با تغییراتی میتوان این برد را در مدل های مختلف از نظر توان، نوع کار و نوع تهویه متفاوت هستند، به کار برد. این تغییرات به چند روش مختلف اعمال می شود که در ادامه به توضیح آن می پردازیم:

روش اول : این روش با نصب اتصال مابین شاخک های ثابتی در برد کنترل انجام می شود که به آن جامپر کردن گفته می شود.

روش دوم : در این بردها تعداد کلیدهای کوچکی در قسمتی از برد کنترل نصب شده که با خاموش یا روشن کردن آنها این تغییرات امعال می شود به این کلیدها، دیپ سوئیچ گفته می شود.

روش سوم : در این روش نیازی به دسترسی به برد کنترل یا باز کردن درب دستگاه نیست. در انی نوع بردها عملیات ها از طریق صفحه نمایشگر و کلیدهای روی درب پکیج انجام می شود و نسبت به دیگر بردها آسان تر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *