آیا باید رادیاتور تک یا دو را انتخاب کنم؟

هنگام انتخاب رادیاتور، ممکن است بخواهید تک پنل یا دو پنل بودن آن را در نظر بگیرید.

همانطور که از اسمشان پیداست، رادیاتور تک پنل فقط یک ردیف پنل یا لوله دارد، در حالی که رادیاتور دو پنل دارای دو ردیف پنل یا لوله است. این را می توانید با نگاه کردن به رادیاتور تشخیص دهید.

مهمترین موارد هنگام انتخاب بین این دو گزینه، میزان گرمادهی، اندازه و البته هزینه است.

رادیاتورهای تک پنل

رادیاتورهای تک پنل به دلیل داشتن سطح کمتر، گرمای کمتری نسبت به رادیاتورهای دو پنل ساطع می کنند. مزیت اصلی این است که رادیاتورهای تک پنل معمولاً باریکتر هستند و بنابراین برای مکان هایی مانند راهروها یا توالت های طبقه پایین، جایی که فضا کم است، گزینه مناسبی هستند. همچنین به احتمال زیاد گزینه به صرفه تری برای اتاق های کوچکتر مانند حمام یا سرویس بهداشتی که به خروجی گرمای زیادی نیاز ندارند، خواهند بود.

رادیاتورهای دو پنل

مزیت رادیاتورهای دو پنل این است که در مقایسه با رادیاتورهای تک پنل با اندازه دقیقاً یکسان، گرمای بیشتری تولید می کنند. این بدان معناست که می توانید رادیاتور تک پنل خود را با یک رادیاتور دو پنل کوچکتر جایگزین کنید و همچنان به همان میزان BTU دست یابید – اما فضای کمتری روی دیوار اشغال کنید. مزیت دیگر این است که در جایی که ممکن است در ابتدا دو رادیاتور تک پنل داشته باشید، می توانید با فقط یک رادیاتور دو پنل به همان نیاز خروجی برسید. این دوباره فضای کمتری روی دیوار اشغال می کند و یک رادیاتور کمتر برای گرم کردن و عبور دادن آب از آن وجود دارد.

اگر بودجه واقعاً یک دغدغه است، به خصوص برای اتاق های بزرگتر، ممکن است ارزش داشته باشد که هزینه گزینه های مختلف را برای استفاده از پیکربندی های تک یا دو پنل محاسبه کنید تا ارزان ترین راه حل را پیدا کنید.

به راحتی می توانید با استفاده از یک ماشین حساب BTU گرمای مورد نیاز اتاق خود را محاسبه کنید و سپس با استفاده از این رقم، اندازه رادیاتور(های) مورد نیاز خود را انتخاب کنید – و اینکه آیا رادیاتور تک پنل یا دو پنل بهترین راه حل است.