آسان ترین راه تمیز کردن کولر

آسان ترین راه تمیز کردن کولر

تمیز کردن کویل های کندانسور تهویه مطبوع شما به طور مرتب باعث می شود انرژی کمتری مصرف کرده و احساس راحتی و خنکی بیشتری به شما بدهد. بهترین زمان برای تمیز کردن سیستم تهویه مطبوع شما در بهار است ، درست قبل از آنکه برای اولین بار در سال نیاز به استفاده از آن داشته باشید. اگر هنگام تمیز کردن مشکل در واحد تهویه مطبوع خود مشاهده کردید ، برای تعمیر آن با یک تکنسین معتبر در بوتان مشهد تماس بگیرید.آسان ترین راه تمیز کردن کولر چیست؟ در ادامه به شما خواهیم گفت با ما همراه باشید.

نحوه ی دسترسی پیدا کردن به کویل های کولر:

آسان ترین راه تمیز کردن کولر
آسان ترین راه تمیز کردن کولر

ابتدا کولر را خاموش کنید، بیشتر کولرهای آبی، یک جعبه دارند، که کلیدهای روشن و خاموش در آنجا قرار دارد، در جعبه را باز کنید و سوئیچ خاموشی آن را بزنید و یا از برق بکشید. معمولا کولرهای آبی و کولرهایی که بر روی پنجره متصل هستند، به راحتی می توان از برق کشید.

 

 

 

 

 

آسان ترین راه تمیز کردن کولر
آسان ترین راه تمیز کردن کولر

اگر کلر شما پرتابل بود آن را پایین بیاورید و از پنچره جدا کنید، تمیز کردن این نوع کولرها دقیقا مثل کولرهای آبی است اما اگر می خواهید به کویل های آن دسترسی ساده تری داشته باشید، می توانید آن را از پنجره جدا کرده و پایین آورید.

طراحی این گونه کولرها متفاوت از کولرهای گازی و آبی است اما عملکرد آنها تا حدودی شبیه به هم است. برای تمیز کردن آن ها، آنها را به فضاهای باز منتقل کنید.

 

 

 

 

 

آسان ترین راه تمیز کردن کولر
آسان ترین راه تمیز کردن کولر

اگر در اطراف کولر شما درخت و شاخ و برگی وجود دارد آنها را کوتاه کنید که وارد بخش تهویه ی آن نشوند. همین امر می تواند قدم اول برای تمیزکاری این منطقه باشد.

درپوش را از واحد تهویه مطبوع جدا کنید. بسته به نوع کولر ، با یک سوکت با اندازه مناسب یا پیچ گوشتی نیاز دارید تا پیچ ها یا پیچ های محافظ در جای خود را جدا کنید. پس از خارج کردن آنها ، درب دستگاه کولر را بکشید.

اگر امکان داشتدرپوش و فن را از روی دستگاه بیرون بکشید، برخی از کولرها یک کوره با یک فن متصل به آن که در قسمت بالا نصب شده است؛ هستند. پیچ ها را جدا کرده و قسمت کوره ای را از بالای کولر باز بیرون بیاورید.

تمیز کردن کولر:

خط تخلیه را پاک کنید. اغلب این مسیرهای تخلیه در اکثر کولرها بر روی کف کولر و در گوشه قرار دارد که آنجا را سوراخ کرده اند و یک قطعه پلاستیکی آن را پوشانده است می توانید با برداشتن آن، قسمت مربوط را تمیز کنید تا آب به راحتی خارج شود.

اگر احساس می کنید جرمی چیزی روی این تخلیه را پوشانده مقداری ماده پاک کننده بریزید و کمی صبر کنید تا جرم برداشته شود و سپس درپوش سوراخ را بردارید.

آشغال ها و خرده ریزه ها و تار عنکبوت ها را با دست از روی درپوش کولر بردارید.

 

 

 

 

 

 

 

به دنبال علائم نشت روغن باشید. اکثر کمپرسورها و موتورهای موجود در کولرهای مدرن بدون تعمیر و نگهداری هستند، اما اگر علائم قطره ای تیره را در انتهای محفظه کمپرسور یا زیر آن میبینید، این ممکن است نشانه ای از نشت روغن داخلی باشد.اگر کمپرسور یا موتور در حال نشت روغن است ، نیاز به تعمیر آن توسط یک تکنسین معتبر وجود دارد.
سعی نکنید اتصالات را بیش از حددر کمپرسور یا موتور محکم کنید ، زیرا ممکن است نشت را بدتر کند.

اگر در قسمت بیرونی خانه هستید و به شلنگ دسترسی دارید، با شلنگ کولر را بشویید البته فشار آب نباید زیاد باشه زیرا به پره ها و پوشال های کولر آسیب خواهد زد. و الته اگر فن را از روی کولر برنداشته اید، آب را بر روی فن هم نریزید زیرا ممکن است بسوزد.

اگر کولر را در داخل منزل و یا جای سر بسته می شویید، مراحل زیر را دنبال کنید.

استفاده از فوم شستشو :

اگر کولر شما در بیرون بود، قبل از استفاده از شیلنگ آب این ماده را روی چارچوب ها و خود کولر وقسمت داخلی آن بریزد و آن را بسابید. اما اگر کولر شما در منزل تمیز می شود، از پارچ آب و یا شیلنگ هایی با فشار آب کم استفاده کنید. و مف های شوینده را خوب آب بکشید.

کویل ها را به مدت 10 تا 15 دقیقه با شوینده خیس دهید، هنگامی که کویل ها کاملا با شوینده پوشانده شدند، باید اجازه دهید تا تمامی جرم ها و کثیفی ها از روی آن پاک شود.

برای تمیز کردن می توانید از یک برس مناسب و نرم استفاده کنید و پس از تمیز کردن باله های کولر و درپوش ها، آن ها به حالت اولیه و جهت اولیه خود درآورید.

با یک شلنگ و یک پارچ آب تمامی کف روی کویل ها و پره ها را بشویید.

تمامی قطعات جدا شده را سرهم کنید، مثل فنريال پیچ ها در پوش بخش تخلیه و درپوش کولر را همه را سر جای خود قرار دهید.

بهترین نمایندگی بوتان در مشهد

نمایندگی بوتان در سجاد مشهد

نمایندگی مجاز بوتان مشهد

تعمیر و خدمات بوتان در میثاق

کولر گاری بوتان در مشهد

کولر آبی بوتان مشهد

نمایندگی رسمی بوتان در قاسم آباد مشهد

سرویس کار بوتان در مشهد

لیست قیمت کولر در بوتان در مشهد

لیست قیمت پکیج بوتان در سجاد مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *