مزایای استفاده از دستگاه تصفیه آب

دستگاه تصفیه آّب خانگی

مزایای استفاده از دستگاه تصفیه آب

افزایش سلامتی: 

مزایای استفاده از دستگاه تصفیه آب چیست؟ ما به شما خواهیم گفت. آب یکی از حیاتی ترین عناصری است که برای سلامتی بدن ما مورد نیاز است. پزشکان توصیه می کنند که روزانه 8 لیوان آب یا به ازای هر 10 کیلوگرم وزن بدن، یک لیوان آب بنوشید. هر قدر این آب سالمتر، خالص تر و با کیفیت تر باشد، سرزندگی ، سلامتی و عملکرد اندام های ما را بیشتر می کند. 

کاهش ابتلا به بیماری:

کلر ماده ای است که به آب لوله کشی اضافه می شود . باکتری ها، انگل ها، ویروس ها وبسیاری دیگر از بیماری های خطرناک را از بین می برد. اما حذف کلر از آب اشامیدنی دقیقا در زمانی که میخواهیم آن را بنوشیم، باعث می شود تا احتمال ابتلا به سرطان، مشکلات تنفسی، و بیماری های قلبی تا حد قابل توجهی کاهش یابد. 

حذف زنگار:

در بسیاری از شهرها و مناطق، عمر لوله های کار گذاشته شده در زمین گاه به 50 تا 60 سال پیش تر بر می گردد. زنگ زدگی و پوسیدگی لوله ها امری اجتناب ناپذیر است. ذرات ناشی از زنگ زدگی و پوسیدگی لوله ها به مرور وارد آب مصرفی می شوند. 

حفاظت از محیط زیست:

استفاده از آب تصفیه شده باعث خواهد شد که مصرف آب معدنی کمتر شود ودر نتیجه استفاده از بطری های آب کمتر شود. بطری های پلاستیکی وقتی به صورت زباله در طبیعت رها می شوند گاه صدها سال طول می کشد تا تجزیه شده و وارد طبیعت شوند. با استفاده  از دستگاه های تصفیه آب، زباله کمتری وارد آب شده و وارد چرخه طبیعت می گردد.

حذف نیترات و مواد سمی:

سیستم های اسمز معکوس نیترات و مواد سمی را ازبین می برند ولی نه به صورت کامل، بلکه بسیار بیشتر از سیستم های دیگر که قابل استفاده بر روی آب آشامیدنی می باشند. برای هر فاکتوری در حد آب غیر مجاز، مجاز و مطلوبی وجود دارد که که این دستگاه ها علاوه بر پایین آوردن ناخالصی ها از حد مجاز می توانند آنها را به حد مطلوب نیز برسانند. 

حذف مواد معدنی:

املاح معدنی موجود در آب مورد نیاز بدن انسان است ولی اگر مقدار آن زیاد باشد، باعث ایجاد مشکلات و بیماری هایی چون سنگ کلیه می گردد. دستگاه های تصفیه RO مقدار زیادی از املاح معدنی، املاح سنگین و مواد مضر را حذف کرده و میزان مطلوبی از آنها را که نیاز است از طریق آب به بدن انسان تامین گردد را باقی می گذارد. 

البته مقدار املاح در خروجی آب تصقیه شده دستگاه های RO  بستگی به کیفیت آب ورودی داشته و توسط شیر میکسر قابل تغییر و تنظیم است. 

خاصیت اسیدی آب تصفیه شده:

طراحی دستگاه RO به صورتی می باشد که بتواند کوچکترین ناخالصی ها مانند: انواع ویروس و نیترات ها را حذف کند. برای حصول این کار باید بتواند علاوه بر حذف ذرات معلق، ذرات محلول را نیز حذف می کند. مواد معدنی و کانی ها هم جز ذزات بسیار ریز آب می باشند که در این فرایند نسبت به سیستم های دیگر بیشتر حذف می شوند این امر با توجه به بالا بودن سختی آب در اکثر موارد بسیار مفید است و باعث سبکی وخالصی آب می شود لوی اگر این ملاخ بیش از حد حذف شوند ممکن است آب به کمی به خاصیت اسیدی نزدیک شود نه اینکه کاملا اسیدی شود.

اکثر شرکت ها دستگاه اسمز را طوری طراحی می کنند که میزان حذف املاح قابل کنترل توسط شیر میکسر روی دستگاه باشد که با وجود آن مصرف کننده وتان تنظیم میزان املاح موجود در آب را خواهد داشت. علاوه بر آن سیستم RO با دقت بسیار بالا و توان تولید آب مقطر فقط جهت مصارف صنعتی و خاص و پزشکی استفاده می شود و دستگاه ها خانگی دقت پایین تری داشته و املاح معدنی را به مقدار لازم در آب باقی می گذارند.

بوتان مشهد
ایران رادیاتور در مشهد
نمایندگی مجاز بوتان
نمایندگی بوتان
نمایندگی بوتان در مشهد
نمایندگی بوتان در قاسم اباد
نمایندگی بوتان در وکیل آباد
نمایندگی مجاز بوتان
خدمات پکیج بوتان
تعمیر پکیج مشهد
تعمیر پکیج بوتان
فروش پکیج بوتان
لیست قیمت پکیج
قیمت پکیج بوتان
قیمت ابگرمکن بوتان

حذف سیم:

سیستم اسمز معکوس اساسا برای نیروی دریایی طراحی شده بود که آب دریا را شیرین کند. زیرا آب دریا سرشار از سدیم و ترکیبات آن است که نمک طعام نیز از آن دسته است. برای کسانی که رژیم کم سدیم را می خواهند این دستگاه مناسب است. 

حذف باکتری و انگل:

روزنه های غشاء ممبران بسیار کوچکتر از اندازه باکتری و ویروس و انگل است و امکان عبور آنها را می دهد.

مزه آب تصفیه شده:

مزه آب تصفیه شده این سیستم بستگی به میزان آلودگی های آب ورودی دارد زیرا این دستگاه حدود 95 درصد املاح را جدا می کند. اگر آب مزه تلخ تندی داشته باشد این نشانگر کاهش بیش از حد املاح بوده است و میزان ان باید توسط شیر تنظیم TDS موجود بر روی دستگاه افزایش یابد. 

چگونه از دستگاه تصفیه آب استفاده کنیم

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *