نحوه اندازه گیری گرمای رادیاتور

میزان گرمای مورد نیاز خود در هر ساعت را تعیین کنید. رادیاتوری که انتخاب می‌کنید باید گرمای کافی برای گرم کردن اتاق را داشته باشد. به آب و هوای محل زندگی خود فکر کنید. برای مناطقی با زمستان‌های بسیار سرد، مانند شمال شرقی تا غرب میانی ایران، رادیاتور شما باید به ازای هر فوت مربع از کف، ۴۰ واحد حرارتی (BTU) گرما تولید کند. برای محاسبه مساحت کف، طول کف را در عرض آن ضرب کنید. به عنوان مثال، یک اتاق با طول ۷.۶ متر و عرض ۶.۱ متر، دارای مساحتی برابر با ۴۶.۵ متر مربع است. می‌توانید با ضرب تعداد متر در عدد ۳.۲۸، متر را به فوت تبدیل کنید.

فضای موجود برای رادیاتور را اندازه‌گیری کنید. مکانی را روی دیوار برای رادیاتور انتخاب کنید. متر خود را برداشته و طول و عرض این ناحیه را اندازه‌گیری کنید. آن را یادداشت کنید تا بعداً از آن استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که فضای بیشتر به معنای رادیاتورهای بزرگتر است و رادیاتورهای بزرگتر می‌توانند گرمای بیشتری ساتع کنند.

توان گرمایشی رادیاتور خود را محاسبه کنید. مقدار BTU در ساعت را که قبلاً به دست آوردید، پیدا کنید. آن را بر طول فضای دیوار خود تقسیم کنید. اگر به دنبال رادیاتور ایستاده هستید، عدد BTU در ساعت را بر ارتفاع فضای دیوار تقسیم کنید. این کار به شما مقدار خروجی BTU مورد نیاز در هر ساعت به ازای هر فوت را می‌دهد.

رادیاتوری با خروجی گرمایی حداکثر ۱۰ درصد بالاتر یا پایین‌تر از اندازه‌گیری خود پیدا کنید. قبل از خرید رادیاتور، بسته‌بندی آن را بررسی کنید. روی آن نوشته شده است که رادیاتور چه مقدار گرما تولید می‌کند. سعی کنید مقدار BTU را که در مرحله آخر به دست آوردید، مطابقت دهید. به احتمال زیاد، شما باید رادیاتوری را انتخاب کنید که تا ۱۰ درصد نیاز گرمایشی شما را تأمین کند. می‌توان توان رادیاتور قوی‌تر را کم کرد، اما رادیاتور ضعیف‌تر نمی‌تواند گرمای بیشتری تولید کند.