چگونه گاز کولر گازی را شارژ کنیم؟

چگونه گاز کولر گازی را شارژ کنیم؟

در فصل گرما و تابستان، بیشترین هزینه ی شما شامل هزینه برق وسایلی خانگی چون کولر است تا هوای اتاق و منزل شما را تهویه کند و اگر دستگاه شما توانایی سرمایش خوبی نداشته باشد، این مقدار مصرف انرژی و برق بیشتر نیز خواهد شد.

در اینجا یک سری مراحل برای شما وجود دارد که به راحتی می توانید کولر خود را شارژ کنید:

قوانین کار با کولر گازی بوتان را یاد بگیریم :

اگر برای انجام و نصب کولر گازی خود مجوز ندارید، شرکت نیز در قبال شما هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت و برای نصب و راه اندازی و امضای گارانتی آن باید حتما با شرکت مربوطه دستگاه خود تماس بگیرید.

فیلتر کولر خود را جاسازی کنید.

ایران رادیاتور مشهد

اپراتور و کویل کندانسور را پاک کنید اگر هر کدام از موارد فوق کثیف باشد، می تواند میزان سرمای دستگاه شما را کم کند.

برای جلوگیری از هر گونه مانع و گرد و غبار، مطمئن شوید که فن خنک کننده به درستی عمل می کند. اینها باید از طریق کویل های مربوطه به هوا کافی حرکت کنند تا بتوانند به طور موثر از تولید گرما تولید شده (از داخل خانه شما خارج شوند) توسط عملیات تهویه مطبوع انجام شود.

بقیه اجزا را به درستی بررسی کنید مانند عایق، مبرد یا خنک کننده ، اتصالات برق، اتصالات فاضلاب و  نشتی، این جزئیات سیستم تهویه خراب نخواهد کرد اما ممکن است کارایی سیستم را کاهش دهد.

بوتان مشهد

به چه چیزی نیاز دارید؟

نوع خنک کننده دستگاه خود را مشخص کنید. . این را می توان با مشاوره راهنمای عملیات تجهیزات، اغلب در داخل جعبه کنترل برق و یا واحد دستگیره هوا در نظر گرفته شده است. بسیاری از سیستم ها دارای یک برچسب در کابین واحد هستند که مشخصات سازنده را دارند.

نوع اتصالات شارژ سیستم خود را بشناسید. اتصالات شیر معمولی معکوس انعطاف پذیر را می توان با آداپتورهای اتصال سریع مجهز کرد تا از بین رفتن مبرد در طول فرایند اتصال کاهش یابد و احتمال آسیب به منافذ را در تماس با پوست شما را در روند کاهش می دهد. از هر اتصالی که استفاده می کنید، این را بدانید که حتی با سیستم خاموش هم  می شود، خنک کننده شما تحت فشار بالا باشد و خطرناک است.

ترموستات تهویه هوا را خاموش کنید. ترموستات و سویچ روشن و خاموش دستگاه شما بر روی سیستم شما وجود  دارد. پس حتما از همین طریق دستگاه خود خاموش و روشن خاموش کنید.

نمایندگی بوتان مشهد

کولر را خاموش کنید. دستگاه کولر گازی را با توجه به سنسورها و طبق دستورالعمل ها خاموش کنید. با استفاده از شلنگ آبی و یا قرمز فشار را پایین بیاورید هر چند ممکن است در دستگاه های قدیمی تر شلنگ رنگی وجود نداشته باشد. اندازه گیری فشار کم در سمت چپ و فشار بالا در سمت راست و شلنگ مربوط به مبرد در وسط قرار دارد.

با سنسورها متصل شده، AC را روشن کنید و 15 دقیقه صبر کنید تا سیستم تثبیت شود.

نگاهی بر روی سنج ها کنید . اگر معیار رویرنگ آبی باشد، دستگاه نیاز به شارژ مجد دارد. در صورتی که درجه حرارت در اندازه گیری آبی با شماره های توصیه شده در مشخصات سازنده تجهیزات مطابقت نداشته باشد، شارژ کنید.از یک قسمت شیشه ای استفاده کنید. راه دیگری برای تعیین اینکه آیا سیستم شما نیاز به شارژ دارد، استفاده از قسمت شیشه ای بر روی کولر است. بسیاری از واحدهای مسکونی این قسمت شیشه ای را ندارند. اما اگر واحد شما دارای این یک مورد است، در خارج از واحد در خط بازگشت بین خشک کن و کمپرسور قرار می گیرد.

کولر را شارژ مجدد کنید:

مراحل زیر را دنبال کنید. برای شارژ کردن مبرد در تهویه مطبوع، ابتدا واحد AC خود را خاموش کنید، سپس مراحل زیر را انجام دهید:

شیلنگ را از مینی فویل سنج به پمپ های فشار سیستم وصل کنید.شلنگ فشار پایین به طور معمول آبی است و به خط مکش – بزرگتر از دو لوله متصل است.شلنگ فشار بالا به طور کلی قرمز است و به خط مایع متصل شده است، که کوچکتر از دو لوله دیگر است.

آن را برای حداقل 15 دقیقه اجرا کنید تا سیستم بتواند عملیات حالت پایدار را انجام دهد.

دمای را بررسی کنید این به شما یک تجزیه و تحلیل مقایسه ای از نحوه عملکرد سیستم را با اندازه گیری های زیر می دهد:

  • دمای هوا در فضای باز
  • خط  دمای مکش
  • خط دمای مایع

دستگاه های جدید تر یک برچشب برای نحوه ی استفاده از دستگاه کولر گازی بر روی خود دارند و اندازه گیری میزان گرم کردن و یا خنک کنندگی را به شما خواهد گفت. همچنین به شما یک نمودار می دهد که دارای مقادیر بیش از حد گرم یا کم خنک کننده برای یک درجه حرارت در فضای باز است.

دستگاه اندازه گیری خود را تعیین کنید. برای مشخص کردن نوع دستگاه اندازه گیری که سیستم شما استفاده می کند، نمودار کارآیی شارژ را در واحد خود بررسی کنید. که شامل یک  شیر ترموستات یا یک سوراخ منحصر به فرد است.

قسمت هایی را که نشت دارند را پیدا کنید و آن ها را پس از پیدا کردن درست کنید این نشتی ها در هر کجای اتصال لوله ها می تواند وجود داشته باشد. شیلنگ شارژ یا منبع تغذیه را از کولر خودو  به مخزن مبرد با ظرف در موقعیت صحیح وصل کنید. مخزن مبرد را نپوشانید زیرا این امر مبرد مایع را به سمت مکش کمپرسور می شکاند و می تواند به واحد آسیب برساند.

اضافه کردن مبرد به آرامی و در مقادیر کم، مبرد را در خط مکش سیستم قرار می دهیم و از 5 تا 10 دقیقه برای ایجاد ثبات در میان افزودن مبرد، اجازه می دهد. هنگام شارژ کردن یک سیستم جدید یا شارژ کردن یک سیستم تخلیه شده، مایع به وسیله وزن با توجه به مشخصات سیستم اضافه می شود.

خواص فشار و دما را بررسی  کنید و تعیین کنی آیا  نیاز به مبرد بیشتر است. تکرار کنید تا همه چیز به نظر عادی برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *