نمایندگی پکیج تاچی

نمایندگی پکیج تاچی

نکاتی مهم در رابطه با سرویس و نگهداری از پکیج دیواری

مراحل ساده­ ای وجود دارند که می­ توانید با انجام آن­ ها پکیج خود را در وضعیت مطلوبی نگهداری نمایید و به این ترتیب در کاهش هزینه نگهداری و افزایش طول عمر مفید پکیج دیواری خود تاثیر گذار باشید؛ پس به خواندن مطالب پیش رو ادامه دهید تا با این نکات آشنا شوید.

نمایندگی تعمیرات پکیج

سرویس به موقع پکیج تاچی

حتی اگر پکیج شما به درستی کار می­ کند، سرویس پکیج تاچی به صورت منظم و طبق برنامه می­ تواند به کارکرد بهینه و طولانی شدن طول عمر مفید آن بیافزاید. لذا همواره برنامه سرویس کردن پکیج تاچی خود را توسط سرویسکار ماهر و تعمیرکار پکیج تاچی در نظر داشته باشید. توصیه می­ شود که این کار را سالانه و در ابتدای شروع فصل سرما انجام دهید تا در میانه زمستان با مشکلات ناخواسته مثل گرم نکردن آب، خاموش شدن ناگهانی  و… مواجه نگردید. در صورتی که به سرویس پکیج tachi خود نیاز دارید می توانید از طریق پر کردن فرم ثبت درخواست و یا تماس تلفنی، ما را از درخواست خود مطلع سازید.

نمایندگی تعمیرات پکیج دیواری

چک کردن مشعل پکیج در پکیج های باز

در پکیج­ های قدیمی – معمولا مدل­ هایی که مربوط به ۱۰ سال قبل می­ باشند – پنجره­ایی تعبیه شده که از طریق آن می ­توان مشعل پکیج را مشاهده نمود. اگر پکیج شما به درستی کار کند و احتراق کاملی داشته باشد، رنگ شعله باید آبی باشد. هر زمان که رنگ شعله پکیج به زرد تغییر پیدا کرد، با نمایندگی تعمیرات پکیج تاچی تماس بگیرید.

اگر شعله پکیج خاموش شد، با استفاده از دفترچه راهنما از دستورات و مراحل روشن کردن دوباره شعله پیروی کنید. بطور معمول، این کار با گرفتن کلید ریست و سپس فشار دادن دکمه احتراق انجام می ­شود.

بعد از اینکه شعله دوباره روشن شد، احتمالا لازم است که کلید ریست را برای حداقل ۳۰ ثانیه نگه دارید. اگر با چند بار امتحان موفق به راه اندازی آن نشدید، با همکاران ما در کاراباما تماس بگیرید تا در اسرع وقت مشکل شما را حل نمایند.

نمایندگی تعمیرات پکیج دیواری

عدم گرما و یا علت گرم نشدن آب پکیج (در پکیج های دریچه باز یا قدیمی)

در سیستم ­های دریچه باز، اگر شعله پیلوت روشن بوده اما همچنان گرما یا آب گرمی وجود ندارد، احتمالا مشکل از شیر توپی است. شیر در مخزن تغذیه و انبساط گیر کرده است. نشانه­ های معمول این مشکل سرد بودن رادیاتورهای طبقات بالا و نبودن آب و هوا در داخل رادیاتورها به هنگام هواگیری آن­ها می ­باشد. همچنین پمپ چرخشی نیز ممکن است بسیار پر سرو صدا باشد.

اگر به مخزن تغذیه و انبساط سر بزنید (معمولا در کنار تانک آب سرد است) آن را خالی می ­بینید. در این حالت بالا و پایین کردن شیر توپی را امتحان نمایید. با این کار شیر باید دوباره به کار بیوفتد و مخزن تغذیه و انبساط پر شود.

نمایندگی تعمیرات پکیج دیواری

پکیج های جدید (پکیج بسته)

سیستم ­های قدیمی، دریچه باز و غیر چگالشی پکیج، هوا را از محیط داخل خانه می ­گیرند. اما در مدل ­های جدید پکیج دیواری یا همان سیستم­ های بسته و چگالشی، هوای پکیج از بیرون تامین می­ شود. این بدین معنی است که مدل­ های بسته و چگالشی جدید پکیج، معمولا هوای تازه ­تری را استفاده نموده و در بازدهی و مصرف انرژی عملکرد بهتری دارند. سری­ های بسته و چگالشی پکیج حداقل ۲۵% کارآمدتر و بهینه­ تر از سری­ های قدیمی غیر چگالشی عمل می ­کنند.

نمایندگی تعمیرات پکیج دیواری

نگهداری و سرویس پکیج های دود کش دار

صاحبان پکیج­ های خانگی دودکش ­دار که بصورت داخلی در خانه نصب می ­شوند، باید از خطرات موجود آگاه و به فکر ایمنی دودکش ­های پکیج خود باشند. این مدل پکیج ­ها از فن و دودکش برای خروج گازهای حاصل از احتراق و تامین هوا و اکسیژن مورد نیاز خود استفاده می­ کنند. دودکش ها معمولا لوله­ های فلزی بوده که از بالای پکیج خارج و گازهای حاصل از احتراق را که عمدتا از CO2 (مونواکسید کربن) تشکیل شده است به خارج هدایت می ­کنند.

 وضعیت نامطلوب یک دودکش به همراه پکیجی که به درستی کار نمی ­کند، می­ تواند شما و خانواده­ تان را در معرض خطر جدی مسمومیت مونواکسید کربن قرار دهد. این امر موجب خطرات مرگ و میر ناشی از خفگی و آسیب ­های جدی می­ گردد.

تعمیرکاران و متخصصان نصب پکیج، باید دودکش ­ها را از لحاظ نشتی و وجود هرگونه سوراخ و عیب و نقص بازرسی نمایند و به درستی و با مهارت در جای خود نصب نمایند. همچنین بازرسی نقاط حساس همچون چفت و بست کردن لوله­ ها در قسمت زانویی نباید فراموش گردد. در معرض دید بودن دودکش­ های پکیج کار بازرسی را توسط متخصص فنی راحت ­تر می ­سازد، لذا در صورت امکان از پنهان کردن دودکش ­ها و تعبیه آنان در پشت دیوارها پرهیز نمایید.

  • همواره از مسدود نبودن دودکش­ های خود در پشت بام اطمینان حاصل نمایید و هیچگاه پکیج خود را با چیزی نپوشانید و مانع مسدود شدن دریچه­ های هوا نشوید.
  • به یاد داشته باشید که حل مشکلات مربوط به پکیج پکیج تاچی می­ تواند پیچیده باشد. لذا در صورتی که برای پکیج شما مشکلی پیش آمده، بهترین کار تماس با افراد فنی و متخصصین باصلاحیت برای عیب یابی پکیج تاچی و رفع مشکل آن می­ باشد.

در صورت لزوم می ­توانید با ما در کاراباما تماس گرفته و در اسرع وقت مشکل خود را برطرف نمایید.

نمایندگی تعمیرات پکیج دیواری

رسوب زدایی پکیج تاچی و سرویس مدار گرمایش

با مرور زمان رسوبات در سیستم پکیج شما و درون لوله ­ها به وجود آمده و باعث افت فشار و همچنین کاهش میزان گرمایش کلی می­ گردد. در چنین حالتی می ­توانید با کمک  سرویسکار پکیج کار رسوب زدایی پکیج تاچی خود را انجام دهید. این کار علاوه بر اینکه موجب از بین رفتن رسوبات و جرم­ های موجود در پکیج و رادیاتورها می ­شود، سبب بهبود کارایی پکیج و افزایش عمر مفید آن می­ گردد.

نمایندگی تعمیرات پکیج دیواری

قابلیت ضد قفل خودکار پمپ پکیج

امروزه بسیاری از پکیج­ های گازی قابلیت ضد قفل خودکار پمپ دارند. در فصول گرم بدلیل استفاده نکردن از مدار گرمایشی پکیج و جهت جلوگیری از قفل شدن و خشک شدن پمپ، قابلیتی در پمپ پکیج تعبیه شده است که بسیار کارآمد می ­باشد. این قابلیت بصورت خودکار سبب کارکرد پمپ و چرخش آن شده و آب را در لوله­ ها به جریان ­می ­اندازد. این کار سبب جلوگیری از مشکلات در راه اندازی و استارت دوباره پکیج و پمپ در فصول سرد خواهد شد.

در صورتی که پکیج شما از چنین قابلیتی برخوردار نیست، خودتان می ­توانید هر از چند گاهی با روشن نمودن سیستم گرمایش مرکزی حتی در فصول گرم نیز اینکار را انجام دهید. می ­توانید به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه پمپ را روشن نموده و بگذارید کار کند، این امر سبب از بین رفتن رسوبات و کارکرد بهینه و بی اشکال پکیج می­ گردد.

نمایندگی تعمیرات پکیج دیواری

دفترچه راهنمای پکیج دیواری تاچی

ممکن است در مواقع ضروری به دفترچه راهنمای پکیج تاچی خود نیاز داشته باشید. این دفترچه حاوی اطلاعات مهمی در رابطه با نحوه استفاده، اشکالات و خطاهای احتمالی، چگونگی نگهداری و … می ­باشد. لذا سعی کنید دفترچه راهنمای پکیج تاچی خود را حتی المقدور در مکان مشخص و در دسترسی قرار دهید تا در مواقع ضروری بتوانید از آن استفاده نمایید. خیلی از افراد این دفترچه ­راهنما را گم می­ کنند اما جای نگرانی نیست. بسیاری از شرکت­ های تولیدکننده محصولات پکیج، در وبسایت های خود فایل این دفترچه­ ها را برای دانلود قرار داده ­اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *